Suriname, de laatste foto's

December 13th 2012
Published: December 13th 2012

Mangrove bosMangrove bosMangrove bos

Een paradijs voor vogels
De laatste periode in Suriname hebben we Bigi Pan bezocht en een 4 daagse mountainbike tocht gemaakt.

Bigi Pan is een natuurgebied aan de westgrens van Suriname. Een groot brakwater gebied met mangrove vegetatie. Daardoor komen er meer dan 100 vogelsoorten voor, kaaimannen en veel andere dieren. We ervoeren het vanuit onze lodge op palen, vanuit de kayak en vanuit de motorboot.

Harder werken was het tijdens de Powa Challenge, een 4 daagse mountainbiketocht (Fietseninsuriname.nl) Fietsen over onverharde wegen in goudzoekersgebied, langs het stuwmeer en uiteindelijk de beklimming van de Brownsberg. Bovenop de berg hebben we onze hangmat uitgerold en aan 2 bomen opgehangen. Koud maar mooi.

Na deze heerlijke tijd in Suriname gaan we weer verder.

De volgende blog geeft een impressie van Buenos Aires en ons weerzien in BA met Sangita.

Groene salamander in groene boomGroene salamander in groene boom
Groene salamander in groene boom

Hoe kan het dat lokale mensen zo' n beest op 20 meter afstand zien zitten ?
Kleine kaaimanKleine kaaiman
Kleine kaaiman

In Bigi Pan worden kaaimannen tot 2meter lang. Ikzelf vond onze vangst groot genoeg....
Over gravelwegenOver gravelwegen
Over gravelwegen

Door natuur, langs goudzoekerskampen. Op naar de top van Brownsberg
Brokopundo stuwmeerBrokopundo stuwmeer
Brokopundo stuwmeer

Aangelegd voor en door de bauxiet mijnbouwcompany, met de reststroom voor de stad Paramaribo
Uitrusten of slangen zoeken ?Uitrusten of slangen zoeken ?
Uitrusten of slangen zoeken ?

Onderweg veel korte klimmetjes en stevige kuitenbijters
En wakker worden met dit uitzichtEn wakker worden met dit uitzicht
En wakker worden met dit uitzicht

Daar kan geen sterrenhotel tegenop!
Afspoelen.....Afspoelen.....
Afspoelen.....

En klaar voor het vervolg : op naar Argentinie

13th December 2012

Wat een mooie foto's van jullie mountenbike tocht! Vooral die slang is angstaanjagend! Heel gaaf, tot volgende week! x

Div.
Ik blijf het met plezier volgen,ook al ben ik wel een beetje jaloers? Maar je kunt niet alles hebben in het leven.{liever wel} Groetjes Jelte.

kleine kaaiman?
Op wie slaat deze tekst ?

meeleven
we warmen ons nog steeds an jullie op.....

suriname
Hallo daar aan de andere kant van de wereld. Leuk om foto´s en korte berichten van jullie te lezen. Moet een indrukwekkende reis geweest zijn tot nu toe. Veel plezier nog en alvast prettige feestdagen gewenst van Resina en mij. Groeten Jeroen
14th December 2012

Slang
Deze was niet giftig, alleen heel boos...
14th December 2012

Wat snel!!!
Geweldig wat word ik snel op mijn wenken bediend!!!! Weer geweldige en vooral indrukwekkende plaatjes!!!! Mi
22nd December 2012

Fijne kerstdagen en een gelukkig 2013!
Ha Leo, Yvonne en Sangita, Dat is genieten zeg, prachtige foto's! Fijne kerst, gelukkig 2013 en gezond weer thuis. Mark

Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.0543s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb