Sydon

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island
April 7th 2011
Published: April 7th 2011

Just nu ar vi i Wanaka dar vi ska stanna en natt. Sedan vi skrev sist har vi tagit farjan over till sydon och besokt en rad olika stallen. Vart forsta stopp var Nelson dar vi spenderade tva natter. Dar besokte vi Abel Tasman National Park, en heldagsvandring i mycket fin havsmiljo. Vi fortsatte sedan till Westport dar vi spenderade en natt. Morgonen efter regnade det rejalt och under bussturen till Lake Mahinapua stannade vi nagra ganger for att bl.a. se salkolonier och Pancake Rocks. Vi blev helt genomblota och forblev sa under resten av bussfarden. Pa hostlet dar vi skulle bo blev vi mottagna av en gammal strang gubbe med valdigt stort skagg (en kandis bland backbackersen i NZ). Pa kvallen fick vi en valdigt god middag med stor bit grillat kott, potatis och sallad, harligt med lite variation fran var vanliga kost😊 Efter middagen var det maskerad i baren.

Nasta dag var det dags att ta oss till Franz Josef dar vi skulle vandra pa glaciarer. Vi gick upp tidigt pa morgonen och tog oss till deras kontor. Dar blev vi utrustade och sedan skeppade till glaciaren. Det var en ca 4km lang promenad fran bussen till glaciarens kant. Det var en valdigt haftig upplevelse att klattra upp for glaciaren samt ga genom djupa sprickor och grottor under marken. Efter 8h var vi ganska slut och vi begav oss tillbaka till hostlet.

Imorgon aker vi till Queenstown, NZ adrenalin- och aventyrsstad. Vi far se vad som hander dar:P

//Viktor o Co.

Abel Tasman NP

Liten Henrik eller stort träd? :)
Nelson Lakes

Hahahahahaha, nääää!
Pancake Rocks

Sötnosar!
Lake Mahinapua

Vilken godbit du har hittat Milla!
Franz Josef

Så fiiiiint! Jag vill också!
10th April 2011
Franz Josef

annikabergmark@live.se
Haha. så ball med shortsen alltså. en knäpp men cool blandning av kallt och varmt. och snygga jackor.
10th April 2011
Lake Mahinapua

annikabergmark@live.se
Haha! så ball. Milla och hennes två överviktiga body guards!

Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 60; dbt: 0.052s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb