Blue Mountains

Oceania » Australia » New South Wales
May 9th 2007
Published: May 9th 2007

Matkan jarjestyksessa 20. paiva kaantyy iltaan. Ollaan takaisin Sydneyssa yksi yo ja huomenna aikaisin aamulla alkaa yhdeksan tunnin junamatka Coffs Harbouriin, ylos rannikkoa kohti pohjoista.

Viimeisin viikko siis vietettiin Blue Mountaisilla, joka on vuoristo kahden tunnin junamatkan paassa Sydneyssa. Siella kaveltiin kansallispuiston patikkareitteja, nahtiin kuuluisa kivimuodostelma Three Sisters ja nautittiin upeasta luonnosta mukavan "hyotyliikunnan" merkeissa. Sunnuntaina patikointi huipentui 6km suuntaansa pitkaan "edistyneille" luokiteltuun haasteeseen. Matkattiin keskelle laaksoa, pienelle kivimuodostelmalle, jonka huipulta 360 astetta maisemat. (Mina tosin uskalsin kiiveta vain toisiksi korkeimmalle, mutta silti tuntui mahtavalta😊

Majapaikkana Katoomban kylassa ei niin mukava hostelli. Hieman erikoisia ihmisia tuntui olevan koko kyla taynna. Spottasin kuitenkin bandikeikka ilmoituksen, joka siis suomalaista punk rock trashssia. Ei kuitenkaan jaksettu illalla menna keikalle, joten live-esitys jai todistamatta. Katoomban naapurissa sijaitseen viela pienempi Leuran kyla, jossa ihania putiikkeja, vanhan tavaran ja kasitoiden kauppoja. Yksi paikka tosin jatkoi vahvasti tata outoa tunnelmaa vuoristossa. Kuva kertoo. Kotikylassa oli myoskin yksi vanhan tavaran paikka, josta loysin kaksi ruotsalaista maljakkoa ja Arabian kahvikuppeja. Maailma voi tuntua joskus tosi pienelta...

Kallion kunkkuKallion kunkku
Kallion kunkku

Jake katselemassa 360 maisemia!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb