Taganga / Minca Downhill


Advertisement
Colombia's flag
South America » Colombia » Santa Marta » Taganga
March 15th 2012
Published: March 17th 2012
Edit Blog Post

Elemento officeElemento officeElemento office

Met de auto omhoog. Kleine verrassing, het laatste stuk toch omhoog fietsen / lopen.
Vrijdag 9-3 weer eens op een moutain bike gezeten. Een downhillrit van 1300 meter hoogte naar sea level. Door de jungle bij een temperatuur van 35 graden en een hoge lucht vochtigheid. Over dirt roads en zeer slechten paden die vol met kuilen zaten en overal lagen grote stenen / rotsblokken. Samen met Marijn, een andere NL jongen, een gids en iemand die ook engels sprak denderde we de berg af. We hebben zo'n twee en half uur echt op de pedalen gestaan. En dat is best lang zal ik je zeggen. Dan voel je je rug en boven benen best wel. Sommige stukken gaan zo stijl naar beneden dat zelfs met beide banden geblokkeerd je toch nog door gleed over het zand. Het grootste deel was over je zadel heen boven je achter wiel hangen. Gelukkig was er halverwege een stop voor de lunch waar we in een riviertje even konden afkoelen. Iedereen heeft wel een keer de dirt road van dichtbij bekeken. Ik moest zondig mijn voorwiel in een zandbak zetten en dan ook nog de bocht om willen. Niet dus... deze keer heeft mijn helm echt veel erger voorkomen. Ik gleed namelijk door en kwam met mijn hoofd
Downhill viewDownhill viewDownhill view

Uitzicht vanaf het hoogste punt.
tegen een rotsblok tot stilstand. Ik dacht dat een pijnlijke nek en wat schaafwonden op mijn rug alles was wat ik aan overhield. Best mazzel weer (-: Toch bleek de volgende dag dat mijn nek volledig stijf was en ik ook een voortduurden hoofdpijn had. Waarschijnlijk toch iets van hersenschudding opgelopen (of iets wat in mijn hoofd zit). Maar ff een paar daagjes rustig aan doen. Ik wist op dat moment alleen niet of ik meer last had van mijn nek en hoofd of van de vele muggenbulten op mijn benen. Waarschijnlijk hebben de muggen hun kans gezien bij het riviertje. Het zijn andere muggen als in NL want op het moment zelf heb ik niks gezien of gevoelt. In elke bult zit een klein rood punt je met bloed. Na een dag werden de bulten hard en ca 2 cm doorsnee en jeukte verschrikkelijk. Na drie dagen en enkele onduidelijke middeltjes van de plaatselijke apotheek trekt alles nu langzaam weg. Het ziet er naar uit dat ik het weer overleef. Waarom deed ik dit reizen toch ook al weer?

Over Taganga kan een soap serie gemaakt worden waarbij the bold verbleekt. Ik zit hier nu twee weken en
Downhill lunchbreakDownhill lunchbreakDownhill lunchbreak

Even afkoelen in Minka
begin al aardig wat mensen te leren kennen. De eerste die ik leerde kennen was Guan oftewel Jan. Ik zat op het stand gezellig met een leuke Colombiaanse dame genaamd Shirly te kletsen, tenminste met woordjes uit het woordenboekje wat te brabbelen, komt ineens een wat vage hippie erbij zitten. Hij begint in vloeiend Spaans dus kan ik het niet meer volgen. Als ik in het Engels vraag wie hij is antwoord hij in het Nederlands met een zwaar Haags accent. Guan blijkt een aardige vent te zijn die al geruime tijd in Taganga woont. Hij heeft al aardig wat levenservaring, tenminste met drie huwelijke, enkele kinderen en ca 50 jaar op de teller kan hij als professioneel levensgenieter dat zeggen. Geld is nooit zijn sterkste kant geweest, maar hij werkt nu in het restaurant Babaganoush van Patrick, een andere Nederlander, als logistiek medewerker en afwas hulp. Guan verteld mij wat er speelt in Taganga. Er zijn vier Nederlanders die hier wonen. Edwin van Casa Hollanda, Sigrid met haar massage salon, de kok / restaurant eigenaar Patrick en Guan. Patrick is getrouwd met een mooie Colombiaanse vrouw en heeft een pracht van een dochter en een zoontje van enkele maanden.
Bahia Christal Bahia Christal Bahia Christal

Kipfilet met honingmosterd. Only 12.000,- cop = 5,20
Hij deed eerst het restaurant bij casa Philipe maar is sinds vier maanden zijn eigen restaurant begonnen. Sigret is super aardige vrouw uit Maastricht die na jaren op isla margarita gewoond te hebben nu happy is in Taganga. Behalve Edwin, die gelukkig is met zijn mooie Colombiaanse man, heb ik alle Nederlanders al ontmoet. Mooie vrije karakters die genieten van het leven. In Taganga moet je minimaal geluncht hebben bij Los Baguettes de Marie . Met een vermelding in de Lonly Planet is zij wereld beroemd met haar heerlijke baguets. Al genietend van mijn baguet Bahia Cristal (chicken fillet) viel mij een spandoek op van DJ Don Camilo en de DVD 2010 live registration Tommorrow land. Dat is toch een festival in NL? En ja hoor, Camilo is de zoon van Maria, en heeft dertien jaar in België gewoond en heeft al op aardig wat fesitival in NL gespeeld. Na een babbeltje met hem, hij spreekt goed Nederlands/Belgisch wordt ik uitgenodigd voor een party die avond. Het werd een avond met vette Latino beats. Camilo is echt de DON als het op latino muziek aankomt. Op het feest sprak ik Ursula Martinez (haar vaders is niet kaal dus ze zal wel geen familie van .. zijn) die lokaal een toeristen bureautje heeft. Met haar belande ik in een andere tent waar ik in de buitenlucht met uitzicht over de hele baai me in het zweet heb gedanst. Ik kreeg nog een briefje in mijn handen geduwd met een vage omschrijving waar een after party zou zijn. Na wat zoeken door nachtelijk Taganga bleek een groot leegstaande woning te locatie te zijn. Naast drank waren er ook nogal wat andere stimulerende middelen aanwezig. Het was dat Urshala de volgende ochtend vroeg een tour moest begeleiden dat we naar huis gingen anders waren we hier helemaal los gegaan (NOT). O ja de soap serie, de lokale vismarkt is zeker een item, maar ook de Israëlisch die hier in grote getalen zijn (don't ask me why) en na een grote schoonmaak door de politie hun drugs en wapen handel hebben moeten, opschorten. De overkill aan hostels die vechten om elke backpacker maar ook de enkele super goede restaurants waar je voor een prikkie echt culinair kan genieten. Never a dull moment in Taganga geheel in de traditie van het mooie Colombia.


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

Downhill Downhill
Downhill

Het begin toen allen nog ok was, de weg vlak, geen kuilen, de fiets heel en ik zit erop.
Downhill viewDownhill view
Downhill view

Uitzicht van de top. En nu naar beneden.
Muggenbulten 1Muggenbulten 1
Muggenbulten 1

Die jeuk.....
Taganga juiceTaganga juice
Taganga juice

Heerlijk vers vruchtensap


18th March 2012

genieten!
Ha Patrick, super leuk om je blog te lezen. Je vermaakt je prima in het Zuidelijke Amerika! Blij dat je de muggen en de afdaling hebt overleefd. Ik ga even verder lezen. Groetjes, Quirine
18th March 2012

Hey..
...Patrick, Wat een avonturen! Heel leuk om te lezen allemaal :) Taganga lijkt me een leuke plek om te zijn. Ben benieuwd naar de rest van je reis. Groetjes Pauline

Tot: 0.143s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.094s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb