Adelaide


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide » North Adelaide
March 19th 2013
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

Saa ankom jeg endelig til Adelaide! Mig og to andre - Simon og Nicola - lejede en dejlig billig lille bil og besluttede os for at koere i 5 dage langs med Australiens sydlige kyst (The Great Ocean Road og Limestone Coast). Det blev til mange hyggelige stunder med goon, billig Aldi-beer, uofficiel camping, public bbq's og en masse god musik!

Vi bor alle tre i oejeblikket paa et hostel midt i centrum af Adelaide. Det er forholdsvis billigt, der er gratis "Continental breakfast" (=Toast with butter and jam) og gratis kaffe dagen lang! Udover det er det et lidt dodgy sted, hvor ejeren kaster rundt med stole og puder fordi folk ikke har ryddet op efter dem selv; en herlig morgen!

Jeg har allerede siddet paa The Public State Library i et par timer nu (gratis internet!) og har lige faerdiggjort mit CV paa engelsk. Naeste punkt paa min to-do-list, er at blive klippet saa jeg kan tage et billede af mig selv, hvor jeg ser nogenlunde respektabel ud, hehehe. Naar det er gjort, tager jeg en lang tur rundt i byen og giver mit CV til alle de restauranter, pubs, barer og generelle spisesteder jeg kan finde. Det bliver nogen gode dage!



Umiddelbart er min plan at blive i Adelaide i en maaned eller to. Det er en herrefed by: Over 1 million indbyggere, en herlig afslappet stemning, alt er tilgaengeligt fra centrum, gratis sporvogn, gratis cykler, fede museer! Jeg saa rent faktisk hele Turner udstillingen (den fra Tate i London) i gaar og brugte naesten 4 timer paa det, det er altid rart med lidt kulturelt input.



Haaber at alle har det godt i Danmark selvom det er koldt - hernede har vi omkring 17-25 grader i oejeblikket. Man kan tydeligt fornemme at vinteren kommer taettere og taettere paa!



Hej hej!

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb