Brazilialleen verder dan maar.....


Advertisement
Brazil's flag
South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Praia Da Pipa
December 21st 2012
Published: December 21st 2012
Edit Blog Post

cachoeira purificacaocachoeira purificacaocachoeira purificacao

nu nog melk uit een kokosnoot....
He hoi,

Terwijl Karina de laatste hand legt aan ons vorige verhaal, vertel ik vast wat er de afgelopen weken is gebeurt!

Vanaf Rio hebben we besloten om ons eigen ding even te doen, Karina wilde heel graag Argentinie zien, ik wilde erg graag meer van Brazilie zien, evt ergens wat langer blijven om iets van n sportproject te draaien oid. Vandaar dat je nu dus 2 keer zoveel verhalen gaat krijgen vanuit verschillende hoeken!

Te beginnen in Salvador.

Salvador heeft behalve zijn oude centrum voor mij niet zoveel te bieden maar Via via heb ik te horen gekregen dat er een national park in de buurt van Salvador is waar je heerlijk kunt hiken, genaamd Chapada Diamantina! De naam zegt het al, in 1844 werden hier diamanten gewonnen, nadat het uitgeput raakte is het meerendeel van de bevolking vertrokken waardoor de natuur vrij spel kreeg, sinds 1984 is een groot deel national park geworden, en terecht!

Ik vetrok richting Lencois, een klein historisch dorpje ondertusssen uitgeroepen tot monument maar tevens ook startpunt voor verschillende hikes in het gebied.

De eerste dag in de omgeving wat watervalletjes bezocht! geweldig om te zien hoe lokale mensen
Morro do Pao InacioMorro do Pao InacioMorro do Pao Inacio

tafelbergen rondom lencois, geweldige uitzichten vooral tijdens sunset
toch zo kunnen genieten van wat de omgeving te bieden heeft. Zo zie je kinderen verschillende slides ontdekken, zwemmen in watervallen, vrouwen wassen de kleding in het riviertje, iedereen is vrolijk en niks is een probleem, wat n leven!Check de video onderaan dit verhaal!

Ik kwam eigenlijk om in de buurt te hiken maar werd toch verleid om een van de tourtjes te doen in de buurt van Lencois, door grotten lopen, zwemmen in waterholes bij watervallen en The main draw, Morro do Pao Inacio, een stel tafelbergen, best te zien bij sunset. Ik zeg de foto's zeggen genoeg! geweldig! zeker de moeite waard.

Ondertussen sprak ik met de chauffeur en tevens lokale gids voor wat info over de hike die ik wilde gaan doen in Valle do Pati. Tot nu toe wilde niemand me echt helpen omdat het toch echt heel gevaarlijk was om zonder gids te doen, geen mogelijkheid om daar te komen etc...uhuh dat moet je lekker tegen mij zeggen, dan wordt het alleen maar interessanter. Volgens deze gids was het een beetje omslachtig maar prima te doen alleen. Dat was alles wat ik wilde weten! gelijk die middag een Kaart gekocht van de omgeving
guineguineguine

start van valle do pati, dat belooft nog wat als het er nu al zo uitziet....
plus wat eten voor 5 dagen en huppakee we zijn klaar!

Ondertussen had een Australisch koppel gehoord van mijn plannen en zij besloten om aan te sluiten, veel gezelliger en uiteindelijk kun je dan het gewicht en de kosten delen! perfect.

Via wat lokale busjes en een taxi komen we rond 12 uur aan op de start plek! Wat een geweldige ervaring nu al, tafelbergen overal, hoog uitstekend boven de vlaktes, geen hond te zien, laat staan wat mensen. This is the life! In de avond slapen langs de riviertjes in grotten, douchen onder de watervallen. 's Ochtends een papje en koffie klaarmaken op een kampvuurtje. geweldige vergezichten! Haast niemand tegenkomen, behalve wat groepjes toeristen die zich toch hebben laten strikken door guides, maar deze sliepen dan vervolgens bij lokale mensen in kleine boerderijtjes (ook leuk, maar minder he)

al met al een geweldige ervaring! 4 dagen genieten! heerlijk.

Na Lencois vertrokken richting Morro Sao Paulo, een klein eiland naast salvador, lekker relaxed, beetje saai wordt het wel, azuurblauwe zee, iedere avond beachparty en overdag bijkomen met een kokosnoot. haha, ik zeg tijd voor wat actiefs!

Dus zit ik nu bij Praya do Pipa, een
Vallo do PatiVallo do PatiVallo do Pati

de enige echte
heerlijk surfplekje waar ik de komende weken kerst, oud en nieuw ga vieren en lekker ga surfen.

Even bijkomen van alle indrukken van afgelopen maanden! Het klinkt gek maar ik denk dat de reizigers onder ons het met me eens zijn, het reizen is op zichzelf soms best vermoeiend, niet omdat je zozeer veel dingen aan het doen bent maar meer omdat er zoveel dingen op je af komen, nieuwe plekken, nieuwe mensen, indrukken, alles!

Mij hoor je trouwens niet klagen hoor. Alleen mis ik m'n maatje kaatje n beetje!
00
DAYS 
00
HOURS 
00
MINS 
00
SECS

Dan reizen we weer samen! jeuheu!





zonnige groeten vanuit Pipa en allemaal prettige kerst en gelukkig nieuw jaar!








Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

Nog eentje danNog eentje dan
Nog eentje dan

om het af te leren
capoeiracapoeira
capoeira

het gebruikelijke braziliaans instrument, niet de dans
Grotta du fumacaGrotta du fumaca
Grotta du fumaca

klein tochtje door de grotten van stoom, hier ist altijd warm, in de winter stoomt het uit de vele gaten en holen, vandaar de naam
foco do diabofoco do diabo
foco do diabo

watervalletje nummer tig, blijft mooi
without a guidewithout a guide
without a guide

what do you mean we need a guide???
crazy ozziescrazy ozzies
crazy ozzies

Jade and Al
Morro sao PauloMorro sao Paulo
Morro sao Paulo

lokale kids, altijd leuk!
GeckoGecko
Gecko

altijd leuk om die beestjes overal te zien opduiken, slim


21st December 2012

Heerlijke kerst en oud en nieuw!!!
Hoi Job (en Karina), Wat heerlijk hebben jullie het toch. Doet me weer aan mijn tijd in israel denken dat we alt deze dingen deden. Blij te horen dat het jullie zo goed gaat. Mis jullie beste wel. Blijf lekker genieten. Wij hebben nu vakantie na een heeeele hectische tijd. Ben er echt aan toe. Reizen is vermoeiend, maar werken ook hoor. Nou ja je weet er alles van. Doe Karina de groeten, Een lekkere warme kerst toegewenst (er gaat toch ook niks boven mist, koud en somber hoor, dan heb je wel echt het kerstgevoel.....) en een gelukkig veel zien 2013!! Liefs, Aafke
24th December 2012

..wordt het toch wat zomers hier
Zo te zien verveel je je nog steeds niet Jobje. Goed om te lezen en indrukken via foto's en films te krijgen. Dikke knuffel !
30th December 2012

nieuwjaar
hallo mooi om zo af en toe te lezen wat jullie doe echt geweldig wat zin jullie veel echt genieten want voor je het weet is het weer voorbij hier alles goed en erg nat veel regen en jammer genoeg geen winter dan maar de sneeuw opzoeken gaan met de voorjaars vakantie met het hele gezin naar oostenrijk skien en carla gaat mee om daar met mij te wandelen jullie een goede jaarwisseling en een goed en gezond 2013 toegewenst van oom henk en tante hendrika oldeholtpade
4th January 2013

Ppppfff
Heerlijk om jullie verhalen te bekijken. Mooie plaatjes! Ben niet jaloers natuurlijk, want werken is veel leuker. Beste wensen! Happy travels! Enjoy! Stay alive! Neem me mee! Geniet, Michiel
10th January 2013

Hi Job.... Ik had tot zover jou laatste verhaal nog niet gelezen. Je kent het wel druk druk druk. Ohhhh NÉÉÉH daar hebben jullie nu helemaal geen last van he?!? Maar Sebas en ik zaten ons al via facebook te verbazen dat jullie niet meer samen reizen. Wij dachten....Was ist los?!? Dus nu eerst maar ff het verhaal lezen.En gelukkig niks aan het handje. Jullie beleven zoveel bijzondere dingen, ik zeg KEEP UP THE GOOD WORK! Hoop dat jullie snel weer samen verder gaan. Dikke kussss

Tot: 0.122s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb