Keri Keri & de Kauri bomen


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands » Kerikeri
April 2nd 2012
Published: April 2nd 2012
Edit Blog Post

We gingen vanuit KawaKawa naar Keri Keri. De namen van de stadjes hier zijn soms echt hilarisch!
Keri Keri is het noordelijkste stadje van het Noordereiland. Vanaf daar begint de weg naar 90 miles beach (90 mijlen strand) Cape Reinga. We besloten Cape Reinga niet te doen omdat we kort in tijd waren. We hadden afgesproken om naar Leigh (Goat Island) te gaan een paar dagen later.

We reden wat rond en voor dat ik het wist stond ik met Jan in de 'Living Nature' winkel. Jan had de vlag zien wapperen waar er op stond 'Living Nature, 100% natural skincare'. En inderdaad ik kreeg een zalfje. Dat merk bestaat al 35 jaar en wordt verdeeld over de ganse wereld met een zuster afdeling in Duitsland.
De verkoopster ging iemand halen en 2 seconden later stonden we met Mario te praten. Mario woonde al meer dan 30 jaar in Nieuw-Zeeland en was een Belg van afkomst. Het Frans praten lukte bij ons alledrie niet zo goed dus was ik blij dat we konden overschakelen op het Engels terug.
Als je te lang één bepaalde vreemde taal spreekt dan lukt het niet goed om plots over te schakelen op iets anders. Dan krijg je grappige uitdrukkingen...

Enkele uren later reden we het Nationale Park binnen om de Kauri bomen te bezoeken. De meeste wandelingen zijn echt kort. Na 5 of 20 minuten wandelen heb je de allergrootste en oudste bomen van de wereld gezien. Zo zagen we een boom van meer dan 2000 jaar oud, 55 meter hoog en 16 meter kruinbreedte.
Hoe meer je naar omhoog stond te staren, hoe groter en dikker de boom werd.

We hebben enkele prachtige wandelingen gedaan om verschillende Kauri bomen te zien. Toen we halverwege het park aan het rijden waren zagen we een klein Maori dorpje. Er woonden slechts een 20 tal mensen in het afgelegen gebied. Want je moest al een uur rijden naar een supermarkt.

Na een kleine stop reden we door richting Darganville. Darganville staat gekend voor zijn Kauri – tree houtbewerking en Gum (hars).
We kochten een souveniertje in de shop en de dame verzekerde ons dat het veilig in België zou geraken en door de douane. Fingers crossed!

Dezelfde avond stonden we ergens gecampeerd met een prachtig uitzicht op het strand. Toen ik stond te koken kwam er opeens een reus van een man achter mij staan. Onze buur dus. Ik schrok me een bult en hij zei 'als er iets is, ik woon aan de overkant'. Je mag hier staan vannacht op 1 voorwaarde: 'je gebruikt de toiletten en je laat geen vuilnis achter'. Ok, geen probleem. Zodra ik me terug omdraaide was de man alweer verdwenen.


Additional photos below
Photos: 93, Displayed: 23


Advertisement



Tot: 0.202s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 31; dbt: 0.1655s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb