Huaraz City, Laguna 69 and The Santa Cruz Treck!

Peru's flag
South America » Peru » Ancash » Huaraz » Huascaran National Park
June 30th 2012
Published: July 1st 2012

הגענו לוואראז!

יש כאן כמות מטורפת של ישראלים - בכל מקום שומעים עברית - כנראה הם נמשכים לכאן בגלל כמות הטרקים הענקית שיש כאן. פגשנו חבר´ה שכבר חודש וחצי בוואראז ורק עושים טרקים - גרמו לנו להרגיש כמו ילדים (כבר פחות התלהבנו מהטרק וחצי שעשינו...).
בכל מקרה, החלטנו להתחיל עם טיול יום למקום הכי מדובר בוואראז - לגונה 69. זו לגונה שנמצאת איפשהוא בהרים, והיא אמורה להיות בצבע טורקיז ומסביבה הרים מושלגים - בגלל זה כולם מתלהבים ממנה והיא מאד מפורסמת. היא נקראת לגונה 69 - משום שמסביב יש מלא לגונות ויום אחד החליטו למספר אותן - זאתי קיבלה את המספר המשעשע 69.
יום אחרי שהגענו לוואראז, בבוקרו שלא יום בהיר וקר , קמנו ב 6:00 בבוקר והתחלנו את הטיול ללגונה 69. הלגונה נמצאת בגובה של 4700 מטר ואת העלייה התחלנו בפחות מ 4000 מטר. ישר על ההתחלה מרגישים שקצת קשה לנשום, אבל עד 4500 מטר (נדמה לי) עשינו את העלייה בקצב טוב, פטפטנו מלא והכל היה בסדר גמור. ואז - ממש לפני העלייה התלולה אל הלגונה, קיבלתי BOOM מהגובה (אולי גם מהמאמץ). כל צעד נעשה במאמץ אדיר, התנשמנו כאילו הרגע סיימנו מרתון, והשרירים ברגליים הרגישו כאילו הם עשויים מצמר גפן. בקיצור ,עצרנו כל 5 דקות, ואני מודה שלא בגלל דימה. דימה קיבל פלוס גדול אצלי על המורל - ¨את יכולה לעשות את זה¨ , ¨את פומה¨ , ¨קדימה נשאר עוד קצת¨ , ואז .. הגענו ללגונה. ואתם יודעים מה?! היא לא רעה בכלל! בדיעבד קל לומר שזה היה שווה את הטיפוס, אז אני לא אגיד את זה. נגיד שעשינו את הטיפוס בשביל הספורט, ובשביל האימון לטרק הבא. אציין רק שלטיול הזה יצאנו במיני-ואן מלא אנשים וחצי (!) מהאנשים האלה לא הצליחו לעלות עד למעלה. לא שזה הופך אותנו למשהוא מיוחד - היו אחרים בקבוצה שטסו את העלייה הזו.

יום מנוחה - ולמחרת יצאנו לטרק הסנטה קרוז!
בכמה מילים - זהו טרק של 4 ימים ברכס הרים בצפון פרו, אשר נקרא, קורדיירה בלאנקה. ביום הראשון הלכנו 4 שעות ובימים האחרים הלכנו בערך 7-8 שעות ביום, והלכנו , והלכנו , והלכנו... והלכנו עוד קצת. פשוט הליכה בלתי נגמרת (זה בעצם המשמעות של טרק ...) - עליות, ירידות, כל הכיף. היום הכי קשה היה כשעלינו ל 4750 מטר ואז גילינו שאנחנו פשוט עומדים בתוך העננים.
4 ימים התלבשנו כמו דובונים (כן, היה ממש קר!) , לא התקלחנו, רצנו לשירותים מאולתרים בשטח וישנו באוהל. היום הראשון היה הכי קשה - תארו לכם באיזה הלם הייתי, כשגיליתי שאני צריכה לשירותים באמצע הלילה ובחוץ אפס מעלות!!! אבל ביום השני, שנינו התרגלנו לתנאים ואפילו הרגשנו שנוח (כן, כן - נוח) לנו לישון בשק-שינה, באוהל , בקור מטורף, באמצע שום מקום 😊. אבל החלק הכי טוב - זה הרכב הקבוצה שיצאה איתנו לטיול. ביום הראשון לטיול ב 6:00 בבוקר עלינו על מיני-ואן שמסיע אותנו לתחילת המסלול וגילינו שברכב יושבים 7 צ´כים (שלא יודעים אף מילה באנגלית כמובן)כש- 4/7 מתוכם בסביבות גיל 50, ובחור אחד חביב בן- 67!!! את זה אנחנו יודעים - כי כולם רשמו את השמות שלהם ותאריך לידה בכניסה לפארק הלאומי שבו נעשה הטרק. מלכתחילה חשדנו שסבא´לה יודע רוסית (הבן אדם נולד ב 1945 ב צ´כיה) ואכן התברר שהוא יודע , אז הסתחבקנו איתו, וסבא התגלה להיות אחלה גבר.נחזור לרגע גילוי הקבוצה - איך שראינו את הגיל הממוצע, נפלו פנינו. התיישבנו מאחורה והתחלנו לנחם זה את זו, ואז - דלת המכונית נפתחה שוב ושם עמדו 3 בלונדיניות חמודות שנראוו קרובות יותר לגילנו. אחר-כך גילנו שהם הרגישו אותו הדבר - עד שראו אותנו מאחורה. בקיצור, לרכב עלו 3 בנות מדנמרק (בנות 22) - ססיליה, ננה וסטינה. במשך 3 ימים בילינו כל ערב ביחד באוהל, מפטפטים, משחקים קלפים או משחקי חברה או סתם שומעים מוסיקה. עכשיו אני ודימה יודעים מלא על דנמרק והן יודעות קצת על ישראל 😊.היה לנו ממש כיף איתן ואחרי הטרק נפגשנו איתן עוד פעם בוואראז והלכנו למסעדה. מזל שהן היו שם, אחרת הטיול היה נראה אחרת לחלוטין. אה והייתה איתנו גם צרפתייה הזויה בת 30. היא היתה קצת מטורללת - לא תיקשרה איתנו כמעט, אבל סיפקה בידור לי ולדימון. כמובן שנהיינו חברים הכי טובים עם הדניות וקיבלנו הזמנה לבקר בדנמרק. בקצב כזה שנה הבאה אני ודימה נוסעים לטיול באירופה (יורוטריפ! ). אחריי הטרק חשבנו על לעשות עוד דברים בוואראז - כמו טיפוס קרח - אבל האמת שנהיינו קצת חסרי סבלנות וכבר רצינו להגיע לאיי גלאפגוס, שזה היעד הבא שלנו.בנימה זו ארזנו את מטלטלינו ויצאנו לנסיעה של יומיים באוטובוסים - בדרך לגויאקיל שבאקוודור.בזאת סיימנו את הטיול בפרו. קצת עצוב לעזוב את פרו- עשינו כאן טיולים מטורפים ופגשנו אנשים טובים, חוץ מזה זו מדינה מעניינת ויש כאן עוד המון המון המון מה לעשות - אבל אין לנו זמן לזה. פרו - אנחנו נתגעגע!!!Ecuador - Here we come ביי בינתיים!

כן, זאת הלגונהכן, זאת הלגונה

10th December 2012
מה הוא מרוצה כל-כך...

Hola que bueno

Tot: 0.105s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0585s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb