Skydiving!!!


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Taupo
May 25th 2008
Published: May 25th 2008
Edit Blog Post

Da var det gjort!! Herregud.. Dette er en av de store tingene vi har snakka om siden begynnelsen av turen, og da vi i gaar ankom Taupo (stedet i New Zealand som er best kjent for billig og bra fallskjermhopping) var det bare aa booke hoppet da.. Saa fort dette var gjort kom nervoesiteten krypende, uff, hvordan skulle dette gaa?

Til morgenen i dag var begge to ganske saa nervoese og det ble bare verre og verre ettersom tiden gikk. Vilde orka ikke engang aa spise frokost, magen var ikke helt klar for det.. 😉 Vi ble henta av firmaet og kjoert til stedet. Der gikk alt unna, vi ble veid, fikk paa oss klaer, ordna diverse ting. Og plutselig satt vi og en gutt til inne i verdens minste fly som floey hoeyere og hoeyere.. Gutten hoppa ut fra 12000 fot og begge fikk hjertet i halsen da han forsvant ut av flyet.. Og vi som skulle 3000 fot hoeyere!! Etter litt over 10minutter i flyet var vi oppe paa 15000 fot, Linda var foerstemann ut og Vilde forsvant ut like etter. Det var ingen morsom foelelse aa sitte med beina dinglende ut av flyet og tenke at naa
rett foer hoppet..rett foer hoppet..rett foer hoppet..

Jeg har aldri vaert saa redd i hele mitt liv.. proever aa sjule det bak smilet :D
faller jeg snart!!

Det er nesten ikke mulig aa beskrive foelelsen, det var helt fantastisk egentlig!! Vi hadde fritt fall paa ca. 66 sekunder foer fallskjermen aapna seg, og de sekundene foeltes ut som 10 sekunder.. Etter det var det bare aa nyte utsikten mens vi og fallskjermen sakte dalte ned mot jorda igjen..

Naa er det plutselig overstaatt da, og det er rart at man kan grue seg saa mye til noe som er over saa fort! Begge er enige om at det var en helt utrolig opplevelse, kanskje det sykeste vi har gjort noengang! Kroppen er fortsatt ikke helt seg selv etter det herlig adrenalinkicket, saa naa maa vi nesten ut aa feire dette med en oel! 😊

Ser ut som om det er litt problematisk aa laste opp den flotte dvd'en vaar gitt.. Skal proeve aa fikse det i loepet av dagen..


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

Linda paa tur ut av flyet..Linda paa tur ut av flyet..
Linda paa tur ut av flyet..

tryggest aa knipe igjen oeynene..
Her er oeyne aapne igjen..Her er oeyne aapne igjen..
Her er oeyne aapne igjen..

og foelelsen er ubeskrivelig..


25th May 2008

Så kult!!
Ahh!! så moro:) dere er super heldige!!! Grattis! Da er det bare å komme hjem igjen nå da!;) Hehe! God tur til Australia, åhh- nå sees vi snart Vildesnupp! Klem
25th May 2008

Galskapen lenge leve!!
For nokre tøffe jenter de er!! Hadde ikkje turt for mitt bare liv, men Bjørnulf påstår han hadde turt. Men må seie det ser fantastisk ut, sveve slik. Modige, flotte jenter er det de er!! Varme klemmar frå mamma og Bjørnulf:-)
26th May 2008

ahhh!
jammen saa det goy ut ja...spors nok om vi maa folge etter dere naa da. Toffe jentene... Kos dere den siste tida, gleder meg til aa se dere til sommeren. Stor klem
26th May 2008

Lotte!!
Ja, det her maa du virkelig proeve, syyyk opplevelse!! :D Naa er det ikke lenge til jeg er hjemme nei.. Gleder meg masse!! Stor kos fra Vilde!
26th May 2008

Mamma og Bjoernulf!
Vi er veldig fornoeyde med at vi gjorde det her ja. :) Bjoernulf faar vaere med meg aa hoppe han da. :D
26th May 2008

Mari!
Ja, det maa dere gjoere, hopp fra 15000 da saa dere faar lengst mulig fritt fall! :) Naa er vi snart hjemme igjen alle sammen, blir saa koselig og sees igjen! Stor kos fra Vilde!
7th June 2008

Weeeeeeee!!!!!
GÆRNINGER!!!!!! Ser helt fantastisk deilig ut - selv om jeg nok ikke hadde turt det selv... Eller hadde jeg det, Linda?!?! Kanskje da...;) Nå er dere snart tilbake og jeg gleder meg utrolig masse! Her koser vi oss med sol og opp mot 30 grader, så det er bare å skynde seg hjemover ;) Suss og KJEMPEklem! Theodor hilser og sier "GA-GA-GA" og "gogligogligo"! Og hesten sier "MØØØ"....
10th June 2008

Astrid!!
det hadde du turt.. Du er ganske gaern selv, det vet jeg nemlig!! :) ja, naa er det ikke lenge igjen.. gleder meg sykt mye til aa se dere igjen,savner dere masse!!! gi deg selv og prinsen et stort kyss!! SMASK fra Linda

Tot: 0.042s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0223s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb