Bay of Islands & KawaKawa

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands » Paihia
March 16th 2012
Published: March 16th 2012

In Bay of Islands (de naam zegt het al zelf: Baai van Eilanden) gingen we de route af en bezochten we allemaal kleine stranden. De ene was al populairder dan de andere en op sommige stukken konden we helemaal alleen wandelen. Ook vonden we nog een ander strandje dat afgelegen was en bijna van iemand privé. Niemand liep door het hoge gras dus niet iedereen kon genieten van het prachtig uitzicht langs de andere kant van de baai. Wij waren er alleen op het kiezelstrand. We zagen verschillende kayakkers en een groot halfuur later vonden ze de weg naar ons privé strandje ook. Het was tijd voor ons om te vertrekken en richting KawaKawa te gaan.
KawaKawa is gekend voor zijn Hundertwasser toiletten. Hundertwasser heeft daar zo'n 14 jaar gewoond in dit dorpje en is daar ook overleden en uitgestrooid.
Het dorpje zelf heeft niet veel te bieden , behalve dé toeristische eyecatcher. Een slager, een bakker, een mini – supermarkt en wat café's (ps: een café hier is een koffiebar en geen café waar je bier drinkt hé – dit noemt hier een pub-)
Dus dat toilet is wel mooi om te zien omdat er een boom opstaat op het dak en er planten op groeien om te isoleren. Ook zijn er mooie tegels aangebracht in het toilet zelf en zijn de tegels gemaakt door de schoolkinderen in Bay of Islands. De wc-pot is niks speciaals hoor! Je billen worden niet afgewassen, de wc draait niet rond, er zijn geen muzikale deuntjes of bizarre geluiden.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 30; dbt: 0.0329s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb