Aankomst Auckland en eerste dagen


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Albany
November 25th 2013
Published: November 25th 2013
Edit Blog Post

Na een 2 tal weken onderweg te zijn is het hoogdringend dat ik iets op de blog zet... Het vertrek naar Schiphol ging na een kleine omweg goed. Daar aangekomen verliep de check-in ook goed. Ik denkt dat ik iets over de bagagelimiet ging maar ze deden niet moeilijk. Ik ontmoet er nog een Nederlands koppel dat in Myammar gaat fietsen met een gids van Awol. Met de eerste vlucht naar Singapore heb ik het gezelschap van een Singaporees. In Singapore moet ik 4 uur wachten. Tijd genoeg om eens rond te wandelen en naar huis te Skypen. Vervolgens komt flight deel 2 tot Auckland. Hier heb ik minder spraakzame buren die de weg naar het toilet blokkeren met boomgezaag. Aangekomen in Auckland is er eerst een paspoortcontrole en dan mag de bagage opgehaald worden. De fietsdoos is ongehavend! Nu moet ik nog langs de biosafety waar ik de fietsdoos mag open maken. De beambte van dienst wie getrouw is met een Nederlandse vrouw laat me zonder problemen verder. Ik had de fiets dan ook zeer intensief gekuisd! In de inkomhal tref ik Mark, Een local bij wie ik de eerste dagen zal verblijven. Met de fiets half uit de koffer rijden we naar zijn huis. Tot 4u duurt het eer ik wat slaap kan vatten. Men bioritme ligt ferm overhoop.

De dag erna ontwaak ik in de late voormiddag. Na wa gegeten te hebben, zet ik de fiets in elkaar. Na een tijdje staat hij daar te blinken, klaar voor avontuur. Ik ontmoet nog een huisgenote, Jess. We kijken wat tv, ‘s avonds ontmoet ik Sam, nog en huisgenoot. Als Mark thuis komt, eten we wat en gaan we ‘s avonds naar de hockey-match van zijn zoon zien. Na nog wat rondgereden te hebben, zit de eerste dag erop.

De dag erna probeer ik in normaal ritme te komen en ga ik shoppen. Met de instructies die ik van Mark kreeg, onderwerp ik de fiets aan een eerste testrit. Via een klein achterweggetje beland ik half in de begroeiing. Ik moet terug leren fietsen. Na een onwennig rit met het links rijden, kom ik aan het winkelcomplex. De eerste stop is in de kampeerwinkel waar ik gas en waterzuiveringstabletten haal. Vervolgens ga ik naar de <em style="font-size: 1.4rem;">mall waar ik research doe tussen de 3 telecom-operatoren. Ik kies uiteindelijk voor 2degrees. Na het warenhuis, rijd ik terug naar huis. ‘s avonds bereid ik peekesstomp met worst. We maken erna nog een ritje naar een heuvel waar we zicht hebben over Auckland en zien zo een mooie zonsondergang.


Ondertussen is het woensdag en maak ik een toeristische uitstap naar de hoofdstap. Na een ferme wandeling kom ik aan het busdepot. Na een vlotte rit sta ik in het drukke centrum. Ik dwaal maar wat rond en kom zo aan de waterkant waar ik even zit. Volgende stop is de toeristische dienst in Skycity. Hier mag ik al direct een enquête doen maar aangezien ik nog maar net ben aangekomen kan ik hier nog niet veel op antwoorden. Na de nodige info zet ik men dwaaltocht verder. De toren bezoek ik niet door de te hoge prijs. Na een lange omweg beland ik in het station welke eigenlijk vlak over men bushalte is. Ik informeer over de mogelijkheid om de fiets op de trein mee te nemen en blijkbaar gaat dit enkel zuidwaarts. De fiets kan kosteloos mee. Terug de bus naar huis waar een avondmaal op me wacht. Ik ontmoet er nog een bezoekster Mona, welke net haar enkel gebroken heeft. Na nog wa tv gezien te hebben, begin ik alvast wat te pakken voor de dag erna.

Advertisement



25th November 2013

Dan toch Down Under
Telepathie kent geen grenzen, juist in gedachten en yes daar is een mailtje van een travelblog update. Je kunt wel goed vertellen, spraakzamer dan in het labo. Dit zal waarschijnlijk met de habitat te maken hebben. Ondertussen ben ik al meer verdwaald in deze travelblog dan jouw dwaaltochten in New-Zealand denk ik, maar ik leer het wel. Ondertussen heeft New-Zealand zwaar verloren van Mexico zodat je geen last zal hebben van luidruchtige tifosi. Ik was al geboeid aan het lezen dus ja ik kijk uit naar het vervolg...tot hoors

Tot: 0.218s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.0651s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb