New Zealand - Mt Cook

Published: April 6th 2007

Mount Cook - After spending the night in Twizel (not much to do there, but nice hostel with television), we drove to Mount Cook NP the next morning to do some tracking (because willem is such a huge fan of tracking). Normally when the NZ guide books or DOC offices tell you that parts are very steep, then it turns out to be not that steep. But this time I can't think of another word than STEEP climbing on the first hour of the Mueller hut track. From the top (Sealy tarns) there were great views on the glaciar and on mount cook (3750 mtrs).
On the way to Geraldine we stopped at Tekapo lake.

Mount Cook.
Na overnacht te hebben in Twizel (waar niet veel te doen is maar Mt Cook village is helemaal drie keer niks), rijden we de volgende ochtend naar Mount Cook NP. Daar doen we weer een track met wederom mooie vergezichten... Het was wel een heftige steile klim naar boven (Sealy Tarns).
Vanaf Mount Cook rijden we verder naar Geraldine, waar half nieuw zeeland op vakantie (paasweekend) is. Onderweg nog langs Tekapo lake.
's Avonds overnachten we in Geraldine. er is weer weinig te beleven behalve de oudste bioscoop van het land, waar we op couches film bekijken , leuk!

de rest van de avond besteden we aan heen en weer bellen. New Zealand Air heeft namelijk besloten om onze vlucht 24 uur te vervroegen en dat heeft nogal wat implicaties en je moet altijd zorgen dat je uit dit soort lullige acties het maximale eruit haalt. Even net doen of je het enorm vervelend vind om een dag eerder op tonga te zijn (jaaaa!! hoi hoi hoi!!). We hebben uiteindelijk een hotelovernachting en een diner in het hotel weten los te peuteren. Mooi.

15th April 2007

Wow
Ik heb er geen andere woorden voor! echt mooi! Jullie hebben ook geluk gehad met het uitzicht op Mnt Cook, volgens mij is die 70% van de tijd bedekt in de wolken, maar jullie hebben hem met een clear blue sky kunnen aanschouwen, heel fijn:) Goed onderhandeld over het jullie aangedane leed trouwens!! Het is echt verschikkelijk om een dag langer in Tonga te zijn natuurlijk:):) Was het een mooi hotel en was het lekker eten? Dikke kus Marijtje
25th April 2007

Haha heel goed dat onderhandelen (beetje die Nederlandse handelsgeest erop los laten), ben ook benieuwd hoe het hotel en eten was! ;-) Tonga!!!! Heerlijk! Hier is het ook prachtig (het weer dan), maar ja daar heb je niet zo veel aan van achter de computer :-( Super jaloers weer... kriebel, kriebel.... ik wil ook! Genietse weer en dikke kus Vief ps... haha die foto van die steilste weg! Vet grappig Willem!

Tot: 0.068s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb