Stopp i Sao Paulo

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro » Paraty
January 22nd 2010
Published: January 22nd 2010

Tok en nattbuss fra Ouro Preto, som kjørte så fort i svingene nedover fjellet at det var vanskelig å holde seg sittende i setet. Fremme i Rio tidlig om morgenen på mandag, hadde vi flaks og trengte ikke vente lenge før neste buss til Paraty gikk videre. Vel fremme i Paraty fikk vi sjekka inn der vi skulle bo. De hadde "dessverre" ikke det rommet vi hadde bestilt ledig, så vi ble opgradert til et bedre rom for samme prisen. Helt ok det 😊

Så fulgte tre deilige strand- og vanndager i nærheten av byen. Vi dro ut på en båttur en dag, hvor vi fikk se noen av de øyene som ligger like utenfor kysten, fikk bada i turkist vann og snorkla sammen med fiskene. Veldig deilig og fin dag. En annen dag tok vi bussen til en liten by like i nærheten som het Trinidade. Liten by med kjempelang sandstrand med plenty av plass til å være alene. Fantastisk. Planla å dra tilbake hit og bo noen dager, men det viste seg å være ganske dyrt å bo der, så vi droppa det.

Men etter noen dager hvor vi var blitt spist levende om natta av en kombinasjon av mygg og bedbugs, tenkte vi likevel at det var på tide å bevege seg lengre sørover. Vi skal tross alt være i Buenos Aires om to uker, og avstandene her er mye større enn man skulle trodd. Derfor, etter å ha utforska byen Paraty, som er utrolig sjarmerende, og spist lunsj, satte vi oss på bussen til Sao Paulo, for så å ta bussen videre til Curitiba. Så langt skulle vi likevel ikke komme oss. Tror vi begge hadde hatt det bedre om vi hadde droppa dan lunsjen. Jeg har i et døgn nå vært særdeles uggen, mens Audun dessverre ble så dårlig at vi måtte stoppe i Sao Paulo. Så her er vi nå...Har siden vi kom så og si ikke gjort annet enn å ligge i senga og synes synd på oss selv. En liten runde ut i sted for å finne noe å spise, og så tilbake til gjøre-ingenting-tilværelsen. Satser på at dette går over til i morgen, så vi kan komme oss tilbake til stranda igjen.
Krysser fingrene...

Istapper...Istapper...
Istapper...

Hvis istappene begynner å falle ned hjemme, er det minst like farlig å oppholde seg på benkene her, hvor kokosnøttlignende ting faller ned...

23rd January 2010

HERLIG!
... ikke at dere er syk, altså, men herlig å se bildene og lese om det dere har gjort. Sånne blogger er hakket bedre enn prospektkort, for å si det sånn! Her har det inntil nå vært en asosial helg med mye skigåing både fredag og i dag. Kjenner at kroppen begynner å komme tilbake til nivået fra tidlig 70-tall. Bare ikke det mentale følger etter! Men herfra ut ut helgen blir det sosialt og lite ski. Ha det fint!

Tot: 0.057s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0279s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb