Always hitch on the right side of the road :P


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura
January 20th 2007
Published: January 20th 2007
Edit Blog Post

Hey!
In Nelson ben ik verder opgetrokken met Bjorn, jongen uit Zweden. Twee dagen gewerkt bij een nederlandse vrouw die een retreat had om mensen te helpen met muziek en alles (onderdeel van mijn profielwerkstuk!). We moesten 3,5 uurtjes werken en dan kregen we eten en accomodatie gratis. daarna met bjorn nar Abel tasman park gegaan en de 4day track gedaan. eerste dag regen, helemaal doorweekt, altijd fijn :P.hadden geen kooksetje, dus wij aan de baked beans en spaghetti met saus uit blik, whaha, we hebben 't overleefd 😉 de andere 3 dagen waren echt super,zon en blauwe lucht, zooo mooi daro. 1 avond liepen we nog langs het strand , klommen over een rots en hoorde wat in het water, was er een zeehond allemaal kunstjes aan het doen, om de hoek lagen er allemaal zeehonden te slapen op de rotsen, kon echt heel dichtbij komen!
laatste dag wel wat zwaarder want was in dat retreat van de trap afgevallen, heel slim, dus mijn rug begon beetje pijn te doen door mijn backpack, ja de track was met backpack en al 😉 maar bjorn heeft alternatieve geneeskunde gestudeerd en gaf me accupuntuur, je raadt t nooit maar de volgende dag was t weg! werden wakker aan t strand door de sunrise in onze tent (van The warehouse:grote goedkope store). hadden een tent gekocht voor 25 euro, later voor 15 euro weer verkocht, best goede deal toch:P (en nee, klinkt allemaal erg romantisch, maar zijn gewoon travelpartners😉 ) na de track gaan liften, altijd handig als je aan de goede kant van de weg staat 😉, maar toch een lift gekregen en een nacht in takaka verbleven en daar naar een minibioscoop geweest. in de pauze krijg je thee enz van de eigenaresse haha
volgende dag naar nelson, nog even de mevrouw gedag gezegd van de retreat en naar St Arnaud gelift. daar bij de nelson lakes in een hostel geslapen, zooo mooi. Volgende dag een track gedaan de berg op, best pittig, 3 uur lang de berg op klimmen, maar het eindpunt was het waard! we hadden ook echt heel erg geluk met het weer, de zon scheen volop.
na de track naar blenheim gelift, daar nachtje verbleven en de dag erop(vandaag) naar kaikoura gelift. echt grappig, kwam ineens Susanne , was met ons met kerst en tongariro crossing. slaapt in zelfde hostel dus gaan vanavond iets gezelligs doen.
ben nu mijn dolfijnentrip aan t plannen, hoop dat 't lukt!
kreeg nog sms van joris, zijn elkaar net misgelopen, wel jammer want was echt super gezellig op noordereiland. maar wie weet, meaten we elkaar weer over een tijdje!
kreeg ook nog een joboffer bij de dolfijnencruise-organisatie, maar was voor half jaar...tsja, das net iets te lang.



Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



20th January 2007

ik neem m
Whaaaahh, geef mijn naam maar door voor die baan in Kaikoura. :-D Alleen dan voor volgend jaar, weet t nu zeker dat ik weer ga. Ik tel de dagen af :-) (nog kamer nodig in Utreg mss?) Duss uhh, hou me op de hoogte van leuke plekjes/baantjes. Hé, ik zie nu opeens je berichtje over dat Taupo "F* that" shirt. Hmm, volgende keer maar kopen. Ennn, kzal ns kijken of ik de Intercity code nog heb, kmail je nog wel. Veel plezier met Flipper, -X-
21st January 2007

vuursteentje's
heey, traveller leuke stukjes heb je geschreven heb je nog wat aan de spullen die ik je heb mee gegeven ik hoop van wel, ik had je ook een mailtje gestuurd maar die heb je waarschijnlijk niet ontvangen. ik hoor wel van je;) saluté de cocktailshaker

Tot: 0.099s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb