Prima de Lima de Cusco

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
July 28th 2008
Published: July 28th 2008

Vliegen van Rurrenabaque naar La Paz, vervolgens Copacabana aan het Titicacameer in Bolivia, de Peruaanse zijde in Puno en daarna naar Cusco

CopacobanaCopacobanaCopacobana

Kathedraaltje
Howdy,

Let op, dit keer houden we het echt kort (tuf door de vingers).

Na terugkomst uit de jungle in Bolivia, hebben we weer hetzelfde propellorvliegtuigje naar La Paz genomen, waar we vanuit een taxi weer in een bus gesprongen zijn. Zo begon ons tripje naar Lago Titicaca, een heel mooi hoog meer tussen Bolivia en Ecuador. In Copacabana en Puno hebben we tussenstops gemaakt, waar we vooral op het terras gehangen hebben. In Puno hebben we nog een boottocht gemaakt naar een volkje dat op drijvende rieteilanden woont. Erg mooi en grappig, helaas wel supertoeristisch. Een hoogtepunt was wel een bruiloft op een van deze eilandjes! Een lekker live jengelmuziekje van de lokale meisjes en een heeele hoop ladderzatte mensen, onvervalst tanken is sowieso iets wat Andinos graag doen.. De volgende dag gauw door naar Cusco.

Cusco is een hele mooie stad, met nog veel originele Inka-elementen tussen Spaanse koloniefratsen. Vanuit hier zijn we begonnen aan onze alternatieve Inka Trail naar Machu Picchu (als we de echte originele Inkatrail hadden willen doen hadden we die nog in guldens moeten betalen).

De eerste dag bestond uit een grote afdaling per mountainbike. Als amateur was ik erg blij met de technische tips van Death Road Survivor Sander. Na een te korte tijd hield het asfalt op en gingen we als gekken over zandwegen bedekt met stenen naar beneden. De twee dagen daarna bestonden uit veel lopen en klimmen, en ploeteren over een treinrails. Het was ontzettend mooi, maar best heftig. Gelukkig hadden we een leuke gids en een gezellige groep, dat hield de stemming er goed in. De laatste dag vroeg uit de veren (4 uur!) om de laatse klim naar Machu Picchu te volbrengen. Echt een speciaal gevoel om met zo´n groep mensen in het donker een berg te beklimmen om de allerheiligste Inka plaats te bereiken. Toen we eindelijk boven waren en oog in oog stonden met een berg oude stenen, moesten we uiteraard ook nog de Waynapicchu beklimmen, een monster naast de Machu Picchu. Daar boven hadden we een prachtig uitzicht op Machu Picchu. Het was een machtige plek, waar we een klein uurtje op een rotsje in de zon gezeten hebben. Na nog een rondleiding en wat rondhangen zijn we teruggekeerd naar Cusco, waar we diep in de nacht aankwamen.

De volgende dag braaf de kathedraal bezocht, die écht mooi en interessant was. We hebben de hele koptelefoontoer afgeluisterd! Hoogtepunt was het schilderij van het laatste avondmaal, waar Jezus en kornuiten een heerlijke Cavia zaten te eten.

Vanavond een nachtbus naar Arequipa, volgende keer meer!

Superdoei!

Inca Kola roelzzzInca Kola roelzzz
Inca Kola roelzzz

Check die vrolijke fluorescerende kleur..
MinestronesoepjeMinestronesoepje
Minestronesoepje

De subtiele Peruaanse keuken
Plaza de ArmasPlaza de Armas
Plaza de Armas

@ night Met dank aan de geweldige opties op Sanders camera
Mountainbike againMountainbike again
Mountainbike again

We moeten dus naar beneden..
Frisse duikFrisse duik
Frisse duik

Gunstig zo´n rivier bij de hand
BrugBrug
Brug

Ook de trein moet de rivier over..
ZonsopkomstZonsopkomst

Overview Machu PicchuOverview Machu Picchu
Overview Machu Picchu

Op de achtergrond Waynapicchu

28th July 2008

He, wat stoer zeg! Machu Picchu moet echt mooi zijn als ik het zo bekijk! Geniet van jullie verdere reis! Groeten! Hans
28th July 2008

he chicos, ziet er goed uit allemaal en vooral heel bekend dat Cusco, mooi dat ik niet de enige was die er wat van genoten heeft... Enjoy de trip en mochten jullie nog tips willen hebben dan hoor ik het graag. Dikke knuffel, Sjoerd
29th July 2008

see no evil
Weer een geweldige etappe van jullie reis! Echt super mooi, maar die shirtjes die je aan hebt sander!!! ik zou ze weggegooid hebben ;-) Heel veel plezier nog in jullie laaste maandje. liefs remco
29th July 2008

wow dat was echt een kort verslag! Ik vind lang leuker! ik wil ook echt graag naar machu picchu! Is het echt zo gaaf als dat het lijkt, of is het langzamerhand een beetje overgewaardeerd geraakt? Heb een hekel aan decepties namelijk :) Kom maar op met hetvolgende avontuur! doe voorzichtig! (ik dacht dat je mountainbiken eng vond christi?!?!?!) dikke kus! liza
3rd August 2008

super leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien! vin en ik hebben echt precies dezelfde foto op dat balkonnetje in cusco hahaha! heel veel plezier maar weer en lekker genieten! xx

Tot: 0.107s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.0533s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb