Baños, Cuenca en Puerto Lopez - Ecuador

South America » Ecuador
November 22nd 2012
Published: November 22nd 2012

Hola!!!

Tijd voor weer een update!

Na Quito was het tijd om verder te gaan naar Baños, een leuk klein plaatsje in Ecuador bekend om de mooie watervallen en hotsprings. Wij gingen dan ook op pad met de mountainbike om langs verschillende watervallen te gaan, erg mooie weg bovenlangs de canyon vanwaar we de watervallen goed konden zien. Er waren ook veel activiteiten te doen bij de canyon; bungee jumpen, met een kabelbaan over de canyon of half vliegend eroverheen. Dit hebben we toch maar overgeslagen na het zien van de roestige kabels 😉. We eindigden hier bij een prachtige enorme waterval, om deze goed te zien moesten wel een wiebelende hangbrug over, maar was toch erg mooi om te zien! Na nog een mooie wandeling naar een uitzichtspunt over het stadje gingen we verder naar Cuenca.

Cuenca is een mooie en hele leuke koloniale stad in het Zuiden van Ecuador gelegen aan verschillende riviertjes. We waren hier tijdens de jaarlijkse feesten van de stad, wat erg veel gezelligheid gaf! Al lopend door de stad naar de verschillende kerkjes en pleintjes kwamen we steeds wel weer iets leuks tegen; optochten met mensen in traditionele kleding, dansvoorstellingen op straat, veel muziek, kraampjes met van alles en nog wat en eten (jaa ... cavia´s aan het spit hier!). Vanuit Cuenca ook nog een uitstapje gemaakt naar El Cajas, een natuurgebied met meer dan 200 meren op 4000m hoogte waar we een hele mooie wandeling hebben gedaan. Af en toe wat onduidelijke bewegwijzering, maar met een superkaart was ´t geen probleem 😉.

In Cuenca hadden we veel zon gezien, dus we hadden veel hoop in de zon bij onze volgende bestemming; Puerto Lopez. Dit is een klein plaatsje aan de kust vanwaar we een tour hebben gemaakt naar Isla de la Plata, ook bekend als de Fake Galapagos. Op het eilandje wonen namelijk ook vogels die op de Galapagos wonen, de grappige vogels met blauwe voetjes! En jaa ... die voetjes zijn echt superblauw!! Er waren veel nesten met jonge vogels waar we echt superdichtbij konden komen, heel grappige vogels! Vanaf de boot ook nog schildpadden gezien en in de verte zelfs een walvis 😊. De minimale zon weerhield ons er niet van om naar Las Frailes te gaan, de prachtige stranden vlakbij, erg mooi! Doordat we niet heel veel zon gezien hebben, nog wel een tussenstop gemaakt in Guayaquil, een moderne en vrij industriele stad, maar prima om nog een middagje door te brengen en lekker rond te lopen over de boulevard. Hier woont ook een meisje (Andrea), die we uit Barcelona kennen en zij had ons uitgenodigd om bij haar thuis te logeren, superaardig en leuk om elkaar weer te zien!

En dat was land 1 Ecuador al, super gaaf land! Zo divers en mooi!! Zeker een aanrader 😊

Tot: 0.206s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb