Regen , regen en nog es regen

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Motueka
December 7th 2011
Published: December 7th 2011

Deze dag was een ganse dag regen. De wolken spetterden open en we kwamen onnozel door de godganse dag in de auto te moeten doorbrengen. Tegen de avond toe gingen we richting Motueka. Dit zou via ons boekje een alternatief dorp moeten zijn. Van dit alternatief dorp hebben we nog niet veel gezien. Een MC donalds, een Burger King, tientallen take aways, (afhaalmaaltijden en fastfood),...
Wel een speciale cinema gezien en een café dat 'Hot Mama's' heette. Deze gaan we wel nog es bezoeken!
Ook het zoeken naar een slaapplaats verliep niet vlot. We stonden eerst op een camping maar de plekken waren drassig en modderig. Ook stonden onze wielen onder water, zo hard was het aan het regenen. We besloten naar een iets duurdere camping te rijden en toen ik ons geld ging gaan terugvragen kreeg ik plots 10 dollar minder dan dat ik had gegeven. Uiteindelijk gaf ze de 10 dollar opnieuw. Ze was kwaad , dat we weggingen. Haar antwoord was 'wel we hadden je er wel uitgetrokken uit de modder'.
Zeg!!
We gingen naar de enige andere camping , een Holiday Park. Het was de duurste dat we tot nu toe al gehad hadden maar het was het wel waard.
We hadden een groot schaakspel! Dus regen of niet, wij gingen schaken!! Mijn eerste schaakpartij en ik won al! (Jan wou me niet doen afzien dus het was een beetje vals, maar toch!)
Met het euforisch gevoel van overwinning stond ik op deze morgen en zagen we op ons plan een springkussen.
Dit moesten we uiteraard ook uitproberen hé!

(kleine jongens en meisjes worden nooit groot)

6 december en onze schoen was nog altijd leeg toen we deze morgen wakker kwamen. Eigenlijk hadden we het ook vergeten te zetten. We kregen vandaag geen snoepjesschoenen maar kletsnatte in de plaats. Alweer een ganse dag regen! Nu staan we in Abel Tasman National Park. We wilden gisterenavond naar Harwoods Hole gaan. 11 km gravel! Ik kwam onnozel tijdens het rijden. Héél veel steentjes, diepe zijkanten, overal bos en geen idee hoe ver het nog was, putten in de weg , en zo van die straten waar je maar met 1 auto doorkan....we hoopten dat er nog plaats was op de DOC camping.
Bleek...we waren alleen!!

Dus vandaag in de namiddag klaarde het eventjes op. We ondernamen een 2e poging om naar de putten te gaan kijken. (de eerste poging was overstroomd op onze weg en onze kleren waren kletsnat). Bij de 2e wandeling hadden we iets meer geluk. We waren al zeker 2 uur onderweg tot we geen echte uitweg meer zagen dan terug te keren. We waren waarschijnlijk niet zo héél ver meer van de put (het grootste gat is hier 276 meter diep) maar de weg ernaar toe was niet te doen! Onze schoenen stonden in de modder en bij elke stap hadden we geen idee waar we echt naartoe gingen.
We besloten terug te keren, want het begon alweer superhard te regenen. Een goed uur later kwamen we doorweekt aan in de auto.
Nu is het avond en kunnen we niet meer uit onze wagen. Onze broeken zijn kletsnat en het droogt maar niet.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 24; dbt: 0.0678s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb