god paaske


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Esperance » munglilup
April 16th 2006
Published: April 16th 2006
Edit Blog Post

hejsa alle sammen og en rigtig glaedelig paaske. vi er blevet rigtige gode paa arbejdet, arbejder rigtig staerkt, mig og christina saa i dag var vi faerdige med at fodere lige til frokost. saa vi havde faaet lov til at holde os en halv fridag. saa vi var en tur paa munglinup beach. der var meget flot, men meget koldt.

ja nu har jeg kun fem dage tilbage, her og saa er det ved at vaere tid til at komme videre, det glaeder jeg mig meget til. men det bliver da ogsaa lidt maerkeligt, nu jeg har vaeret her saa laenge og faaet god mad og laert alle de flinke mennesker at kende.

naar men hvad er der sket siden sidst, det er svaert at sige jeg har svaert ved at skelne dagene fra hinanden. men jeg kan fortaelle nogle smaa sjove historiere. en dag vi lavede soda grain, lige som vi var ved at vaere faerdige, kunne christina ikke faa traktoren i gear. saa Maria tog over, men der var en god grund til at den ikke kunne komme i gear, da koblingen var staaet af. men jeg fik den i gear alligevel, med lidt vold. jeg fik den paa der hen af hvor soda grainen skulle laesses af og saa kunne jeg ikke stoppe den igen. jeg skulle jo bare have den ud af gear igen, men det var ganske vanskeligt saa. jeg maatte simpelthen stoppe motoren, og saa kogte den total over. der blev brugt 2 og en halv dag efter det for at give den en ny kobling og skille hele traktoren ad. saa vi fik saa en anden traktor for, og efter foerste laes gik dens gear i udu. det blev saa fikset efter nogle time. men meget spoejst. det er vist hvad der er sket af ulukker siden sidst. ikke saa galt igen.

der er statet en ny her, tror jeg fortalte om det sidst en fyr fra bracilien. men han er ikke saa god til engelsk, og han er lidt dovnen. eller ej jeg ved det ikke, han er flink nok. jeg har bare ikke taalmodighed til at forklare en fyr ting, naar man skal sige det hunderede gange, han siger han forstaar og saa forstaar ingen ting aligevel.

i sidste uge var christina og jeg paa cruise udfra esperance. ud til en oe kanldet woody island. det var en ganske god tur taget en masse billeder. som jeg desvaere ikke kan saette ind paa denne pc. saa det maa i se naar jeg kommer hjem. jeg fik blande andet nogle fine billeder af nogle delfiner.

her til sidst vil jeg lige fortaelle om mine videre planer. jeg tager en bus her fra til albany paa loerdag. bliver i albany i et par dage, tager nogle ture derudfra. derefter tager jeg en bus til pamberton, kun fordi det er jeg noed til faar at komme videre til margret river, hvor der er en masse vinsmagning og chokolade fabrik og andre jummy ting. derfra med bus til bunbury, hvor der er en delfin forskning center, saa der skal jeg se lidt delfiner. der er en strand hvor de kommer op til en, lige som i monky mia. fra bunbury tager jeg med tog til perth, og derfra tager jeg en guidet tur til exmouth. i exmouth moeder jeg peter og anita og rejser med dem, resten af vejen til tops. ogsaa maa vi jo saa se hvad der sker til den tid.

alt for nu, ha en god paaske

knus Maria

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb