Kroks, zowel salties als freshies.

Oceania » Australia » Northern Territory
November 3rd 2006
Published: November 25th 2006

Vrijdag 3 november.

Om 7 uur zaten we alweer op de boot en even later lagen we alweer af te koelen in de Thompsons Springs.
Het evenement van de dag was echter het bezoek aan de Coolibah Crocodile Farm, waar freshies gekweekt worden voor het leder dat vooral naar Europa gaat.
Er zitten ook salties die ze vangen als dezen de rivier onveilig maken. Het voederen van die salties was een spektakel. Een dode wallabie wordt over het hek gesmeten en binnen de kortste tijd wordt het een onherkenbaar hoopje. Het bloed spat langs alle kanten en je hoort de beenderen bij de eerste hap breken. Echte monsters zijn het, die salties!

Onze kampeerplaats was weer een verhaal apart. We hebben ons geïnstalleerd in de 100 meter brede rivierbedding die grotendeels uitgedroogd was, maar voor een deel ook niet, daar stroomde de rivier wel. We hebben ons “hotel” dus moeten delen met de krokodillen.

Volgens onze gids hebben ze daar eten genoeg en is het niet nodig om onze kant op te komen. We hebben hem geloofd, ons verstand op nul gezet en prima geslapen die nacht.

Zaterdag 4 November.

We verlaten de Victoria River vrij vroeg want vandaag moeten we veel kilometers afleggen, het is onze laatste safaridag.
We bezoeken nog de Hot Springs in Catherine en komen in de late namiddag aan in Darwin.

Het was een super safari met een super reisleider.
’s Avonds gaat het hele gezelschap nog samen eten en we genieten nog na van de avonturen tijdens onze safari door de Kimberley.

Tot: 0.483s; Tpl: 0.011s; cc: 28; qc: 129; dbt: 0.2631s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb