Jul og myg

Oceania » Australia » Western Australia » Bunbury
December 17th 2012
Published: December 17th 2012

Saa er det lidt nyt fra os hernede i varmen. Det var kun 25 grader i dag og det foeltes som 30 grader. Der er lovning paa koeligt vejr i morgen; 23 grader og saa skulle det ellers bare blive varmere.

Vi har holdt foedselsdagsfest for Rhina og Neil. Det var super hyggeligt og sjovt at moede saa mange forskellige australiere. Vi har laert at det er ok, at beholde sine solbriller paa naar man taler med andre og det er desuden heller ikke saerligt almindeligt at give haand til folk. Folk er meget tilbagelaenede, men samtidig ogsaa interesserede og nysgerrige.

I gaar var vi paa farmermarked og koebe os fattige. Smagte paa en vin som var saa god, at jeg slet ikke fatter, at vi ikke importerer roedvin fra West Australia?! Bagefter var vi paa stranden og pigerne storhyggede.

Idag var vi alene hjemme indtil eftermiddag og vi besluttede at gaa hen til K-mart, et stort indkoebssupermarked (ikke et center). Det var en haard tur fordi folk julehandler og det glemmer vi altsaa konstant. Altsaa, at det er jul selvom det er sommer! Ida fik det rigtig skidt og det viste sig at hun havde faaet stik paa armen som var blevet meget roedt. Vi holder oeje med det og soeger laege hvis det bliver vaerre. Neil mener, at det er et bistik. Hvis det havde vaeret et giftigt dyr saa havde hun reageret med opkast og feber. Der findes en lille edderkop hernede som vist nok hedder "red back" og den er yderst giftig. Heldigvis findes der et serum..... Der findes ogsaa en slange som kan slaa i hjel. Man skal bare skynde sig paa hospitalet indenfor 5-6 timer og faa et serum saa overlever..... Puha, kan godt maerke, at vi ikke er i trygge Norge hvad det angaar. Vil heller se bjoernespor i sneen end giftige edderkopper.

Og saa er der myggene. De kan rigtig godt lide kvindelige udlaendinge. De har soedt blod og bloed hud!Jeg blev bombarderet her til aften da vi spillede Yatzee. Saa nu gaar kampen ind mod myggene!

Jeg kunne fortaelle meget mere, men det er jeg simpelthen for traet til. Naa ja, Freja slog 3 GANGE yatzee i EET spil her til aften. Hun var meget stolt :0)

18th December 2012

Ferie
Hej med jer ... skønt at høre fra jer .. ja pas nu på alle de små dyr der er ... skønt med billeder ... jeg håber i får dette lille brev, jeg finder selv ud af mange ting på denne pc,mit legetøj .. vi har et surt og trist vejr .. Kan i nu heave det godt .. Hils om jer især Ida & Freja .. Knus fra Mor ( momsemor ) :-)

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb