Puerto Iguazu a P.N.Iguazu - Brazilian side

Published: December 10th 2010

Vandaag part 2 van het bezoek aan het N.P. van Iguazu. Even de grens over van Brazil met als eerste stop het Parque das Aves. Hier hebben we de lokale fauna dus eens van dichtbij gezien ;-), inclusief de papegaai op men schouder en de wurgslang rond de nek ;-)

Daarna brachten we een bezoek aan de Itaipu-dam, 2e grootste in de wereld voor de helft eigendom van Paraguay en Brazilië (Brazilië koopt dan op zijn beurt weer elektriciteit terug van Paraguay), heeft blijkbaar n paar keer het debiet van de Iguacu watervallen.. Met een busje reden we over en onder de dam door, interessante excursie! :-)

Na een al-you-can-eat-eetfestein, gingen we naar het park zelf, waar we een overzicht hadden over de watervallen waar we gisteren bij hebben gestaan.. weer veel spray dus kleddernat geworden.. zicht van deze kant was wel adembenemend en je moet idd de watervallen van zowel de argentijnse als de braziliaanse kant gezien hebben.

Na een aantal straffe caipirinha's en een grote (hoe groot?!? :-) )pizza doken we voldaan ons bedje in..

Tot: 0.158s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 65; dbt: 0.1226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb