A nationwide caffeine addiction


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Akaroa
June 18th 2008
Published: June 18th 2008
Edit Blog Post

I forgårs gik jeg en tur i Christchurch på ca. 4 km for at finde et supermarked for at købe lidt frugt og mælk, men det lykkes mig ikke på den tur at finde ét eneste sted, der havde disse to ting i samme butik = supermarked. Det kan muligvis bare have været præcis den rute, jeg havde valgt, for jeg fandt senere ud af, at der rent faktisk findes supermarkeder i byen, men mens jeg gik, slog det mig, hvor ualmindeligt fantastisk overdrevet mange steder, jeg kunne få en kop kaffe.

De gange jeg har været i USA, har jeg undret mig over det faktum, at der nødvendigvis bare skal ligge en Starbucks for hver ca. 500m, men her er det ikke bare Starbucks. Stort set hver anden butik reklamerer med, at man kan få byen bedste kaffe. Og det er god kaffe - og den er stærk! Faktisk så stærk, at jeg - der ellers altid bestiller dobbelshot hos Baresso i København - må bede om at få lidt ekstra mælk i. Og så skal man lære, at en Latte er en meget stor kop kaffe. Ja, faktisk får man det i en skål, og det er netop en dobbeltshot med mælk. Skal man bare have en almindelig kop, som med kiwiernes kaffemængde, normalt kan holde koffeinniveauet højt i mange timer, så skal man have en flat white.

Men med så mange kaffebutikker, og så stærk kaffe, så tror jeg, at man kan konkludere, at vi har med en befolkning at gøre, for hvem koffein ikke er ’nice to have, but need to have:-)’



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 44; dbt: 0.0505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb