Colloseum indvendig

Det er utrolig, at taenk paa hvor mange der har kaempet her. Vidste I forresten at Arena betyder Sand paa latin, og at man brugte sand, fordi det var det bedste til at opsuge blod.
Vores foerste dag i Rom.

June 20th 2009
Saa kom vi godt til Rom, og selvom det kun er vores foerste dag her, har vi allerede oplevet en masse. Vi startede med at finde os et hotel, som er rigtig fint - nu haaber vi bare morgenmaden er god. Omkring kl. 13 gik vi ud, egentlig bare for at faa os en is, men saa faldt vi lige over Colloseum, hvor vi blev tilbudt en guidet tur baade til Colloseum og til Palatino (Der hvor Rom blev grund ... read more
Europe » Italy » Lazio » Rome

Italian Flag Italy became a nation-state in 1861 when the city-states of the peninsula, along with Sardinia and Sicily, were united under King Victor EMMANUEL II. An era of parliamentary government came to a close in the early 1920s when Benito MUSSOLINI establis... ... read more
Tot: 0.169s; Tpl: 0.003s; cc: 4; qc: 26; dbt: 0.1507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb