Bizar Bolivia/Chillen in Chili

Chile's flag
South America » Chile » Coquimbo Region » La Serena
December 14th 2006
Published: December 14th 2006

Al het goede komt van boven....Al het goede komt van boven....Al het goede komt van boven....

In La Paz wordt veel gebedeld. Treurig genoeg ook door ´rijke´ mensen. Als je doet voorkomen alsof je weinig hebt, komen mensen ook niets bij je halen! Ik hoorde dat net iets te laat en zijn sommigen dus nog rijker van ons geworden.
Hey Chicos,

Die Huayna Potosi berg werd het uiteindelijk niet. Een ontstoken oog en een geinfecteerde kuit waren halve redenen. De andere reden was het betrouwbare advies van Engelsman Rob. Hij had de tocht ook gemaakt door bar en boos onweer en sneeuw. Gevolg: geen prachtig uitzicht maar wel bevroren vingers. Tja als het zo moet, dan maar niet! Overigens had iemand anders het een paar dagen later gedaan in mooi weer en betere condities, al was de hoogte een killer geweest.

Dan maar naar Uyuni en vandaar de 3-daagse tocht door de Salar de Uyuni, het meest zuidelijke van Bolivia. Man, man wat een hoogtepunt... Nog nooit zulke rare landschappen gezien. Rode meren, groene meren, pruttelende geysers, roze flamingo´s, zout meren (enorme landvlaktes) zonder water, cactuseilanden, rokende vulkanen, leuke reisgenoten, blauwe meren met in het meer reflecterende vulkanen die op de achtergrond staan, bomen van steen. Te bizar voor woorden (ik hoop dat de plaatjes het idee een beetje overbrengen)....en uiteindelijk worden afgezet in San Pedro de Atacama, Chili.

Chili gaf al na één dag een heel andere ´feel´. Mensen lijken meer op Europeanen/Noord-Amerikanen in hoe ze doen en praten. Mannen en vrouwen (ja, zelfs de honden)
PapaPapaPapa

gaai
zien er gelijk veel beter uit. Ze lijken toeristen ook te begrijpen en in staat om op een normale manier met ze te communiceren, met humor o.a. en ze laten je meer met rust (tranquillo). Alles ziet er beter uit (beetje mexico-achtig), sombrero´s aan de muur, gaucho´s, betere wegen en het lijkt goed georganiseerd. Ook wel eens lekker om een ober te roepen, wat te bestellen en het dan ook snel te krijgen. Dit in tegenstelling tot niet-begrijpende blikken in Bolivia, dia-veroorzakend-eten, rare hoedjes, traagheid etc...Maar je betaalt er wel voor. Ik denk dat Chili zo´n 5 keer duurder is dan Bolivia (van het goedkoopste land in Z-A, naar het duurste). Ach boeie...de centen gaan nog goed.

Overigens opmerkelijk: Pinochet overlijdt op de dag dat wij Chili
binnenkomen. Misschien hadden we eerder naar Chili moeten komen?

In San Pedro een dag gefietst naar/door Valle de la Muerte (soort woestijn) en Valle de la Luna (tja, maanlandschap dan maar). De volgende dag een georganiseerde reis naar de geysers van El Tatio.
Rara raar allemaal....

En dan nu in La Serena. En alweer muy tranquillo. Kustplaats vlakbij een National Park waar dolfijnen, piquins, zee-leeuwen, veugels om aandacht staan te
margaux´s nieuwe baantjemargaux´s nieuwe baantjemargaux´s nieuwe baantje

machinist op overleden treinen.
schrehken.

Het houdt allemaal maar niet op joh, we worden doodongelukkig van de keuzes die we allemaal moeten maken. Maar onder het motto ´alles beter dan werken´ valt het best mee. Dus ik zeg maar zo:

Houdt er de moed maar in!!!!

Adios,

Pino en Evita

ZoutpiramidesZoutpiramides
Zoutpiramides

met Margaux ertussen natuurlijk
Salar de UyuniSalar de Uyuni
Salar de Uyuni

Raar wat er met de zwaartekracht gebeurd!
Isla del PescadoIsla del Pescado
Isla del Pescado

Midden in die zoutevlaktes lag dit ´eiland´ met cactussen. Een belachelijk uitzicht vanaf dit eiland op de omgeving.
Dr. FlirtbouwerDr. Flirtbouwer
Dr. Flirtbouwer

did it again!
LlamaLlama
Llama

Al die lama´s maar lachen om mij!?!?
BelachelijkBelachelijk
Belachelijk

Geen woorden voor....
Ooh Ooh
Ooh

de rokende vulkaan op de achtergrond
Waar vliegen ze heen?Waar vliegen ze heen?
Waar vliegen ze heen?

en wat gaan ze daar doen?
Terra del PiedraTerra del Piedra
Terra del Piedra

Stenen boom...overblijfsel van wat ooit een lavastroom was.
Lago ColoradoLago Colorado
Lago Colorado

Het rooie meer.
GeysersGeysers
Geysers

´s Ochtends om 04:30 (hard werken hiero) met -5 graden naar soort geysers kijken...Absurd...
PoesPoes
Poes

toch erg fijn dat Gonzo er ook bij is...ook al ben je hard aan het werk
Valle de la MuerteValle de la Muerte
Valle de la Muerte

Deze woestijnvallei doet erg vreemde dingen met je...
De schuld van de damesDe schuld van de dames
De schuld van de dames

Rob had iemand beloofd om ergens een ´naked man picture´ te maken. Kate en Margaux vonden het midden van de woestijn er een mooie plek voor. Hoe kom je onder zulke druk uit?
ZandduinZandduin
Zandduin

Valle de la Luna. Vlakbij San Pedro de Atacama
Which way is up?Which way is up?
Which way is up?

Op de terugweg van de geysers

14th December 2006

oeioei
No tenemos parablas para este pays del paradis! Sueños con los angelitos! Bon camino, amigos! PS Oké, we zijn jaloers. Jezus Christus wat mooi (die witte kerst hier in Holland!)
15th December 2006

Pflex
Jaloers.... jaloers ben ik... en en... en... nou... na jouw gefl*kker met reiskosten zou ik je een nog véél mooier verhaal kunnen schrijven... maar dat zie je mij niet doen ;) HAVE THE TIMES OF YOUR LIFE! x, Xander
15th December 2006

Prachtig
Ademloos kijk ik naar de foto's...prachtig....en ja,ik ben ook jaloers!! dikke kussen,Lawiene
22nd December 2006

helemaal niet jaloers
Ik snap niet dat iedereen zo jaloers is, het zwoegen en ploeteren door de kou of de bloedhitte....!! Ik lig elke dag in mijn heerlijke eigen bed naast een fris gewassen vrouw in een temperatuurtje dat ik zelf bepaal. Je zult het nooit toegeven maar volgens mij kan je niet wachten totdat je naar huis mag, ...toch? Of niet? Ik denk t wel...of denk ik het niet? Ik weet het niet meer. Effe een afgunstblackoutje denk ik!! Mzzzl Steve IJ. Enjoy!!!
1st January 2007

Happy New Year .
Zomaar de beste wensen van Willem , aan jullie wereldreizigers , vind jullie verhaaltjes nog steeds leuk en kijk uit naar jullie volgende mailtjes en prachtige foto's .
3rd January 2007

Gelukkig nieuwjaar!!!
Hééé lieve Hugo en Margaux, Wat ziet het er heerlijk relaxed uit daar! Prachtig! Oud & Nieuw zal wel erg bijzonder zijn geweest daar. Weet je trouwens wie er via de Hyves ook weer boven water is: Vincent! Kreeg ineens een uitnodiging van hem. Heb hem net een berichtje gestuurd maar weet alleen dat hij ondertussen in Naarden woont... Toch wel weer grappig... Geniet er goed van daar! Ciao! Kus, Caroline
4th January 2007

Hey there buddies!!!!!
Hey guys- a bit embarrassed leavin a message in English on your site but seen as you only taught me the cheeky Dutch words i better give that one a miss- this is a family show after all!!!! Hope your both good- its been a while- have you succeeded in making yourself sick on red meat and wine yet in Argie???? Where are you??? Margaux- have pùt a picture on our site just for you- take a look!!!! Hope to see ya both real soon- playin ****head just aint the same without Hugo around to lose!!!! Have fun- KATE N BOB xx

Tot: 0.37s; Tpl: 0.012s; cc: 18; qc: 89; dbt: 0.3272s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb