Yvonne & Philip

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Waitakere
April 17th 2012
Published: April 17th 2012

Nog vergeten te zeggen in ons vorig verslag dat we één van de laatste dagen dat we in Auckland waren Yvonne bezocht hebben in Bethells Beach. Dat was de voorlaatste dag (onze vrije dag trouwens) bij de HelpX hosts in Waiatarua.

We hebben een hele leuke dag met haar en haar man Philip meegemaakt. Ze wonen op 10 minuten rijden van een bekend strand daar in de buurt. Ook wonen ze tenmidden in het bos en achter hen is een natuurdomein. Het enige nadeel aan het wonen aan een natuurdomein is dat als je wil bouwen of verbouwen op je land of om het even wat wil doen moet toestemming vragen aan de gemeente. Bijvoorbeeld voor: bomen omhakken of een struik snoeien of broadband internet aanleggen. Het internet heeft 9 jaar geduurd vooraleer ze de vergunning kregen en ze moeten dit er nu zelf installeren. Begin maar es na te denken hoeveel geluk we hebben in België! Daar is het gewoon een bakje installeren en de factuur betalen en het is in orde. Bij Yvonne en Philip moeten ze de ganse tuin en hun domein omwoelen om kabels aan te sluiten aan een paal op straat.
We zijn ook met Yvonne gaan wandelen in een Nationaal park bij hen in de buurt. Een mooie wandeling richting de waterval en rond de Kauri bomen. Ook zijn we naar Bethells beach geweest. Bethells is gekend voor zijn zwart zand. Ook hier is de zee onvoorspelbaar en laten er jaarlijks ervaren surfers en zwemmers het leven. Draaikolken en onverwachtse rotsen in het water...

We hebben een hele leuke dag met hen meegemaakt. Ze wonen er beiden prachtig in een magnifiek huis en prachtig domein met veel fruitbomen en mooie bloemen.
We hebben van die dag vele foto's gemaakt, maar 2 dagen later is ons fototoestel gestolen in Sydney dus hebben we jammer genoeg geen enkele foto van Yvonne en Philip.

Tot: 0.047s; Tpl: 0.009s; cc: 16; qc: 30; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb