Vietnam - Hanoi in Halong Bay

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
December 26th 2007
Published: December 29th 2007

Se en pozdrav iz Vietnama!

Ce sva ze zadnjic koncala v Hanoiu pa bova sedaj zacela z njim. Samo mesto sestavljajo... motoristi. Ce je zivecih dvonogih bitij 4 miljone pa je dvokolesnih prdal celih 2 miljona, torej za vsaka 2 po en izpuhovalnik. Ves ta prometni kaos naredi, najbrz lustno mesto z ozkimi ulicicami, precej tezavno za sprehode in oglede. Bolje kot gledati v stavbe ali pagode je gledati na cesto, da te ne podre kak navdusen manijak. Najbrz vsi veste kako prepoznas navdusenega motorista? Z musicami med zobmi ker se ne more nehat smejat med voznjo! No.. v hanoiju to ne velja, ker vecina nosi nagobcnike, malo proti prahu in izpuhom, bolj pa zato, da ohranijo cim bolj svetlo polt, ki bi sicer pocrnela, spet tako od sonca kot od izpuhov hehe. Kupis jih lahko v vseh barvah in oblikah, tudi takih z v aziji vedno popularno muco Kitty.

Nasploh je v Vietnamu vsepovsod opaziti napredek. Eden najbolj opaznih premikov je obvezno nosenje celade na motorju od sredine meseca decembra naprej. Na zalost zaenkrat velja samo za mesta, podobno kot je bilo na Tajskem. Ce sva se v Ho Chi Minhu smejala vsem brez celad so naju tukaj presenetili z njimi, skoraj cisto vsi so jih nosili in sele nato sva videla plakate z obvestili. Drugi napredek so semaforji, kjer jih je vedno vec takih, ki imajo odstevalnike casa do spremembe luci. Izgleda, da je problem le se v ocitni barvni slepoti motoristov 😉 , ki nato ogrozajo presenecene turiste, ki navalijo cez cesto pri zeleni za pesce.

Hanoi ima tudi zanimivo organizacijo starega dela mesta, ki je v bistvu ena velika trznica. Vsaka ulica ima posebno ime, kot je "loncarija..." kjer nato navedeno tudi prodajajo. Ker so ulice kar dolge si hitro znucas podplate od prekomerne hoje, kar se hitro resi, ko zavijes na.. ulico cevljev :D. Drugi nacin za hlajenje nogic je posedanje ob dokaj velikem jezeru v samem centru mesta. Na jezeru sta celo otocka, kjer se nahaja tempelj, postavljen v cast zlate zelve: Legenda pravi, da naj bi neki cesar v 15 stoletju iz nebes dobil magicni mec, s katerim je nagnal kitajce iz Vietnama. Ze dan po vojni pa se je prikazala kreatura, ki je mec, reciinpisi pograbila in speljala nazaj v nebesa. Cudna zgodba. Ker pa v aziji ni nic kar tako, pa obstaja mit o obstoju lokalne "jezerske posasti" v obliki potomke same zlate zelve iz zgodbe. Te naj bi opazili sprehajalci ob jezeru, pred leti pa so eno izmed njih celo potegnili iz jezera (nic cudnega da jo je pobralo ko je voda tako umazana) in jo sedaj ponosno razstavljajo. Od kje so jo dejansko pripeljali pa nisva nic nasla hehe.

Najbolj zanimiva in izvirna stvar v Hanoiu je za naju bila predstava vodnih lutk (Watter Puppets Show). Predstava se dejansko odvija v/na vodi v gledaliscu. Lutkarji, ki na vzvodih in palicah vodijo lutke, dejansko gazijo do pasu v vodi, kar je nekoc povzrocalo veliko bolezni. Sedaj imajo ribiske hlace in jih na koncu tudi pokazejo ko dvignejo zastor za katerem izginjajo lutke. Zgodbe, vec kot 10 jih je bilo, se odvijajo ob spremljavi glasbe odigrane v zivo. Lutke so lesene in so uporabne le nekaj mesecev, kar prezivlja nekaj vasi v okolici, nato pa jih lahko kupis na trznici. Slik predstave nimava ker nama je zmanjkalo baterije v kameri ze takoj na zacetku, je pa spodaj slika rabljenih lutk iz predstav, ki jih lahko nato kupis.

Glede ogleda muzejev je pa tako, ker sva nekako dobro prestudirala le zapiralni cas, ne pa tudi dnevov (petek zaprto!), je bil glavni mavzolej zaprt in balzamiranega stricka Ho-ja nisva videla. Sva si pa ogledala njegov muzej, ki je prav cudovit, le zgodovina je predstavljena malo drugace. Slik je bolj malo, so pa razne skulpture na bolj avantgaren nacin, ki jih redko srecas v muzeju.

Odpravila sva se tudi pogledat eno vecjih naravnih znamenitosti Vietnama - zaliv Halong. Odlocila sva se za ladijco - leseno barkaco, placala 35usd/osebo, pa naju se niso toliko obrali ker sta dva irca placala po 65, nekateri pa tudi samo 30. Tukaj res ne ves kaj bos dobil, ko enkrat das denar lahko samo upas da bo res tisto kar so ti kazali in govorili poprej. Pri nama je bila samo agencija druga (naj bi imeli dobre ladijce) onima pa so obljubljali celo neko luksuzno zadevo itd.. Zaliv sam je sicer kar lep, sestavlja ga prek tisoc otockov iz apnenca, v katerih so tekom stoletij nastale velike jame, sedaj pa naj bi jih slovenski jamarji ucili jamskega turizma. Se opazi pri vstopnini... Seveda niso tako lepe kot nase, je pa noro, da je cel otok ogromna luknja oz. lupina. Najlepsi del je bila voznja s kajaki po zalivu, kopala pa se nisva, ker sva brala, da ni najbolj zdravo. Te predele vsak dan obisce preko 500 ladij in je res nekaj najbolj turisticnega kar sva kadarkoli videla. Vse to se zelo pozna na kakovosti vode...

Najslabsa izkusnja najinega popotovanja pa je sledila ob povratku nazaj z izleta. Ruzak, ki sva ga pustila v agenciji je nekako izginil.. bolje povedano, agencija se je izgubila... vodic, ki je ruzak spravil v agenciji je ostal na otoku, novi vodic pa se je delal francoza - kot da ne ve nic o kateri agenciji se gre, ki da jih je polno v hanoiu. Naju pa so tja peljali tako da tudi nisva vedela katera je, le zdelo se nama je da je njihova centralna. No.. najprej sva ugrabila voznika minibusa, ki naju je sicer hotel grdo odvreci kar nekje sredi centra in nama kazal kot da je agencija za vogalom... samo vogalov je bilo malo prevec, midva pa nisva hotela dol dokler ne vidiva agencije (vsi ostali so sli ze prej dol). Ko je sofer obupal se je spet pojavil jezni drugi vodic, ki je poprej kar skocil z minibusa nekje vmes (takrat sva ze vedela da bojo tezave). V zameno za soferja sva nato ugrabila njega in njegov motor, poslikala vse udelezene, registerske tablice in avtobus hehe. Nato pa se je ruzak po kaki uri pregovarjanja in telefoniranja cudezno pripeljal z motorjem direktno iz neobstojece agencije.. heh.. najbrz je bil vseeno nesporazum, drugace dvomiva da bi si vzeli toliko casa.

Aha, zaradi slabega vremena sva izpustila vietnamski gorski predel in bova namesto tega rajsi odsla na trek v hribovit centralni predel po novem letu.

Igor: a ves katera slikica je zate? Drzi, jelencki so v vpregi, le sani so malo drugacne, nekam zelene, priblizno tako zelene kot vietnamci ko zvrnejo ze 10 kruglo lokalnega piva ob vzklikih "bia hoi!". Tak kozarec stane od 20 do 40 sit in ga proizvajajo lokalno v mikropivovarnah ter je brez konzervansov. Tako le hitro na pivo, da se ne pokvari! Bolj premozne pa zavede bozicek in pijejo Heiniken, tako kot on hehe. Ampak vam ta trenutek najbrz bolj pase kuhano vino 😉

29th December 2007

zakoni
Živjo, veselpraznike, uživejta. zlo fajn, pozanimajta se še o protikadilskem zakonu :)
2nd January 2008

Pozdrav
Pozdravljena! Pot v Slovenijo sva uspešno opravila in v eraj zve er prispela z vlakom v LJ. Temperaturni šok je bil kar velik:) Novo leto na neudobnih sedežih v Dohi je bil tudi nekaj boljšega...letalo je pristalo to no ob 23.58, po lokalnem asu, bilo pa je presenetljivo polno zasedeno. Aja, tukaj imata še naslov hotela v Saigonu: Mini Hotel Cam. Je v isti ulici, kjer sta že jedla...Soba je ista s kopalnico, klimo, TV...ve ja soba z balkon kom je bila 15$, manjša pa 12$. Tel.: 08 836 76 22, e-mail: kevinkien@hcm.fpt.vn , gospa, ki se bo oglasila zna kar dobro angleško.

nayaja v sloveniji po Vietnamu
Dober dan! Evo midva sva prisla nazaj v Slovenijo......šok, moram priznati. Tistih minus in snezinke, ki malo padajo me niso prav nic prevzele z navdusenjem, ampak tudi to, da se srecno in bez vecjih zapletov vrenes je lepo. No, tako Qatar airlines nas ni presenetil s kaksnim posebnim novoletnim menujem, tako, da se mi je ze ne letalu zacelo toziti po vietnamski hrani. Prezivljanje na novega leta na letaliscu v Dohi je pa nekaj res posebnega, res najprej si v dilemi kdaj naj bi si voscil, vietnmski cas, Qatar cas ali Slovenija cas.....no, potem pa tisti neudobni sedezi pripomrejo k temu, da si ves cas buden in docakas prav vsa nova leta in si pac voscis za vsakega....;)Klime sopajo direkt v glavo sto na uro, tako da dobis obcutek, da si nekje v eni zimski koci s pogledom na puscavo....:). E, se par besed o Saigonu pred odhodom v Slovenijo. Polno ljudi, res prava guzva, ampak je pa lustno. Tudi v tistem parku blizu Ben Than marketa je bilo en kup enega dogajanja, otroske igre nam nekoliko hecne. Kaer otroci so tekmovali v obiranju grozdja v neki cudni vietnamski varinati. Pitje caja, ki cisto ne vemo kaj je bilo posebnega pri njem, ampak saj ti skoraj noben ne more razloziti, ker je znanje anglescine nekaj posebnega....itd.Sva pa nabavila neke tiste rolice, ki gor eni umetniki nekaj napisejo. Seveda pojma nisva imela kaj, ampak nam je gospa iz najinega hotela precitala in povedala, da sva zelo dobro izbrala.....vedi ga sedaj... Sprobala sem tudi tiste njihove tradiconalne piskotke iz zelene lece ali zelene soje...seveda nikjer ne pise po anglesko, jaz pa se tocno ne vem ali je benh po vietnamsko leca ali soja.....:), da bi tocno vedela......se jih pije kao s cajem. Meni so zelo fini. Ne pozabita kupiti kaksne kave......., saj so drugi najvecji izvozniki kave na svetu. Najbolj pogosta kava, ki jo kupijo v trgovini kot pri nas en barcafe je pri njih Vietcoffe, ampak potem moras zadet, koliko mocno vzames.....:) Tako, uzivajta, fajn se potepajta in sveda zelim vama lepo vreme....;) Lustno je bilo v Mui Neju. Aja se to, midva sva na letalsce v Saigonu prisla s tistim Aeroport busom stevilka 152. Starta iz avtobusne postaje, ki je nasproti Ben Than Marketa. Vozi avtobus do 7h zvecer. Pa prevoz stane 3000dongov (cisto poceni). Mogoce ti zaracunajo se eno karto zaRADI rucakov, ampak to ni nic. Vozi pa do letalsca ene pol urice, ce ne gres v guzva urah, sicer verjetno kako urico. Sedaj pa dovolj te moje pisarije. Lp, Dbh

Tot: 0.102s; Tpl: 0.026s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0593s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb