Terug op pad


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Waikato
December 16th 2013
Published: December 16th 2013
Edit Blog Post

Zondag 15 December 2013:

Na men laat inslapen van de dag ervoor ontwaak ik moeizaam. ‘s morgens zie ik Sam nog even en ontbijt dan op het gemakje. Ondertussen heb ik 2 negatieve antwoorden gekregen voor men Warmshowers in Papakura. Ik vind nog iemand op Couhsurfing die ik mail. Ik heb nog een camping achter de rug maar die ligt een beetje uit de richting. Tegen de middag vertrek ik, ik zie Katie nog even. De eerste stop is de haven van Devonport, dit is 12km en gaat best langs drukkere banen. Aangekomen in de terminal moet ik nog een kwartiertje wachten. Op de ferry houd ik men fiets maar vast want het fietsenrek lijkt weinig stabiel. Er staat nog een fiets naast me met een Brooks-zadel. Ik zie een andere fietser met een petje van Eddy Merkx, haha! Aangekomen in Auckland moet ik de straat oversteken naar het treinstation. Er is net een trein weg maar de volgende staat al klaar. Ik zet me al en eet wat. Wat later rijden we door en na een uurtje met veel stops komen we aan in Papakura. Er is veel ticketcontrole, bij de ingang, op de trein. In Papakura aangekomen ga ik eerst winkelen. Er hangt een megagrijze wolk en het rommelt ook een beetje. Dit ziet er niet goed uit. In de supermarkt zijn alle lichten gedoofd, besparing? Wat later gaan ze aan. Het onweer is nog niet begonnen maar ik besluit om in een bushokje te wachten. Het duurt een tijdje en uiteindelijk regent het toch een tijdje maar echt hard gaat het niet. Ik krijg het gezelschap van een oude man die wat mompelt, ik versta er amper iets van. Wat later spreekt iemand anders me ook nog aan. Aan de overkant van de straat gebeurt een diefstal. 2 Tienermeisjes stelen wat knuffels uit een winkel. De eigenares is in alle staten. Als het stopt met regenen, kijk ik men mail nog eens na maar niets. Het wordt dus de camping. 10km fietsen lukt nog net. Ik kom nog een wielrenner tegen die teken doet, dat ik zot ben. Aangekomen op de camping zet ik men tent op. Dit zal varen. In de keuken ontmoet ik een duits koppel dat een sabbatjaar heeft. Ze hebben reeds Canada en Alaska bezocht. Nu NZ en dan Australië om vervolgens in Nepal te eindigen.



Maandag 16 December:



Ik word gewekt door die hitte van de zon. Het wordt al snel broeierig heet in men tent. Als ik naar de klok kijk is het echter nog maar 7u. Ik besluit toch maar om op te staan. Iets voor 9u zit ik in het zadel. Het eerste stuk gaat naar Pukekohe om terug om de route te komen. Deze 12km gaan flink op en neer. In het stadje aangekomen ga ik eerst naar de supermarkt. Met de GPS zet ik vervolgens koers naar de bib om te wifiën maar deze locatie lijkt niet te kloppen. Superdringend is het niet dus rijd ik maar verder, direct bergop! Het vervolg van de weg gaat op en neer en iets voor de middag, net na de weg flink is afgedaald, neem ik een pauze bij een rivier. Ik ben ook net weer filmopnames voorbij gereden, ditmaal voor een reclamespotje. Nadat ik wat energie heb opgedaan steek ik een brug over om daarna aan een klim te beginnen van net geen 200m. De zon brandt genadeloos. Het asfalt smelt op sommige plekken ook en men banden kleven erin. De afstand tikt snel weg en voor ik het weet ben ik aan de afslag van men camping. 3km van de route en het laatste deeltje is gravel. Op men bestemming zijn ze de elektriciteit aan het vernieuwen. Ik kruip langs de werkkraan naar binnen. Ik ontmoet hier de vriendelijke dame die de backpackers/camping uitbaat. Ik krijg een appelsapje en rust wat. Daarna helpt Ben me om via ene omweg men fiets toch op het terrein te krijgen aangezien de werklui toch nog even bezig zijn. Ik zet men tentje op en sorteer daarna de foto’s van het eerste deel uit. Ik draai de gekantelde foto’s en maak ze klaar voor een back-up. Ik ontmoet er nog een Duitser die hier ook verblijft en ter plekke wat werkt als mechanieker. Id keuken maak ik ratatouille (uit een blikje) met couscous en worst. Het wordt nog een mooie avond en ik waag me aan een time-lapse. Daarna zit ik nog wat in de lounge.

Advertisement



Tot: 0.233s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 53; dbt: 0.0727s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb