Time flies when you're having fun

Suriname's flag
South America » Suriname » Paramaribo
December 18th 2007
Published: December 18th 2007

Helleuuu peoples!!

Het is al een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven op mijn travelblog. En kennelijk lezen sommigen van jullie het ook echt, dus vandaar dat ik maar ff opschrijf wat ik de afgelopen maanden allemaal heb meegemaakt hier. En het is voor mij ook leuk om later terug te lezen. Ja, ook een beetje eigen belang. :P Ik las een keer weer mn belevenissen in Brasil. Best grappig zo een online dagboek-ding.
Nou ff kijken….ik ben al n tijdje klaar bij Krasnapolsky en ze waren zeer tevreden met mn scriptie en mijn final presentation. Dus voor hun is mijn scriptie al af, maar voor ik het op school inlever moet ik er nog een aantal dingen aan toevoegen. En daar heb ik nu even echt geen zin in, dus ik ben bang dat ik door mijn luiheid maar in juni ga afstuderen in plaats van in januari. Sorry ma, maar ik kan me er nu echt niet toe zetten om aan die stomme scriptie te zitten. En ik moet ook nog mn stageverslag maken van ongeveer 1 jaar terug ofzo. Ja stupid I know I know. Maar ja…what’s the rush right. Ik zal toch de rest van mijn leven saai moeten werken dag in dag uit, dus die paar maandjes maken niet uit vind ik.
Aangezien ik dus niet meer werk kan ik eeiiinddelijk uitslapen en ECHT genieten van Suriname zoals het hoort, en wat meer tijd met vrienden en familie doorbrengen. Alleen een beetje jammer dat iemand mijn hangmat had gestolen  maar ja. Dus wat doe ik dan op een dag? Ehm slapen tot 1-2 uur. Dan kijk ik of er nog wat te eten is in huis. Laatste tijd was ik zwaar aan de cornflakes, just a phase I guess. Soms heb ik nog leftovers van de dag ervoor als ik zo fanatiek was om een poging tot KOKEN te wagen. Jaja, soms kook ik tegenwoordig!!! Nothing fancy, makkelijke dingen alleen. Ennuh ik heb iets tegen vlees klaarmaken de laatste tijd. Vind het gewoon eng om te snijden enzo. Ik heb wel vorige week drumsticks gekocht maar het is nog maar de vraag of ik het ook echt ga maken. :S :S Maar als ik zelf kook is mijn standaard voor het eten niet zo hoog dus ben ik al snel tevreden. En als ik echt geen zin heb haal ik wel ergens wat te eten ofzo. Ehm, verder ga ik eigenlijk gewoon op de bank liggen de hele dag, tv kijken als er iets leuks is. En anders ga ik naar het internetcafé waar mijn vrienden ook werken dus dat is dan gezellig. En als ik dan weer naar huis ga weer iets eten, film kijken en slapen. Jaaa boring as hell he. Maar I love it. In het weekend ben ik wel meestal met vrienden. Soms gewoon een beetje rondrijden of anders uit of ergens wat drinken. Afgelopen maand was er ook wel elke keer iemand uit Nederland dus ging ik vaker met hun op stap aangezien ik een beeeetje de weg ken. Haha het is dan echt wel even wennen aan dat Nederlandse accent!!! Damn. Ik heb ook nog mijn Nederlandse accent, maar ik hoor wel het verschil als er iemand van daar komt of als ik daarheen bel. So funny. Iedereen hier vindt mijn RRRR nog steeds grappig.
Owja, sommigen van jullie weten het al maar er was een paar weken geleden een aardbeving hier. En ja hoor….gebeurt er iets…MIS IK HET GEWOON! Is toch erg! Ik was net in de taxi onderweg naar mijn oom dus ja, met die rubberen banden onder de auto voel je niets he. Dus toen ik daar aankwam vroeg mn oom gelijk of ik het ook had gevoeld maar niet dus.  En helaas waren er geen naschokken ofzo. Leek me wel spannend om mee te maken. Hahahaha Ook omdat het hier nooit voorkomt! Ik heb echt van alles meegemaakt hier en ik zei nog tegen mijn tante een keer voor de grap: “Nu alleen nog een aardbeving dan heb ik echt bijna alles meegemaakt.” Well, be careful what you wish for right. Ik had beter kunnen zeggen: “Nu alleen nog de lotto winnen dan heb ik echt bijna alles meegemaakt.”
Verder was ik afgelopen week naar Nickerie voor een paar dagen om afscheid te nemen van mijn familie daar. Damnn I hate goodbyes, dus dat was wel even moeilijk. Vooral toen mijn kleine neefje van 4 zooo lief vroeg of ik nog vier maanden wilde blijven en zei dat ik niet terug moest gaan. That just broke my heart. 
Maar nu naderen de feestdagen en daarna is het alweer tijd om terug te gaan, dus ik moest wel. Want met de feestdagen enzo blijf ik wel gewoon in de stad, hier is gewoon veeeeeeel meer te beleven dan in Nickerie. De muskieten hadden me daar weer bijna opgegeten ondanks ik mijn hele anti-muskieten-kit meegenomen had. Vooral ’s avonds is het erg daar. Niet alleen de mensen hebben het gelijk door als je uit Nederland komt…die klote beesten kennelijk ook! Onderweg naar Nickerie was ik WEER gestoken door een broko stong (of hoe je het ook schrijft). Dat was de vorige keer ook zo, maar toen aan beide voeten en toen was het veeeel erger. Nu was ik alleen aan mijn linkervoet invalide voor een paar dagen. Het zet dan helemaal op, jeukt en doet pijn. En eerst is het rood en daarna wordt het een soort paars/blauwig. Dus ben ik voor de zoveelste keer naar de dokter gegaan voor antibiotica. Nog even en ik ken al die doktoren hier.
Ow en toen ik weer terug ging naar de stad reed ik mee met een vriend van mijn vader. Ken die jongen verder niet maar goed, ik was al lang blij dat ik met hem mee kon rijden. We waren nog niet eens op de ‘snelweg’ (alles is hier snelweg) en bijna had ie een aanrijding gemaakt. Nou ik schrok me dood!! Ik zat ook nog eens voorin. Hij reed veel te hard daar en moest ineens uitwijken, dus belandden we in de berm. Naast de berm was een goot en ik zag de auto al helemaal in de goot gaan maar dat gebeurde niet gelukkig. Onderweg moesten we nog een paar keer stoppen omdat er een gek geluid was bij een van de wielen. Ik vroeg me onderweg echt af of ik het wel zou redden terug naar de stad. :s En ik keek een keer op de snelheidsmeter want we vlogen zowat over de weg (die ook niet al te best is op sommige stukken) en die dude reed gewoon 150!!! Toen schrok ik voor de zoveelste keer en besloot maar niet nog een keer op die meter te kijken en verdiepte me in een boek wat ik mee had genomen (en ik lees normaal gesproken niet eens!!!)
Maar ik heb het gelukkig gered naar de stad, levend en al. Hihi
Maar ik heb nog maar een klein maandje hier in Suriname helaas. En juist deze maand gaat een beetje te snel. Als het aan mij lag zou ik nog een keer verlengen, maar ja, ik zal toch ooit wel terug moeten. Ik zie er wel erg tegenop om afscheid te nemen van mijn familie en vrienden, van mijn huisje en gewoon van het land zelf. Maar aan de andere kant kan ik mn familie en friends daar weer zien dus dat scheelt. Als ik hier weg ga ben ik er ongeveer 9 maanden geweest in totaal, ja dan wen je gewoon aan alles. Iedereen vraagt wanneer ik dan weer terug kom. Nou geen idee eigenlijk, als ik weer geld heb denk ik. Hahaha
Ow trouwens…is wel vreemd om met de feestdagen hier te zijn hoor. Sinterklaas hier was ook al zo onnatuurlijk. Een zwarte sinterklaas??? Now that’s just weird. Ik had ook alleen het sinterklaas gevoel toen ik pepernoten kreeg van mijn kapster, die ze toevallig van iemand had gekregen. Hahaha Al die commerciële shit in alle winkels in Nederland is eigenlijk best leuk. Ennuh, kerst in een warm land is ook gek hoor. Sommige winkels en huizen hier zijn wel versierd, maar niet zo drastisch en over the top als daar. Dat mis ik wel. Gaat t daar nog sneeuwen met kerst?? Hoop het niet. Als ik geen sneeuw heb, mogen jullie ook niet :P :P haha Hier is er weer alleen maar regen de laatste tijd. Maar dan kan ik meestal wel goed slapen.

Nou ik ga er maar een eind aan breien want het wordt een veel te lang onzin-verhaal voor jullie om te lezen anders. En anders heb ik niets meer te vertellen als ik terug ben!

Ik weet niet of ik jullie allemaal nog spreek/mail/sms/krabbel voor de feestdagen dusss…
Allemaal een vrolijk kerstfeest toegewenst en een spetterende jaarwisseling!!!! See ya in 2008!!!!

18th December 2007

Ohwww Nellie, wat leuk om te lezen joh! En ik ken het, ik kan/wil ook geen vlees snijden haha! Tot snel!!!!!!!!!! :-D
19th December 2007

laatste maand
Hoi Janel, Zoals je weet studeer ik ook en guess what; ik heb ook een kleine achterstand. hahahah dus gaan we het gewoon samen inhalen als je er bent Goed idee he. En natuurlijk is het no problem. Take your time. Ik begrijp het. GENIET VAN ELKE DAG. NU KAN JE NOG LEKKER GENIETEN ERVAN. Take care overthere en voorzichtig met die knallende vuurwerk daar. Want zij weten echt van gevaarlijk vuurwerk schieten. Dus. Let maar op. Groetjes en Hou van Je Mama.
15th March 2008

luxevakantie
Klopt je moet er echt van genieten, gewoonweg in alles wat je doet. Veel succes

Tot: 0.094s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb