Oceania » Australia » Queensland » Fraser Island
February 27th 2011
Published: February 28th 2011

Fraser IslandFraser IslandFraser Island

Lake Birrabeen
Vi gick upp kl. 5 for att bege oss till Fraser Island. En kort intruduktionsfilm om djurliv och korning pa Fraser Island. Vi packade bilarna och begav oss mot Fraser Island. I var bil var vi 6 svenskar och en hollandare, darfor kallades var bil Team Sweden + 1.

Efter landstigningen pa fraser Island akte vi till Lake Birrabeen for ett snabbdopp. Efter detta hade vi en promenad genom regnskogen, valdigt fint med gigantiska trad som var 30 miljoner ar gamla (enligt guiden). Vi akte vidare till Lake Wabby. For att ta sig dit var vi tvungna att ga 30 minuter genom skogenoch sedan kom vi ut till en fantastisk miljo. Stor oken, i slutet av oknen lag sjon. Efter att varit dar nagon timme var det dags att kora till vart lager dar vi skulle overnatta i talt. Pa lagret fick man inte lata nagon mat ligga framme for det fanns jatte manga Dingos. Pa kvallen sag man att dom lag i skogen och tittade pa oss. Sa fort man lamnade nagot obevakat var dom framme och tog det. Man fick aldrig ga ut i skogen ensam da dom kan attackera en (vilket hande andra kvallen).

Efter en
Fraser IslandFraser IslandFraser Island

Lake Birrabeen
natt med lite somn var det dags att aka ivag igen. Vi borjade med att aka till The Creek for att ta ett morgondopp, det var kristallklart vatten och kallt p.g.a. att det bara fylldes pa med kallt regnvatten fran bergen, valdigt skont med lite kyla. Vi akte runt och tittade pa haftig och variernade natur. Vi besokte bl.a. Red Canyon, Indian Head och Champange pools. Pa kvallen nar vi kommit tillbaka till vart lager och atit lite var det tva tjejer som gick ut pa stranden, vad dom inte markte var att dingos narmade sig bakifran. Nar de val upptackte att de blivit omringade blev den ena tjejen utjagad i vattnet medan den andra forsokte hamta hjalp. Dingosarna simmade efter henne och lyckades ta hennes troja som hon forsokte forsvara sig med, innan de sedan forsvann.

Dag tre som var den sista korde vi mycket bil i valdigt dalig terrang. Vart huvudstopp var lake mckenzie som ar en av varldens klarasta sjoar. Dar far man stanna i max 2 timmar for att varna om sjon. Pa vag fran sjon lyckas Camilla sparka pa varldens tredje giftigaste orm. Pa vagen tillbaka till farjan lag vi sist i ledet av vara fyra bilar. Helt plotsligt hor vi en small men tanker inte mer pa det, bilen borjar bete sig konstigt och guppa ovanligt mycket. Nar vi tittar ut genom fonstret ser vi att vart bakdack har exploderat. Vi stannar och dom andra ar langt fore. Dessutom har batterierna i var radio vi anvander for att prata mellan bilarna tagit slut. Vi borjar plocka fram verktyg for att forsoka byta dack, men efter ett tag kommer var guide tillbaka och kan hjalpa oss. Vi missar dock farjan tillbaka till fastlandet och far darfor vanta 1.5 timmar.

Tyvarr fick ingen av oss kora bilen eftersom man maste vara minst 21.

Det har varit 3 helt sjukt roliga dagar med mycket aventyr och roliga manniskor.

//Viktor o Co

Dingostick

The Creek

Mahoney Wreckage

Komgstisd
Hallo Komgstisd - det är ju svårare namn än din Moster Maria har gift sig till!! Men Moster Ingrid kan säkert få till ett bra uttal. Skönt att höra från er och det ser ut som ni haft, som ni skriver, skitkul! Kram Morsan Lojsan
28th February 2011

Jag vill också!!!! Bada, bada, bada - jag längtar efter värme och havet. Härliga kort. Vem hoppar högst? Ha det fortsatt bra...
28th February 2011

Fy fan vad nice det ser ut! /C-F
1st March 2011

Hahahaha! Så sjukt snygga ni är, och ni har bruna fötter! Jag bli så glad i hela kroppen när jag läser och får se bilder! Jag säger bara NJUT NJUT NJUT NJUT! NJUUUUUUT!
1st March 2011

Helt galet!
Vilken rysare, vilka bilder, vilken berättelse och vilka upplevelser! Verkar minst lika upphetsande som våra golflektioner :-) Fascinerande att man kan hinna med och råka ut för allt detta på 3 dygn. Vi är så glada att det gick bra och ingen blev skadad. Ronja sprang och gömde sig under din säng när vi berättade om dingosarna och Camillas orm.

Tot: 0.092s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb