The Story of Rafting!

June 12th 2012
Published: June 12th 2012

שלום לכולם!
יומיים אחרי הטרק למאצו פיצו, יצאנו לטיול רפטינג של 3 ימים, על נהר אפורימק שבפרו. סך הכל הרפטינג זה 60%!ש(MISSING)ל שייט נוח על מים רגועים ו 40%!ש(MISSING)ייט על רפידים (בעברית תקינה זה נקרא - אשדות. זה רמת הגלים והאבנים והבלאגן שנוצר בנהר במקומות מסוימים). הרפידים ששטנו בהם נעו בין רמה 1 לרמה 5. ברמה 6 יצאנו מהנהר והלכנו - כי זה כבר סכנת חיים. רמות 1,2 זה לילדים, הסירה פשוט מחליקה עליהם. רמה 3 ו - 4 זה כבר יותר כיף. המדריך צועק -יאללה קדימה (כן, הוא צועק בעברית! מכיוון שרק ישראלים עושים את הרפטינג הזה, כל המדריכים יודעים קצת עברית), וכל החברה בסירה - היינו 6 - מתחילים לחתור קדימה. הגלים שוטפים אותך מכל הכיוונים, הסירה נמצאת במצב כמעט מאונך למים, ואתה כבר לא מבין אם אתה חותר במים או באויר.אחרי שיוצאים מהרפיד - כולם מרוצים, אפילו שנרטבנו במים ק-פ-ו-א-י-ם ועכשיו רועדים מקור.

ברפיד ברמה 5 לעומת זאת, נלחמנו עם איתני הטבע (כמו שדימה הגדיר זאת). המים גועשים כל-כך, שזה נראה כאילו הם רותחים. המדריך צועק ¨קדימה חזק!¨ וכולם מבינים שנכנסים לרפיד מספר 5. אני מנסה לחתור הכי חזק שאני יכולה ומגלה שאני חותרת באויר כי הסירה במצב מאונך למים. ואז נפתח חור בנהר, הסירה צונחת

היישר לחור הזה, הגלים סוגרים על הסירה, ומכסים הכל במים. במצב הזה אתה כבר לא חותר ולא נעליים, אלא לוקח נשימה עמוקה. שנייה לפני שנפלנו לתוך החור המדריך צעק ¨לתוך הסירה!!!¨ - שזה אומר - תעזבו הכל, תתפסו בכבל בטיחות שמתוח מסביב לסירה ותתפללו שאנחנו לא מתהפכים. מה שקורה משם - זה בלאגן אחד גדול. הסירה נבלעת בעומק הגלים או מזנקת מעל המים. כל משרואים זה קצף לבן ואם לא סוגרים את הפה, אז בולעים כמויות של מים. אז אתה יושב בתוך הסירה, רוב הזמן מכוסה במים, ולא מבין אם מחזיק בכבל בטיחות או ברגל של מישהוא. בקיצור, אדרנלין מטורף!!!!!!!!!!

אני החזקתי בכבל בטיחות - כאילו החיים שלי תלויים בזה, כי עלולים גם לעוף מהסירה לתוך המים. בעצם שני הדברים הכי מפחידים זה להתהפך עם הסירה או לעוף למים באמצע רפיד - מה שלא קרה לא לי ולא לדימה, אבל כן קרה לשתי בנות מהסירה שלנו (בא גל ענק ופשוט מחק אותן). הסיפור שתארתי מקודם לא קורה רק פעם אחת. במהלך רפיד 5, זה קורה כמה וכמה פעמים עד שהמדריך צועק ¨חזרה לעמדות!¨ וזה רמז לכך שאנחנו יוצאים מהסכנה.

אחרי כל קטע כזה - לדימה מרוח חיוך על הפנים מאוזן לאוזן. רק תן לו להיות כל היום ברפיד 5, והוא

יהיה מאושר. הוא גם הכריז על הטיול הזה, כטיול הכי כיף שהוא עשה עד כה.

ועכשיו לחלק הפחות כיף.

מי הנהר פשוט קפואים, ומכיוון ששטים בקניון, בקושי יש שם שמש. רוב הזמן היינו רטובים ובעקרון - קפאתי מקור. ביום הראשון של הרפטינג נהייתי חולה. בערב כאב לי נורא לבלוע, ותוך כמה שעות איבדתי את הקול. הגרון שלי הרגיש כאילו ירקתי אש. עכשיו תבינו - בלילה ישנו בקמפינג על חוף מכוסה בסלעים. שכבתי באוהל, על החול והסלעים, כשכל הגוף שלי בוער - וכמה שריחמתי על עצמי 😊. למזלי, לכל רפטינג כזה מצטרף רופא. בספרדית/אנגלית/סימני ידיים הצלחתי להסביר לרופאה מה עובר אליי - תתפלאו כמה אפשר לתאר על-ידי 3 המילים יש, כואב, פה - והיא נתנה לי אנטיביוטיקה בגודל של הראש שלי. הלילא היה די סיוטי, היינו 4 אנשים באוהל (!!!) ממש צפוף, והיה לי קר ואחר-כך חם ובקיצור - לא החוויה הכי טובה שעברתי בחיי 😊. למרבה הפלא בבוקר הרגשתי הרבה יותר טוב, הגרון כאב אבל לפחות יכולתי לתפקד. ככה משכתי עוד יומיים, ובקוסקו הלכנו לרופא, וקיבלתי שני סוגי אנטיביוטיקה .

אז זאת היתה חווית הרפטינג שלנו. חוץ מהמחלה מאד נהיננו.

זה הכל לעכשיו, בפוסט הבא - טרק סוסים להר האזנגטה ועוד כל מיני סיפורים.

תודה לכולם על תשומת

הלב ועל התגובות.

נ.ב - התמונות מצורפות עבור אלו שאין להם פייסבוק

Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb