hejsa


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Esperance » munglilup
April 5th 2006
Published: April 5th 2006
Edit Blog Post

hej alle sammen.

jeg vil starte med at beklage, goer jeg ikke det hver gang. naar men som i kan se har jeg proevet at saette nogle billeder ind men det er ikke rigtigt lykkes for mig, saa det har jeg altsaa opgivet.

jeg har det godt, folk er stadig rigtige flinke her og jeg kommer rigtigt godt ud af det med dem alle. det er bare arbejdet der er ved at vaere lidt traels. isaer naar alting hele tiden gaar i stykker.

ok hvor skrev jeg fra sidst, hm jeg vil bare lige komme med de storste oplevelser jeg har haft her. for ca 10 dage siden havde jeg en fridag, hvor jeg laante en bil og koerte ind til esperance. en meget lille by egentlig ikke noget saerligt ved den. men der er vej rundt der hedder great ocean drive, med meget smuk kyster. der koerte jeg omkring og tog en masse billeder. (blandt andet det billede i kan se paa min msn) og ellers var jeg ude og faa mig en kop caffe og kage og chokolade. ja alle de laekre ting man nu kan koebe sig til i en by. ja jeg brugte vist en del penge den dag. koebte mig ogsaa et par nye lange bukser. det er faktisk ret koldt, her det er jo ved at blive vinter og det har vareret under 20 grader i flere dage nu. uha det er koldt 😉

dagen efter var det saa tilbage til arbejdet. og det er som alt er gaaet galt siden. ej det passer ikke helt. men der har vaeret dage, hvor jeg bare har harft lyst til at smide alt hvad jeg har haft i haenderne og forlade det hele. hvis det ikke var fordig at folk er saa flinke og tager alt saa let. det er som om det kun er mig der streesser helt vildt naar alt gaar galt. ok det vidste sig at paa min fridag, var vores cat laesser blevet flad. saa de laessede foder med en anden moeg maskine, som bare er traels det tager laengere tid, da der ikke kan vaere lige saa meget fodder i skovlen. men soendag gjode vi saadan at foer vaer laes pumpede jeg lige lidt luft i saa CAT laesseren kunne koere til at laesse et laes fodder. soendag skulle vi saa fodere en masse ud saa vi mandag kunne lave soda grain. det er ved vi blander med coutisk soda og vand. det bruger vi fodder blanderen til. derfor fodere vi meget dagen foer. men uheldig Maria, som hun skal putte de foerste saekke soda i skovlen. (hun har faaet af vide at man skal vaere meget forsigtig, da det jo er aetsende) ja og jeg var meget forsigtigt, men da det jo er pulver fik jeg aligevel noget i oejet. ja i oejet af alle steder. av av. men jeg skyndte mig at skylde og det hjalp. saa troede jeg jo alt var i orden. men nae nej naeste dag var det stadig irreteret, saa jeg besluttede at det nok var en god ide at gaa til laege. saa nu har jeg ogsaa vaeret til aus laege, heldigvis betalte deres forsikring da det jo var en arbejds skade. laegen sage at jeg havde gjort alt det rigtige og der var ingen risser, men at der var gaaet en infektion i oejet. saa jeg fik en creme at behandle det med. det har hjulpet, det er naesten over nu.

hov jeg glemte lige at fortaelle om en anden episode tidligere, hvor jeg skulle forhindere en kvie at gaa gennem en laage og dette resulterede at jeg fik laagen lige tilbage saa den vaeltede mig og jeg fik anklen under laagen. der skette ikke noget og kvien kom ikke igennem laagen. men det gjorde godt nok undt og pa en eller anden maade har jeg faaet en kaempe blot maerke paa min skulder og det var det der gjorde meste undt. 5 min efter blev jeg saa sparket af et andet moeg dyr. men da jeg stadig havde rimelig mange smerter i min skulder, maerkede jeg det ikke rigtig. ud over det saa er mine ben fyldt med rifter og blaa maerker i stor stil. men hver ikke nervoes for mig jeg har det fint. kun lidt gul og blaa.

ja saa har der vaeret problemmer med blanderen og naar den saa var lavet blev der problemmer med traktoren der er foran blanderen. saa loeb den toer for diesel et par gange, det kan man nemlig ikke se for den der visser det er gaaet i stykker. jo saa fik vi en ny traktor for, for det endte med at den gik helt doed. og som man tror nu er der ikke mere der kan gaa galt saa springer nogle olie slanger paa cat laesseren, saa vi igen ikke kunne bruge den i nogle dage. ja saa har der vaeret nogle orkaner ned af west kysten (bare rolig ikke her) men det har gjort at vi har haft en hel del regn, saa det hele er et stort mudder hul. saa da catten ikke virkede brugte vi to laesser, den store som vi brugte sidste gang og en lille en som naermest ikke har nogen power. saa den koerte fast i mudderet et par gange. saa har der vaeret problemmer med korn valseren, ja der er der saa ogsaa blevet skiftet nogle motorer. alle de ting forsinker hele fodringen paa en almindelig dag, saa der har vaeret dage hvor vi foerst har vaeret faerdige kl 19. det vil sige at det sidste laes, blev lavet nogle dage i moerke og der intet lys paa nogle af traktoren. meget spaendende. men mig og christine har det ganske sjovt. og i morgen starter der en ny. en fyr fra brasilien. der er ikke rigtigt mere at fortaelle andet en at jeg nu kun har 2 uger 3 dage tilbage det er bare skoent.

knus fra down under

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0543s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb