Boliviansk cupfinale

Bolivia's flag
South America » Bolivia » Chuquisaca Department » Sucre
November 3rd 2008
Published: November 12th 2008

I vest var vaeret mye bedreI vest var vaeret mye bedreI vest var vaeret mye bedre

Men det hjalp oss veldig lite.
Dag 143.

Eirik var tidlig oppe, og satte seg i patioen for aa lese. Kl. 07 kom Guy og spurte om Eirik hadde penger, i tilfelle han fikk fatt i billetter til kampen.

Et par timer seinere kom Guy tilbake - han hadde tatt drosje til stadion og staatt i billettko der. Han kjopte de dyreste billettene, som kostet 40 bs. pr.pers., slik at vi kunne sitte under kampen.

Vi gikk til den samme kafeen ved plazaen for aa spise frokost der sammen med Nicky, Guy og Jeremy. Etterpaa gikk vi paa supermarked for aa kjope haarfarge til Jane. Hun farget haaret for vi kl. 14 skulle treffes for aa gaa paa stadion. Da vi skulle gaa var det saavidt begynt aa regne litt, saa vi bestemte oss for aa ta paa oss regnjakker.

Kampen skulle begynne kl.16.30, men vi bestemte oss for aa gaa saapass tidlig i tilfelle sikkerhetskontroll og koer (som vi hadde opplevd i Buenos Aires). Da vi kom til stadion viste det seg at det hverken var ko eller kontroll, saa Nicky, Guy og Jeremy kjopte lunsj rett utenfor stadion for vi gikk inn. Regnet var begynt aa tilta, og det lynte og tordnet. Jane hadde tatt med 2 plastposer som vi kunne sitte paa, men de ble brukt til aa ha paa fanget for aa ikke bli saa vaat.

Stadion var ¾ fullsatt og det var Aurora og Blooming som spilte. Under kampan striregnet det, og det kom tidvis haggel. Etter full tid stod det 2-2, men det ble ikke spilt ekstraomganger (var det pga. det daarlige vaert?!). Kampen gikk direkte til straffekonk. Aurora vant.

Paa vei fra stadion begynte det aa hagle igjen - haggelet var store som klinkekuler (dette er faktisk ikke en overdrivelse), saa vi stormet inn paa den forste bussen som kom forbi. Vi gikk av 4 kvartaler unna hostellet, og smaalop resten av veien hjem. Vi var vaate til skinnet, saa vi tok en lang varm dusj for aa tine.

Det vaerste uvaeret hadde gitt seg, saa vi tok sjansen paa aa gaa ut og spise middag. Valget ble den franske restauranten igjen, og vi koste oss med hver vaar chataubriand og en flaske rodvin.

Vaat fornoyelseVaat fornoyelse
Vaat fornoyelse

Jeremy hadde ikke regnjakke...

Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 31; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb