Endelig i Thailand...

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang
February 1st 2008
Published: February 1st 2008

Så kom vi endelig til Thailand. Op til afrejsen var det lidt hektisk for far kom først hjem fra skitur i Østrig tidligt mandag morgen, og vi skulle jo rejse allerede tirsdag... Og han havde kørt hele natten, så han var dødtræt, men mor sagde, at han IKKE måtte sove, men at han skulle pakke. Vi skulle have styr på alle tingene inden vi lagde os til at sove mandag aften.

Om tirsdagen kørte Anna (Hans Peters mor) os i lufthavnen. Det var vi glade for at hun ville. Da vi havde sagt farvel til Anne checkede vi ind i lufthavnen og gik ud til flyveren. På et af billederne kan i se William foran flyvemaskinen. Det var en MEGASTOR flyvemaskine. Den var i 2 etager...!!!. Flyveturen var lidt lang, men det gik fint. Lise græd lidt i begyndelsen, men det gik hurtigt over. Mor sad ved siden af en pige der hed Helle, hun passede også lidt på Lise. Far passede på William og Asta. Undervejs blev der læst, spillet Gameboy og spist mad og drukket sodavand. Super. Man trykkede bare på en knap, så kom der en stewardesse løbende med det man havde lyst til. Som I kan
Vi flyver på sne...Vi flyver på sne...Vi flyver på sne...

William kigger ud af vinduet på flyveren. Det ser næsten ud som om, at vi flyver på sne...
se, så sov William og Asta på gulvet i flyvemaskinen - det var bedre, end at sidde op og sove ☺

Da vi landede i Bangkok var der en mand med et skilt hvor vores navn stod på - han kørte os hele vejen fra lufthavnen til færgen (som var liiidt gammel) og til vores hotel på Koh Chang (se billeder af manden med skiltet og William foran færgen).

Vores hotel - hvor vi skal være de første 4 nætter - hedder Coconut Beach Resort. Da vi lige var kommet pakkede vi hurtigt badetøjet ud og drønede ned til poolen. Den er totalt fed. Der er et lille børnebassin og et voksen bassin hvor Asta og William kan bunde i den ene ende. Vi bor lige ved stranden, så vi har også badet i havet. Det er vildt varmt. Når man løber ud i vandet, så føles det næsten som om, at der sprøjter lunkent varmt vand op på benene, så man kan bade HELE dagen i poolen eller havet uden at komme til at fryse. Helt godylt fedt.

Overfor hotellet - ude ved vejen - er der om dagen en familien, som sælger frugt. Børnene i familien har et kæledyr.... det er en lille abekat... Der lever nemlig vilde aber på Koh Chang. Vi har købt lidt frugt hos familien. Vi har købt de lækreste små bananer, en ananas, som var skåret ud så det nærmest var en kæmpe slikkepind og en kokosnød (i kan se billeder af Asta med bananerne og William med ananasen og kokosnøden).

Om aftenen spiser vi på restaurant. Det er så varmt, at man kan spise helt nede på stranden. Mor og far spiser fisk og Thai-mad, men William og Asta vil helst have burgere eller pizza - William er helt vild med ananas milkshake. I kan se et billede, hvor vi sidder på stranden og spiser. Asta er faldet i søvn. Hun var så træt, at hun sad i stolen og faldt i søvn.

Nå... nu må i vente med at høre nyt til vi laver det næste indlæg på bloggen. Det bliver nok ikke før d. 04.02. Men der bliver forhåbentlig også noget spændende at fortælle, for vi har booket en tur ind i junglen til et vandfald, og vi skal ride på.... elefanter for at komme der ind... Og så skal vi flytte hotel. Men mere
Manden med taxaen...Manden med taxaen...Manden med taxaen...

Her står ham taxachaufføren, der hentede os i lufthavnen. Han kørte VIIILDT hurtigt. Mor og far var lidt bange en gang i mellem. Men heldigvis skete der ikke noget.
og det senere...

En KÆMPE hilsen til alle jer der hjemme
Familien Stabel Ladefoged i Thailand

William sover i flyverenWilliam sover i flyveren
William sover i flyveren

AAhhh - det er meget bedre at ligge paa gulvet end at side i en saedet og sove... God nat...
Asta med de smaa bananerAsta med de smaa bananer
Asta med de smaa bananer

De smaa bananer smager totalt godt. De er meget soede og laekre. Her har Asta fat i en lille klase af de smaa bananer.
William foran faergen til Koh ChangWilliam foran faergen til Koh Chang
William foran faergen til Koh Chang

Ikke helt Europaisk standard. Men over kom vi. Sejlturen tager ca. 30 min.
William med en ananasslikkepindWilliam med en ananasslikkepind
William med en ananasslikkepind

William med en ananas, der er lavet, saa man kan spise den som en slikkepind man bider af - Uhmmm. Laekkert...
William med en kokosnodWilliam med en kokosnod
William med en kokosnod

Hhhmmm - dejlig frisk kokosmaelk.
Aftensmad paa strandenAftensmad paa stranden
Aftensmad paa stranden

Her spiser vi aftensmad paa stranden. Asta er faldet i soevn - hun sover paa en solseng. Lise sover i barnevognen . Hvis i kigger i baggrunden, saa kan i se lysene skinne i vandet - vi sidder nemlig paa stranden. William faar burger og pommes frites :-) mor og far faar grillet fisk. Uhmmmm - herligt.

4th February 2008

Første nyt fra Thailand
Kære allesammen. Lise og jeg har med stor fornøjelse (og en lille smule misundelse) læst om Jeres første oplevelser! Det lyder helt vildt spændende det hele. Tro mig der er ikke megen sol, bountystrand og varm vand i havet herhjemme - det er vist kun farfar, der er tosset nok til at bade i det kolde vand. Det mest eksotiske dyr jeg er rendt på for nylig var bestemt heller ikke nogen abekat, men lignede til forveksling en golden retriever...! På lørdag tager Lise og Peter til Trysil, men jeg kan desværre ikke komme med, for jeg skal arbejde. Æv, æv og dobbelt æv! Jeg ville meget hellere spise babybananer og drikke ananasmilkshakes. Jeg synes også det lyder sjovere at ride på en elefant ind i junglen end det gør at cykle til købmanden. Jeg glæder mig allerede til at høre om Jeres jungletur. Det går godt herhjemme. Eva har fået fjernet livmoderen, men har det godt. Vejret har været forfærdeligt (vinterstorme og slud) - nu begynder man at trænge til forår. Vi blogges! Rasmus og Lise
5th February 2008

Hej Farbror, tante Lise og Peter
Aergerligt, at du ikke kan komme med til Norge. Vi haaber, at faetter Peter er blevet helt rask, saa ham og tante Lise kan faa en god tur til Norge. Hilsen De5
6th February 2008

tak for blog
Kære alle fire feriebørn, Det var en dejlig overraskelse at få nyt fra jeres ferie. Det ser altsammen dejligt spændende ud,det er tydeligt, at I nyder det, I trænger også til at blive forkælet. Her er alt vel på begge sider af vejen. Kærligst Jørgen og Lise
8th February 2008

Kære Jørgen og Lise...
Godt at høre fra Jer - og rart at vide, at I nu også kan følge med på sidelinien, så I kan se, at vi passer ordentligt på ungerne :-) Godt at alt er vel på begge sider af vejen. Kærlig hilsen Lise, Asta, William, Dorte og Thomas

Tot: 0.11s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb