Mount Cook

Published: October 28th 2011

Mount Cook Op de baan van Lake Tekapo (krinkel de winkel door o zo mooie meertjes en bergen) richting Mount Cook , moesten we opeens een 'private road' (privé straat) door. De private road bleek van de Salmon Farmers te zijn. We gingen es piepen. Maar je moest ervoor betalen om die vissen te zien. Niet dus! Jan had wel zin in een stukje zalm, en als zijn ontbijt kreeg hij een flink stuk... Read Full Entry

Photos are below

11th November 2011

overdrive
overdrive wil zeggen dat de ingaande as (van aan je motor) van je versnellingsbak trager draait dan de uitgaande as (die naar de wielen). dit dient voor als je op de autostrade rijdt dat je minder verbruikt dan omdat de motor minder toeren moet draaien.
14th November 2011

Dag Jonathan, bedankt voor je antwoordje! We moesten het wel 2 keer opnieuw lezen tegen dat we er iets van begrepen, enfin , voor dummies als ons is een auto een moeilijk ding! Tot nu toe reden we altijd met die overdrive aan (tot we het knopje 'off' ontdekten) ook in de stad rijden we met de overdrive aan omdat dit vlotter rijdt, maar misschien dat we dit dan beter uitzetten en idd alleen op de snelwegen gebruiken. Dankuwel in ieder geval , en als er nog dingen zijn vragen we dat rechtstreeks aan jou = expert! :-)

Tot: 0.051s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 21; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb