Sidste dage i Buenos Aires


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
March 31st 2011
Published: March 31st 2011
Edit Blog Post

Et par dage yderligere blev det til i hovedstaden. Og hvad krydrer man dem med? Intet mindre end tre musikalske oplevelser kan vel goere det!
Jeg havde lige ramt Buenos Aires svar paa Kulturnatten, hvorfor der var...ja soerme, kulturelle oplevelser til hoejre og venstre, hvis man orkede det. Saa efter en ordentlig steak, en kande oel og en mojito, var jeg ved at vaere i stemning. Klokken var to om natten, og der er den koebenhavnske udgave af Kulturnatten saa smaat ved at vaere slut, men herovre er den lige ved at toppe (lidt bonusinfo: diskotekerne aabner kl 2, men folk kommer foerst en time senere og vakler hjemad kl 7-8-9-10 stykker). En koncert var godt igang paa en aaben plads, hvor tusindvis havde pakket sig sammen. Og endnu hyggeligere, folk broed ud i folkedans - og her skal man ikke taenke hoppen frem og tilbage men i stedet Argentinsk sensualitet. Det var saa laekkert at se gloeden og intensiteten i oejnene paa de dansende - lige indtil jeg selv blev budt op. Jeg anede jo ikke, hvad daelen jeg skulle goere af mine foedder. Men det var i hvert fald underholdende, ogsaa for tilskuerne! Jeg smuttede derfra et par timer senere med en foelelse af at have fundet en lille perle, i stedet for blot at rende rundt paa the beaten track og goere alt, hvad Lonely Planet anbefalede.

Endnu et brag af en fest udfoldede sig dagen efter, hvor et 17 mand stort perkussion orkester under aaben himmel tog folk med storm. Inden publikum blev lukket ind, blev vi moedt af en masse piger, der solgte "funny cookies" og aftenbrisen de naeste par timer var desuden staerkt krydret af den let genkendelige duft af hash. Det var intet mindre end fantastisk musik - og saa maa I selv afgoere, om jeg blev paavirket af for mange dybe indaandinger :o)
Efter denne koncert tog jeg, og tre jeg faldt i snak med, videre til en tangokoncert. Her spillede "kun" 11 mand. Sikken en energi! Og folk dansede selvfoelgelig til - heldigvis er det KUN manden, der byder op til denne dans, saa jeg kunne slappe helt af og bare se paa :o)

Naeste morgen havde jeg planlagt at smutte videre sydpaa, men jeg var lidt i vildrede om retningen, indtil jeg traf en hurtig beslutning og koebte en flybillet til samme dag til intet mindre end verdens ende - "El fin del mundo" paa oeen, der hedder "Tierra del Fuego" - Ildlandet. Der er jeg saa nu! Det eneste der ligger syd for mig er Antarktis!!! Har blot vadet lidt rundt i dag og lagt planer for den naeste lille uges tid, hvilket forhaabentligt inkluderer at se nogle pingviner up close :o)

Der foelger forhaabeltlig nogle fede billeder de naeste par dage. Indtil videre er det nok mest en stemning, jeg kan proeve at gengive. Haaber I alle har det godt. Knus


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0607s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb