Fantastiske yosemite national park

Published: August 17th 2008

Vi sluttede vores "natur"-del af med Yosemite National Park, og det var heldigt... Yosemite er helt klart det flotteste vi har oplevet på rejsen... det slår simplethen alt! Det er parken med de største klipper, de største højdeforskelle og dybeste kløfter.

Yopsemite står allerede meget højt på vores ønskeliste næste gang vi skal rejse... meget anbefalelsesværdigt! Her er lidt billeder!

Photo 1Photo 1
Photo 1

Vi startede med at koere tiil Glacier Point. Vi kører gennem bjergene daekket af skov...pludselig faar man kastet denne udsigt i ansigtet....vi var ret maaloese! Man skal dog ikke falde i staver, da der er et lodret vald paa mange hundrede meter...uden autovaern!
Photo 2Photo 2
Photo 2

Vi parkerede bilen og gik rund på glacier point og tog en masse billeder... Udsigten herfra kan umuligt blive flottere... et af de mest imponerende steder på jorden!
Photo 3Photo 3
Photo 3

En lokal bjerged!
Photo 4Photo 4
Photo 4

Dennis tager billeder af amerikanere...
Photo 5Photo 5
Photo 5

Dennis og Lone med "Half Dome" i baggrunden...
Photo 6Photo 6
Photo 6

et billede af yosemite valley... dernede er parkens centrum med butikker, campingspladser og alt muligt andet....
Photo 7Photo 7
Photo 7

USA's udgave af Marens Patter
Photo 8Photo 8
Photo 8

her ses vernon falls (tættest på) og nevada falls (længst væk----logisk nok). Vi gik ud til Vernon falls senere på dagen! Der var sgu længere end vi regnede med!
Photo 9Photo 9
Photo 9

Her ses half dome... en enorm klippeformation midt i yosemite... de små prikker for oven er folk der går rundt. Det er en hike på 12 timer, at komme til toppen. Vi ville meget gerne have klatret derop...men det havde vi ikke tiden til...det er på ønskelisten til næste besøg!
Photo 10Photo 10
Photo 10

Her sad en lille fyr og hyggede sig med antennen på bilen!
Photo 11Photo 11
Photo 11

"Floden" fra Vernon falls. Om sommeren tørrer de fleste floder, søer og vandfald næsten helt ud...så det var ikke helt så imponerende som det ville have været om foråret!
Photo 12Photo 12
Photo 12

Det første flimt af Vernon Falls efter godt en halvanden tiems gang
Photo 13Photo 13
Photo 13

Lone hiker
Photo 14Photo 14
Photo 14

Dennis klatrer ud over floden...
Photo 15Photo 15
Photo 15

Lone nyder den dejlige sti!
Photo 16Photo 16
Photo 16

Her er vernon falls...ikke så meget vand...men luften var fuld af støvregn...så man blev hurtigt gennemblødt, hvis man stod for tæt på!
Photo 17Photo 17

Photo 19

endnu en...
Photo 20Photo 20
Photo 20

STEJLE trapper til toppen af vernon falls.
Photo 21Photo 21
Photo 21

Vernon falls

19th August 2008

WAUW...bare det var mig eller???
Hej Lone og Dennis! Vi har lige set jeres billeder fra Yosemite og det bringer virkelig minder tilbage, men der var godt nok ikke meget vand i vandfaldene, der var væsentligt mere da vi var der, men det var også en måned før. Jeg mindes særdeles turen til Yosemite falls og nok også lykkelig glemt stien derop :-) Håber I har haft en kanon tur rundt i US and A!! Knus Jette

Tot: 0.238s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.1187s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb