Finally; Argentina

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
April 13th 2011
Published: April 13th 2011

De afgelopen periode hebben we wat technische problemen gehad, daardoor lopen we inmiddels drie landen achter, we zijn namelijk in Bolivia en het blog wat je nu gaat lezen gaat over Argentinië, zo'n anderhalve maand geleden..

Dus wat weten Anka en ik zich te herinneren aan dit ontzettende grote land?... Maxima onze geliefde prinses, Argentijnse steak, Tango, wereldkampioenschappen wielrennen waarin Hans heeft deelgenomen, Nationaal park Los Glaciares en Nationaal park Valdes, Buenos Aires en ik dans de Tango niet en Igazu Falls.

Wanneer we in Nederland op het journaal een stuk ijsschots ter grootte van de atletiekbaan in Valkenswaard naar beneden zien donderen spreken ze waarschijnlijk van de Perito Moreno gletsjer in het Nationaal Park Los Glaciares in Argentinië.

In dit park is het mogelijk om van heel dicht bij zicht te hebben op de grootste gletsjer van Zuid Amerika, per dag schuift de ijsmassa ongeveer 2 meter verder waardoor er constant stukken naar beneden vallen. Het geluid van een ijsschots dat in het meer valt is te vergelijken met het gedonder van onweer van heel dichtbij. Het is iets wat we nooit eerder ervaren hadden en honderd foto's of videobeelden kunnen niet op tegen
MaradonnaMaradonnaMaradonna

Nog steeds een held in Argentinie
de echte ervaring.

Wat ook moeilijk te omschrijven is is Nationaal Park Valdes. Dit park behoort tot de beste nationaal parken om wilde dieren te spotten en de maanden februari en maart was de tijd om orca's te kunnen zien.
Deze wit zwarte reuzen staan misschien bekend om zijn shows in Amerika maar in de echte wereld zijn dit agressieve wezens wanneer ze honger hebben, net zoals sommige van mijn vrienden gaan deze tot het uiterste en verreweg het meest bekende natuurwonder is wanneer de orca's zich aan laten spoelen om zeehonden-pups weg te kapen van hun ouders.
Helaas waren wij niet de gelukkigen om dit te bewonderen aangezien er geen orca's waren waargenomen die dag, wat we wel gezien hadden waren zeeleeuwen, vogels, vossen, de zwarte weduwe (spin) en gordeldieren. Ook lama's, het symbool van Zuid Amerika hebben Valdes als thuisbasis. Bij ons in de bus zaten twee biologie studenten, voor hun was het zien van vogeltjes net zo spannend als een jongetje die voor het eerst door een mannenblad bladert. Ze hadden twee boeken van elk 200 pagina's met een kruisje bij elk vogeltje uit Zuid Amerika dat ze gespot hadden.

Omdat in Chile voor de derde keer onze camera stuk gegaan was, ditmaal door een reuze golf tijdens een pinguin tour was Buenos Aires een gelegenheid om wederom een nieuwe camera aan te schaffen. Maar niet alleen de camera was de reden voor Buenos Aires maar ook de Tango en het Riverplate station waar Hans zo'n dertig jaar geleden trainde voor de wereldkampioenschappen wielrennen. Anka en ik hebben het stadion opgezocht maar niets leek veel op de oude foto van toen. Voor de Tango moesten we een eind zoeken maar uiteindelijk liepen we tegen een oud stel aan met meer ritme gevoel dan heel Valkenswaard op een vrijdag en zaterdag avond. Ook de antiek markt in de buurt San Telmo zal Anka nooit meer vergeten, ik heb daar voor haar een klein handtasje met kristallen gekocht van ongeveer 100 jaar oud.

Ver vooraf wisten we al dat de Iguazu Falls op onze verlanglijst stond. De Iguazu Falls zijn enorme watervallen waarvan zowel Brazilië, Paraguay en Argentinie zijn deel claimt. De Iguazu Falls is onderdeel van een nationaal park waarin veel wilde dieren voorkomen, in het verleden is er een ranger gedood door een aanval van een jaguar en Anka heeft iemand
MagelhaenpinguinsMagelhaenpinguinsMagelhaenpinguins

komt voor in Chili tot Brazilië. Hij is behoorlijk luidruchtig
goed de les geleerd toen een man een wild aapje voerde:"niet doen! daar worden ze agressief van!" de man was behoorlijk geschrokken en bood direct zijn excuses aan.

Later die avond kwamen we diezelfde man wederom tegen in een restaurant waar hij ons mededeelde heel zijn leven al vegetariër te zijn! Kennelijk was de beste man zo overrompeld door Anka als dierenrechtenactivist dat dit gezegd moest worden.

Azaravos Azaravos
Azaravos

Wilde vos

14th April 2011

Hello
Hey guys looks like you are having the time of your lifes in South America. Really miss that place. Just want to say your photos are amazing. love the butterfly on hand picture. Stay safe and happy travels.
14th April 2011

Lucky youuuuu! Zooo een mooie foto's! Geniet!!!!
15th April 2011

hoihoi!
ha beiden! Wat fijn om weer van jullie te horen! Long time no blogsss! Maar nu valt wel te lezen dat jullie altijd nog prima vermaken en staan nog lachtend op de foto's in mooie gebieden dus alles is goed met jullie! hier ook alles prima. Dagen met lekker weer zijn weer gekomen in ons landje en daar genieten we volop van! Lekker buiten spelen en paps & mams deels waakzaam over de kroost maar ook genietend van de zon op de bank! Rene gaat binnenkort weer de beekloop doen met John en nog iemand die je niet kent. Ook de fiets is weer uit de schuur gehaald dus sporty alom! ;) Ook hadden we recent nog feest want Julian is drie geworden! Dat moest natuurlijk een stoer en gezellig feestweekend worden voor onze jongen! Kwamen jullie van de zomer nog eens terug naar NL of wat zijn de plannen? In ieder geval veel plezier en doe nou toch eens voorzichtig met die fotocamera! groetjes van Rene, Jolanda, Julian en Sander.
15th April 2011

Mooi mooi mooi, en ja zo kennen we drieske!!!
25th July 2011

nice story
hey leuk verhaal en heel leuke foto's hebben jullie mijn vriendin en ik maken in 2012 een jaartrip naar centraal en zuid amerika maar zuid argentinië ligt niet op de route Cordoba zou het meest zuidelijke punt zijn Maar het zuiden ziet er zo veelbelovend uit... En jullie birdnerds maken het af ;) grtz and happy travels Inge

Tot: 0.103s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb