Peru

Peru's flag
South America » Peru » Arequipa » Arequipa
November 11th 2008
Published: November 11th 2008

Etter stort tempo i N.Y. var det en kontrast a komme til Lima. I Lima spiste vi faktisk ganske god mat - cebiche (ra fisk) og lomo saltado (biff og grñnnsaker). Vi smakte ogsa pisco sour (god lime drink) og Stefan kjopte seg selvfolgelig en Quena floyte i bambus, (han har jo ingen fra for=). Dagen etter dro vi videre til Pisco hvor vi kun var en rask overrnatting. Pga et jordskjelv som var der i fjor, var veldig mye rasert og odelagt. Dagen etter dro vi innom Ica og fikk smake alle typer Pisco (ren sprit, ikke alt som var like godt). Etter mye god sprit innabords, bar det avgarde til orkenen for a sta pa sandboard og kjore boogie, en diger bil som raser over sanddynene.

Na er vi begynt og klatre og er pa 2300 moh. Dette er bare begynnelsen. Lufta er litt tynnere, men ikke veldig merkbart enda. Vi befinner oss na i Arequipa (en liten koselig by oppi fjellet).

16th November 2008

ICA
Jeg var faktisk innom Ica på tirsdag jeg også men de hadde søren ikke Pisco så jeg dro hjem med uforrettet sak........ ;-)
25th November 2008

Hahaha, du er jaggu meg en morro klump;)

Tot: 0.151s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 45; dbt: 0.0992s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb