Australië deel 1: Warme reünies in een land van extremen

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » Albert Park
December 23rd 2012
Published: February 12th 2013

Na 3 maanden onze weg gevonden te hebben in het prachtige Zuid-Amerika, waarin we met het openbare vervoer langs hostels reisden en de Spaanse taal onder de knie probeerden te krijgen, keken we uit naar het volgende avontuur: met ons eigen camper busje rondtrekken, genieten van de ultieme vrijheid in het relaxte Australië. In Australië verwachtten wij een mooie mix van zon, zee, strand en natuur... Read Full Entry

Photos are below

Brisbane 2Brisbane 2
Brisbane 2

Een van de "tuingenoten" van Brendon en Jane ;-) Het was even wennen maar gelukkig houden ze de muggen op afstand!
CoolumCoolum
Coolum

Prachtige wandeling langs het strand in Coolum met de familie Maddock.
Noosa 1Noosa 1
Noosa 1

Bij de ingang van het National Park Noosa kwamen we deze fella tegen. Deze enorme hagedissen zie je veel in Australie.
Noosa 2Noosa 2
Noosa 2

Noosa National Park: een van de vele mooie stranden aan de Oostkust. Typisch Australisch plaatje met golfsurfers in het water.
Noosa 3Noosa 3
Noosa 3

Koala in het Noosa National Park. Voor de perfect shot stond Floor met haar slippertjes in de struiken, totdat we van locals hoorden dat het ook het onderkomen van een giftige slang was. Met gevaar voor eigen leven gemaakt dus! ;-)
Beerwah: Australia ZooBeerwah: Australia Zoo
Beerwah: Australia Zoo

Tijdens de krokodillen show in het Crocoseum; de dierentuin van Steve Irwin.
Bunya Mountains 1Bunya Mountains 1
Bunya Mountains 1

Tijdens een van de hikes onderweg naar Bunya Mountains kwamen we deze slang tegen. Klein van stuk maar volgens ons wel giftig!
Bunya Mountains 2Bunya Mountains 2
Bunya Mountains 2

We sliepen in Bunya Mountains National Park waar de kangaroos om ons heen liepen! De Bunya Mountains waren van grote waarde voor de Aborignals vanwege de Bunya Pines. Eens per drie jaar vierden zij de oogst van de noten van deze boom tijdens het "Bunya Festival".
Bunya Mountains 3Bunya Mountains 3
Bunya Mountains 3

Een hagedis deed net alsof hij een standbeeld geworden was tijdens een van onze hikes in Bunya Mountains.
Bunya Mountains 4Bunya Mountains 4
Bunya Mountains 4

Kangaroo me kleintje in Bunya Mountains National Park.
Kaart met overzicht storm na OswaldKaart met overzicht storm na Oswald
Kaart met overzicht storm na Oswald

Tijdens de storm zaten wij in Hervey Bay. Zoals je ziet raasde de storm recht over ons heen. Gelukkig zijn we zonder al te veel schade door de storm gekomen.
Fraser Island 1Fraser Island 1
Fraser Island 1

Op 75-mile beach, een 120 kilometer lang verlaten strand, prachtig! Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en een UNESCO Werelderfgoed.
Fraser Island 2Fraser Island 2
Fraser Island 2

"Maheno" shipwreck op 75-mile beach. Dit aangespoelde cruise schip hebben ze maar laten liggen als landmark. Het is aangespoeld in 1935 vanuit Schotland.
Fraser Island 3Fraser Island 3
Fraser Island 3

Een dingo op 75-mile beach. Fraser Island is de enige plek in Oost-Australie waar je nog een "pure" Dingo kunt spotten.

12th February 2013

Prachtige foto's!!!
Wat een mooie foto's! Ziet er geweldig uit allemaal, en jullie missen de winter hier! Mis je dus niks aan..... Groeten!
16th February 2013

Leuk
Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin. Het lijkt echt al zo lang geleden dat jullie hier en in Sydney waren. Goh, wilde dieren, bosbranden, orkanen.....ik mis alleen nog de overstromingen. We komen waarschijnlijk met de hele familie naar NL aan het einde van Nov, maar dit is nog niet zeker en hangt van een aantal dingen af..daarover de volgende keer meer. Heel veel plezier nog in het mooi OZ
26th February 2013

Lieve Floor en Koos, Wat klinkt het toch allemaal heerlijk. Geniet van alle indrukken en ervaringen! Echt super. xx

Tot: 0.115s; Tpl: 0.018s; cc: 15; qc: 54; dbt: 0.0525s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb