Kaikoura - Christchurch - Timaru

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island
July 16th 2014
Published: July 16th 2014

50000 schapen 10000 koeien 5000 paarden 251 llama's 14 havikken 9 regenbogen en et Bredene van Nieuw Zeeland (ma zelfs gin naaktstrand), meer was er vandaag niet te zien. We werden vanochtend wakker door het gekletter van regen op onze cabana, gelukkig was het niet te erg.... dachten we. We kwamen iets voor 10 aan bij de whalewatching om te zien dat alle boottochten gecancelled waren door slecht weer. Golven van 2m hoog enzo.... Geen whalewatching dus vandaag, bummer ! In kaikoura is anders ook niet veel te doen, zeker niet in dit weer. We besloten dus om vandaag te rijden tot Christchurch. De bewolking was zo erg dat we zelfs geen berg konden zien. Een lange bijna rechte weg van circa 250km lang aan een gemiddelde snelheid van 90km/u.... het uizicht was onbestaand. Christchurch zelf is eigenlijk ook nog onbestaand. De aardbevingen van 2010 en 2011 hebben daar een ravage aangericht waarvan ze nog altijd niet hersteld zijn, heel de stad staat vol torenkranen. Ramptoerisme is daar nu de grootste bron van inkomen, daarvoor zijn we niet naar hier gekomen. Nog verder zuidwaarts dus richting Steward's island. We stoppen aan een camping in Timaru. We zijn alletwee moe, teleurgesteld en een beetje mottig. Timaru maakt dat allemaal erger. We gaan op zoek naar een toffe pub maar komen van de ene bruine café in de andere terrecht, vol met mannen die er allemaal hetzelfde uitzien. Grijs, kalend, brilletje en een dikke neus. Ook de minst vriendelijke bevolking tot nu toe, en tlag niet aan ons ! Kreeg wel frietjes bij mijne koude lasagna ! Dagje om vlug te vergeten dus. We hebben wel naar Julian gebeld, die we vorige week ontmoet hebben. Hij en zijn vrouw wonen hier op een uurtje vandaan, morgen mogen we voor het middagmaal en blijven slapen. Hij gaat zijn vetste kalf slachten als we stella meebrengen, en laten we nu toevallig Stella in de koffer hebben ! Daarna is het een weekendje op Stewards Island, en als we iedereen mogen geloven wordt dat super. De whalewatching is niet zo ver van Picton, waar we de ferry moeten nemen. We proberen dus nog eens op de terugweg en kunnen dan s'nachts terugkeren naar Picton zonder teveel tijd te verliezen.

De sfeer is wel nog altijd GOED !

Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb