Blogs from South Province, New Caledonia, Oceania - page 3

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea May 25th 2013

Comme promis pour la fête des mères, je mets quelques photos en ligne et promets d'essayer d'en mettre plus régulièrement. Bonne fête Maman. Gros bisous de toute la famille.... read more

Oceania » New Caledonia » South Province » Grand Terre March 3rd 2013

Quelques photos de l'anniversaire de Fleur où nous avons mangé avec ses meilleurs amis.... read more

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea June 4th 2012

Comme vous l'aurez deviné (vu le titre de ce paragraphe), j'ai profité de ma dernière semaine pour aller découvrir l'océan autour de chez Thomas. La Nouvelle Calédonie est entourée d'une barrière de corail (à entre 2 et 50km de la côte), et toute la zone entre la terre et la barrière de corail est appelée le "lagon". Ce lagon est donc protégé de la houle, et a une profondeur qui ne dépasse jamais les 30m, c'est donc un endroit rêvé pour aller plonger ou naviguer. Thomas m'a donc prêté son canoë-trimaran à voile et à pédales (c'est dur à comprendre, il faut voir les photos), et après l'avoir essayé avec lui, il m'a laissé aller naviguer tout seul, et c'était absolument génial... Le but est bien de faire de la voile autant que possible, et j'ai ... read more
Le pédalier...
...dans son emplacement
Le capitaine pour un jour

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea May 28th 2012

La deuxième semaine, Thomas m'a prêté une voiture (une petite Clio) avec laquelle l'idée était de faire le tour de l'île (ou du "Caillou", comme l'appellent les locaux). Ça m'a premis de découvrir la diversité des paysages apparemment caractéristique de la Nouvelle Calédonie, qui changent du tout au tout entre le nord et le sud de l'île: on peut y trouver des zones quasiment désertiques au sud, qui, à cause du rouge de la terre, donnent l'impression d'être su Mars, des zones complètement vertes et humides, avec forêt tropicale et tout, de vastes prairies sèches qui font penser au far-west, des zones un peu plus montagneuses, de la mangrove... Tout ça donne la sensation d'avoir parcouru d'énormes distances alors que je n'avais fait que quelques centaines de kilomètres... J'ai aussi pu découvrir les joies de la ... read more
La plage des tortues
Derrière la plage des tortues
Le cœur de Voh

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea May 21st 2012

Après plusieurs tentatives, il a fallu se rendre à l'évidence: je n'ai aucun moyen de vous faire vivre, même de loin, tout ce que j'ai vécu et expérimenté en Nouvelle Calédonie juste en écrivant un pauv' blog avec quelques photos. Entre que je suis un piètre conteur et un encore moins bon photographe, rien de ce que vous pourrez lire ou voir ici ne pourra ressembler même de loin à tout ce qui s'est passé là-bas. Ceci n'est donc qu'un aperçu qui a pour but de vous donner une petite idée de mon périple aux antipodes et peut-être de vous donner envie de venir les découvrir par vous même. Arrivée, installation Pour arriver à Nouméa, il a fallu prendre un vol Paris-Helsinki, puis Helsinki-Séoul et finalement Séoul-Nouméa. Parti à midi et arrivé à 22h du lendemain, ... read more
Les trois îlots en face de chez Thomas
La terre complètement rouge!
Une mine abandonnée

Oceania » New Caledonia » South Province January 13th 2012

After our excursion to The Isle of Pines we celebrated New Years Eve at La Luna Restaurant and singing Kareoke.... read more
1 first of 3 entrees
Course 5
Line dancers

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea January 13th 2012

Noumea, New Caledonia from 8am to 5pm. What a great day, such a lovely place, a delightful mix of Europe, Melanesia and Kanak cultures all on proud display. We were welcomed to Gare Maritime terminal, downtown Noumea by a group of dancers and singers. We had sailed from Vanuatu through the Havannah passage, Woodin Canal and the Petit Rade into this deep water harbour. Our draft enabled us to berth downtown; we were only 3-4 meters from the bottom though. Noumea is situated in Grande Terre the main island, and was sighted and named by Captain Cook in 1774. Noumea was claimed by the French in the Napoleonic war and this city became the administrative center in 1854. Like Australia it was a penal colony but free people also came in the form of traders and ... read more
Assistance
Disembarkation
Bus trip

Oceania » New Caledonia » South Province » Île des Pins January 13th 2012

A shared breakfast at the Waterfront early and a #11 ticket for our tender.A tender is the life boat in real life but since we can't anchor at some of our shore excursions we use these to take us to the jetty on the Isle of Pines. This island has 2000 inhabitants mostly involved with the tourism industry of cruise ships. It is part of New Caledonia so French is spoken as well as native languages and a little English. We disembarked in Kuto Bay and had a little walk around to start our day. There is an obvious fort like fence near this port, possibly built by the French to keep out the locals. The locals had set up stalls with food and souvenirs for sale, there was dancing and music displays and every thing ... read more
Welcome
Some info
Snorkel spot

Oceania » New Caledonia » South Province January 12th 2012

Large swells of up to 9 metres kept the ship rocking a little during the night on our course to New Caledonia. You certainly feel it particularly at the front of the ship. We are going at the speed of around 17 knots so not really fast. Climbed the 7 flights of stairs this morning up to the 12th floor to the Plantation Restaurant for breakfast which is buffet service. Must admit this made me feel quite queasy and breakfast sort of settled it down. It will be very tempting to overeat during this cruise, there is so much available and being no cost, you just say " sure another piece of toast would be ok". Hence my wanting to climb the stairs and not use the lifts, plenty of them but an easy option. ... read more
Travelling
Activities

Oceania » New Caledonia » South Province January 12th 2012

After our massive day yesterday we slept in until 9am and I think so did most other people, as breakfast was really crowded. We sat with a couple from Sydney, no free tables at all. She has cruised before and like us they had a busy day yesterday. The coffee machines serve disgusting coffee, thank god for the 2 cafes, small price but big pleasure. Laundry day today, there is quite a large one on level 10 with normal prices of $3 per load and $2 per dry. There is also a pull out line in your shower for hanging smalls. Back to the coffee machine saga. So far we have tried; strong white, strong black and normal black with add your own real milk, and normal white with milk and all have been declared revolting. ... read more
Deck 14
Show
Towel art

Tot: 0.106s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 65; dbt: 0.0614s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb