Puerto Iguazu a P.N. Las Cataratas de Iguazu - Argentina side - Aqualibi

Published: December 10th 2010

Puerto Iguazu is onze uitvalsbasis voor bezoeken aan het nationale park Iguazu.
30 rivieren stromen in de Rio Iguazu, alvorens de watervallen te bereiken. In totaal zijn er 275
watervallen, verspreid over 2,7 km. Het is een indrukwekkend jungle-gebied met bomen, bomen, en meer bomen, en varens, palmbomen, pietekes ,vlinders, toekans.. en quaties (de lokale boefjes)..

Vandaag was de dag waar ik al de hele vakantie naar had uitgekeken: deel 1 van het bezoek aan de Cataratas de Iguazu...
We waren een beetje ongerust omdat het al sinds deze nacht aan het stormen was, maar dit bleek gelukkig niet onze tripje te verpesten...in tegendeel zelfs, de watervallen zouden nu het dubbel van hun normaal debiet moeten hebben omdat het al de hele week veel heeft geregend dus spectakel verzekerd!!

Aangekomen aan het park, namen we het eerste treintje richting La Garganta del Diablo ( = Duivelsstrot). Na een wandeling over bruggen, die op het water gebouwd waren, konden we in de Strot kijken en nat worden van al het water dat in spray omhoog kwam...INDRUKWEKKEND !!! Zoveel water dat zo snel naar onder viel... Chanceke dat het zo geregend had..

Met de zodiac de rivier op richting de watervallen, woeste golven, kolken en ne hoop nattigheid.. ;-)

In het park merk je wel dat het iets toeristischer is dan we gewoon waren, treintje, de Christobal met zijne camera die ons aan het stalken was en de locals met vlugge pootjes (lees quaties, spullen in de gaten houden of ze zijn ermee vandoor, voor de rest zijn t wel grappige beesten)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.057s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb