Canoa

South America » Ecuador » West » Canoa
November 24th 2009
Published: November 24th 2009EDIT THIS ENTRY

Søndag d. 1. november

Tidligt op for hurtigt at pakke en taske, en lille gåtur ned til banken (sammen med Karin) og derefter ca 1 time i Trole-bussen med et par skift hvor man skulle ud af bussen for derefter ind i en anden meget lignende bus. Men vi ankom til Quitumbre terminalen, og endda tidligere end Sebastian og hans kusiner som også var med. Vi var i alt, Karin, Sebastían, Gabriella, Gabriellas kæreste Daniel, deres søn på 2 år Ricky og Tatianna - senere ankom også Tatiannas kæreste Diego. Det var 8 timer i bus og derefter 15 min i en Camioneta for at ankomme til Canoa. Canoa er en lille-bitte strandby med masser af hoteller, moteller, barer og restuaranter. Stedet er populært blandt surfere og paragliding entusiaster. Vi valgte et af de første moteller som var ledigt - der var ret mennesker som havde valgt at tage til stranden denne weekend. Vi tog ud for at spise, jeg spiste arroz con cameron og generelt var alt godt fra havet, virkeligt godt i denne resturant og jeg vil gætte at det var det samme i mange af de andre restuaranter. Efter aftensmaden drak vi et par øl i en lokal bar. Der blev købt et par flasker sprut, mit indtryk er at ecuadorianerne ikke drikker mange coctails - de foretrækker rent sprut f.eks. tequila. Denne aften blev der drukket noget stads med æblesmag. Vi gik ned til stranden og fik med meget besvær tændt et bål. Karin var desværre lidt syg så hun tog tidligt tilbage til hostallet.

Mandag d. 2. november

Næste morgen da vi vågnede var Tatianas kæreste ankommet. Vi fandt et lille sted der solgte encebolladas (en form for fiskesuppe) og det spiste alle til morgenmad, undtagen Karin der stadig var syg. Vi tog ned på stranden, Sebastían fik lejet sig et surfbræt. Der var ret store bølger, men ikke særlig meget strøm og det var rigtig sjovt at hoppe rundt i bølgerne. Udseende-mæssigt mindede stranden måske lidt om Vesterhavs-strandene. Der var lidt skyet, men stadig varmt. Vi slappede af, jeg legede lidt med lille Ricky i sandet. Der blev spillet lidt volleyball, samt fodbold på stranden og det var superskægt. Vi spiste frokost - mere skaldyr, og brugte derefter et par timer mere på stranden. Derefter var det tilbage til hostallet for at pakke vores ting, vi skulle sove i en anden lille by for at kunne stå tidligt op og finde en bus til Quito. Vi fik lavet en aftale med en camioneta chaffør som ville køre os hen til det andet hostal kl 23 så vi havde nogle flere timer på stranden. Vi spiste aftensmad og derefter gentog scenariet fra dagen før sig, vi købte et par flasker sprut (af lidt bedre smag denne aften) og lavede bål på stranden. Denne gang var der en hel del mennesker som joinede vores selskab, størstedelen amerikanere som studerede i Quito. Vi fik os nogle hyggelige snakke. Karin livede lidt op hun havde fået det bedre. Senere tog vi hen for at se et reggae-band samt nogle ild-jonglører som vi også havde set aftenen inden. Og så blev det ellers tid til at tage til San Vincente, hvor alle gik mere eller mindre direkte i seng.

Tirsdag d. 3. november

Næste dag var det tidligt op, dvs. alle var klar omkring en time senere end aftalt. Karin var da tidligt op og afsted for hun var så heldig at hun allerede havde en busbillet til Guyaquil - den var blevet købt dagen hvor vi ankom til byen, men på det tidspunkt var der ikke flere returbilletter til Quito. Så da vi stod op anede vi ikke rigtig hvordan vi skulle komme tilbage til Quito. Jeg skulle heldigvis ikke arbejde før dagen efter. Vi endte med at hoppe på en bus som tog os til Santo Domingo - en 5 timers bustur i en rigtig bumle-bus med kyllinger som medpassagerer. Da vi så ankom til Santo Domingo troede vi det ville være nemt at finde en bus til Quito - da Santo Domingo er en af de større busstationer i landet. Vi spiste noget frokost Seco de Pollo i nogle gadeboder. Vi fandt ud af at der faktisk ikke var plads på nogle af busserne så vi endte som passagerer uden billet, hvilket jeg ikke er sikker på er helt tilladt. Vi sad i midtergangen resten af de 3-4 timer til Quito. Alt i alt ikke en særlig behagelig rejse, men en oplevelse var det da!

Tot: 0.177s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0438s; 52; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb