Quite a flight..

Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Calgary
January 3rd 2006
Published: January 9th 2006

Eindelijk veilig en wel in Calgary!! Maar het duurde wel even.. In eerste instantie had ik een ticket geboekt met één overstap, maar al in Nederland kreeg ik te horen dat dat er twee (Washington & Denver) zouden worden. Ik zou 13.30u Nederlandse tijd vertrekken en 22.30u Alberta tijd aankomen. Even kleine toevoeging: het tijdsverschil is 8 uur. Maar al op Schiphol liepen me vertraging op omdat (je gelooft het niet) het vliegtuig te zwaar was. Daarom moesten we eerst een aantal liter brandstof verbranden voor we mochten opstijgen. Afin, met een beetje vertraging aangekomen in Washington, waar de twee uur beschikbaar voor mijn overstap hard nodig bleken te zijn om door de douane te komen. Sommige mensen misten hierdoor zelfs hun aansluiting, ik redde de mijne gelukkig nog net. Maar in Denver begon het gedoe. In plaats van één uur heb ik 5 uur zitten wachten op de vlucht voor het laatste stukje, wat betekende dat ik i.p.v. om half 11 pas om half 3 aankwam in Calgary ('s nachts!). Ik zou eigenlijk door mijn 'buddy' (een Canadese student waaraan ik gekoppeld ben) opgehaald worden, maar ik was niet erg verbaasd dat zij al weg was om die tijd. Mijn kamer kon ik pas om half 9 in, dus waren er twee opties, een hotelkamer nemen voor de resterende uurtjes of op het vliegveld blijven tot de ochtend. Het eerste leek me een beetje zonde van het geld, dus heb ik maar op het vliegveld overnacht (geslapen is te veel gezegd). Daarbij kwam nog dat mijn baggage kwijt geraakt was en waarschijnlijk in Denver achtergebleven was. Gelukkig was ik op dat moment te moe om me daar zorgen over te maken. Ik was dolgelukkig toen het 8 uur was en ik een busje naar de uni kon nemen.

Eindelijk ‘thuis’…

10th January 2006

Vliegtuig te zwaar??
Hahaha, dus dat ding ging eerst even 3 rondjes landingsbaan Schiphol voordat hij opsteeg?? ;-) Wederom nog een keer: ZEER taai van je bagage en GELUKKIG dat het er nu is! XX JSE

Tot: 0.127s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0657s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb