De kleurrijke omgeving van Salta..

Argentina's flag
South America » Argentina » Salta » Salta
June 22nd 2008
Published: June 22nd 2008

the road to Cafayate..the road to Cafayate..the road to Cafayate..

Quebrada de Cafayata....je gaat langs de Andesgebergte met veel zandgesteente bergen.
Hola allemaal,

Via Resistencia,waar we eigenlijk een paar dagen zouden verblijven, maar na een paar uur rondlopen hadden we al van; hier gaan we niet langer blijven,niet veel te beleven,we gaan zorgen dat we met de volgende bus naar Salta gaan.En dat hebben we kunnen regelen...gelukkig!
Met de Flechabus zijn we dus naar Salta gegaan(14 uur).
Salta ligt ten noordwesten van B.A. en ligt wat hoger,zodat we meestal wel goed weer hadden.

In Salta zijn we op maandagochtend 9 juni aangekomen.We werden opgewacht door iemand van het hostel(Hostel in Salta).We hadden een gratis taxirit naar onze hostel dus...dat was lekker(al kost het maar 5 pesos,hihi).
We zaten uiteraard weer gunstig,vlakbij een grote supermarkt(VEA)en het centrum met park.Hostel was wel lekker rustig en met kabel tv.En dat hadden we wel zo gepland vanwege het VOETBAL...dat wilden we natuurlijk niet missen.Vandaar dat we hier even langer zaten maar je kan in de provincie Salta je ook prima vermaken vanwege de mooie omgeving.

We zijn naar Cafayate geweest,ligt ten zuiden van Saltacity.Je gaat door een landschap dat op 'mars' lijkt.
Bergketen heet Quebrada de Cafayate.Allemaal zandstenen bergen met typische vormen en heel veel verschillende kleuren die worden veroorzaakt door mineralen.Cafayate is
the devils throat.the devils throat.the devils throat.

Garganta del Diablo!
heel erg bekend door de wijngaarden.En daar zijn we ook even geweest.Liza had daar helemaal geen problemen mee want je kon ook wijn proeven,ze was ook daarna wat giegelig!!!(hihihi).

We wilden ook met de trein naar de 'wolken',the Tren a las Nubes,met deze trein kun je naar de Andes plateau,ongeveer 4500 meter hoog en kom je langs verschillende mooie omgevingen en bergen.Maar dat ging helaas niet door want de regering en de treinmaatschappij maken ruzie over wie nu de eigenaar is van het traject.De regering van Argentina is heel erg populair...NOT! We horen heel veel mensen klagen over de regering en dat het corrupt is en er zijn heel veel demonstraties gaande zoals,soyaboeren over belastingtarieven en vrijheid van meningsuiting.We weten niet precies wat er allemaal aan de hand is want bij verschillende tankstations kun je soms geen benzine krijgen waardoor verschillende bus/tourmaatschappijen niet kunnen rijden.Dit moet niet erger worden want dan is er een kans van voedselschaarste....etc.Sommigen zeggen zelfs bang te zijn voor een burgeroorlog!?Maar dat weten we niet!!

Ook naar de Salinas Grandes geweest,oftewel de grote zoutvlakten van Argentina.Langs verschillende dorpen die op de Andes leven.San Antonio de Los Cobres is zo'n middle of nowhere dorp.Wonen ongeveer
666 the number of the beast.666 the number of the beast.666 the number of the beast.

Vanaf de buitenkant genomen,devils throat
5000 mensen,ongelooflijk dat mensen daar willen wonen.(op 3700 meter hoogte).Onderweg veel groen,woestijn en verschrikkelijk veel ezels gezien(zie foto's).De zoutvlakten zijn mooi om te zien maar we gaan ook nog naar Bolivia waar de grootste zoutvlaktes zijn,Salar de Uyuni.
Phurmamarca,vrij vertaald:kleurrijke plaats.Dit is een dorp wat tegen een berg ligt met verschillende kleuren.

Cachi,ten westen van Salta,ligt 2800 meter boven de zeespiegel.Rustieke plek,relaxed voor even en niet langer dan 2 uur.Omgeving weer fantastisch maar de foto's spreken voor zich.Je komt als je naar Cachi gaat langs een vallei van heel veel cactussen,heel apart om te zien.

In Salta hebben we ook natuurlijk van alles gedaan,terrasje gepakt met Salta negro(bruin biertje)hhmmhmm... filmpie gepakt,Sex and the city the movie en the Happening.Een Marco van Basten look aangemeten(hihi)om hem te steunen.Heeft niet echt geholpen,helaas!!We hebben 2 wedstrijden in een Ierse pub gekeken en dat was zeer gezellig.De eerste 2 wedstrijden in onze hostel....Pierre was zeer in z'n nopjes en als Nederland scoorde dan werd hij helemaal gek..de mensen van de hostel kwamen dan kijken wat er dan de hand was.Maar moesten dan ook weer lachen vanwege z'n gejuich en gespring door de keuken.Liza moest er ook van lachen,helaas niet vast gelegd op
2 drinkende maté liefhebbers.2 drinkende maté liefhebbers.2 drinkende maté liefhebbers.

Rechts is onze tourleider Noah...Maté is het populairste drankje van de argentijnen.Het is een soort kruidenthee die ze opdrinken met een pijpje/rietje en ze nemen het overal mee naar toe.Verslaving???
camera.

Morgen(maandag),vertrekken we naar Bolivia(Tupiza).Met de bus...en er zijn verschillende stakingen bezig in Bolivia dus we zullen wel zien hoe dat gaat verlopen(duimen maar).

Groetjes van ons weer.

The parrotrocks...The parrotrocks...
The parrotrocks...

Weinig papagaai gezien.......
Al die kleuren worden veroorzaakt door mineralen...Al die kleuren worden veroorzaakt door mineralen...
Al die kleuren worden veroorzaakt door mineralen...

In een zo'n berg kan koper,ijzer en sulfide zitten.
Plaza in Cafayate..Plaza in Cafayate..
Plaza in Cafayate..

Rustig dorpje(ten zuiden van Salta) waar heel veel wijnboeren zitten.Ze maken het meest vino blanco,witte wijn!
The windows..The windows..
The windows..

De naam zegt het al..
El Anfiteatro...El Anfiteatro...
El Anfiteatro...

Amphitheater.
Onze liefde voor de wereld!!Onze liefde voor de wereld!!
Onze liefde voor de wereld!!

Dit staat in Salta.
Liza bij ruines uit het jaar1200.Liza bij ruines uit het jaar1200.
Liza bij ruines uit het jaar1200.

Ooit woonden hier 2500 mensen(nomaden)maar ze weten niet precies wat er gebeurd is(ziekte,hongersnood etc..ze weten het niet).

22nd June 2008

Prachtig
Hallo Piërre en Liza wat een leuke foto`s hebben jullie de rotsen zijn erg mooi.Maar de lama en de ezels zijn toch ook wel erg leuk. en wat heerlijk z`n bruin biertje hè. Met ons gaat het hier goed aan het uitrusten van de verbouwing van onze Caroline der huisje En zijn nu naar de voetbal wedstrijd aan het kijken Italie-Spanje maar de eerste helft was het 0-0 dus zien wat ze in de tweede helft gaan doen. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en een goede reis en dat jullie nog vele mooie dingen zullen zien Groetjes van Ad en Frieda
22nd June 2008

Leuk kapsel!!!
Lieve allebei, Leuk om te zien dat jullie nog steeds genieten....maaruh......Pierre....jij lijkt nu wel heel erg op Jan....!!! Ben je wel over het drama van gisterenavond heen.....jammer dat ze eruit liggen, maar nu kunnen jullie wel weer rustig genieten zonder aandacht te trekken....hihi! Wij zijn echt aan het aftellen tot 6 september. Lijkt me super om jullie weer te zien na zoveel tijd! Heb jullie laatst nog mail met laatste update gestuurd. Blijf genieten en tot mails maar weer. Lieve knuffel van ons. Jan en San xxx p.s. Jan zegt dat ik ff moet melden dat er van Jan speciaal een kusje voor Liza bij zit....!!!! p.s.2 Ik = San, denk dat hij je echt mist!!!
23rd June 2008

globetrotters
hoi, wat een ruig gebied,mooi, zo puur, het is vast koud, is het eigenlijk winter?hebben jullie ook al een idee of mening wat het topste werelddeel was?nou leuk mailtje, zuipskuiten,hihihihi,we missen jullie,en toch is het net of jullie verleden week weg zijn gegaan,alles gaat zo rap,de tijd vliegt,geniet er lekker van, en veel groetjes,dirk yvon an boef, en buuf riet,xxxxxxxx
25th June 2008

hi!! wow, die foto's lijken super veel op death valley in california!! de gekleurde rotsen door mineralen, de zoutvlakte en de stenen bergen, het zijn net tweeling-broers!! ik weet dat je je dan wel vermaakt, overal waar je kijkt is het anders, super!! geniet weer!! kus, brenda

Tot: 0.196s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.155s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb