Culo del Mundo - Verdens roevhul!!


Advertisement
South America
April 3rd 2011
Published: April 3rd 2011
Edit Blog Post

Vejret byder skiftevis paa slud og sne - og saa overvejer man, hvorfor daelen man tog frivilligt fra 25 graders varme og skyfri himmel i Buenos Aires. Isaer naar destinationen lyder paa Verdens Roevhul! :o) Aarsagen maa findes et sted. Naturen selvfoelgelig! Det er ikke mange steder, der kan byde paa saa smukke omgivelser. Desvaerre (eller charmen ved det, om man vil) er det dog fuldstaendig paa naturens praemisser. Hver anden dag er vejret simpelthen for ufremkommeligt, og tiden bliver da brugt paa skoenlitteratur og cafe-besoeg rundt i byen. Man maa jo faa det bedste ud af det :o)

Men, jeg maa vist snart videre herfra.

Jeg havde store planer, men nogle af dem er bare ikke ladsiggoerlige grundet skiftet i vejret. Vi er jo paa vej ind i efteraaret hernede. Har fx i dag maattet revidere mine planer om at kajakke rundt om Kap Horn. Der er for meget vind, for hoeje boelger, og vandet for koldt. Det havde da ellers vaeret lidt af en historie at kunne fortaelle videre, men det bliver ikke i denne omgang. Til gengaeld kan jeg glaede mig over, at jeg faar del i skisaessonen.

Har dog faaet noget ud af mit besoeg paa Ildlandet. Trekkede op til en gletscher og fik en fantastisk udsigt over den sydligste by i verden. Lejede en cykel og smuttede til en nationalpark og trekkede rundt, og sidst men ikke mindst stiftede bekendtskab med et par tusind pingviner. Forude venter dog endnu mere kold og ufremkommelig natur. Er nemlig saa smaat paa vej til Torres del Paine - Towers of Paine - hvilket skulle vaere storslaaet, guddommelig trekking. Jeg satser paa, at der kan lejes udstyr, for min sommerjakke og loebesko raekker som en skraedder i helvede hernede :o)

Havde ogsaa taget en enkelt praesentabel skjorte med (min yndlings fra Tiger of Sweden), og hvad sker der foerste gang, jeg faar den vasket? Vaskekonen faar byttet om paa flasken med parfume og klorin - saa nu har jeg et batique moenster (eller hvordan det nu staves) grundigt fordelt over hele forsiden. Saa skal man vist til at pakke sine ting sammen og komme herfra.

Jeg havde egentlig troet, at jeg de foerste par ugers tid ville foele mig som det mest ensomme menneske i hele verden, hvorefter jeg ville komme ind i rejserytmen og mentaliteten. Jeg moeder dog hele tiden nogle andre rejsende, som jeg faar mig en oel og en sludder med, saa det har vaeret ret hyggeligt.

Tanker herfra og hjem til Dk. Knus



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.095s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb