The cowboy course!

Oceania » Australia » New South Wales » Tamworth
February 20th 2011
Published: February 20th 2011

Beste mensen bij deze de blog van mijn Leconfield Cowboy course!

( let op: deze blog kan voor sommige mensen als schokkend ervaren worden!!!! )

We zijn zaterdag met de bus vanuit sydney vertrokken naar Tamworth, hier hadden we een hostel voor 2 nachten en maandag ochtend werden we opgehaald door Tim ( de eigenaar van de farm ) en zijn we nog even naar de 2de hands winkel gegaan om 2 hemden te halen voor te gebruiken tijdens de cursus om vervolgens naar Leconfield te rijden en te beginnen met de cursus! Aangekomen op de ranch hebben we onze bedden gemaakt en hebben we ons omgekleed en zijn we begonnen met een introductie op de farm, hierna hebben we ons paard voor de week gekregen en kregen we uitgelegd hoe ze op te zadelen! ( natuurlijk kon ik dat al maja ) daarna hebben we 2 uur les gekregen in natural horsemanship, dit is het leren begrijpen hoe een paard denkt en hoe je met behulp van signalen of drukpunten je paard kan "besturen" en daarna zijn we 2.5 uur gaan rijden. Na het rijden hadden we behoorlijke trek en hebben we een goede maaltijd gekregen. De maaltijden op de ranch waren allemaal heel gezond met veel groenten en aardappelen etc dus dat kwam goed uit na onze 3 maanden pasta etc! s'avonds hebben we gezellig rond het kampvuur gezeten en hebben we spelletjes gespeeld met de hele groep.

De dag erna werden we gewekt om half zeven ( ze deden dan de radio aan met country muziek zodat je goed wakker werd! ) om te beginnen aan het ontbijt (rijstepap) en ons klaar te maken voor de dag te beginnen. hierna zijn we onze paarden gaan halen en hebben we ze opgezadeld om vervolgens weer een les natural horsemanship te krijgen en daarna een les in het beslaan (hoefijzers zetten) van je paard. Daarna hebben we les gekregen in whip cracking (knallen met zweep) en lasso werpen! Na de lunch zijn we gaan rijden en hebben we schapen begeleid met het paard. Toen Nog even snel een barrel race tegen elkaar en dan de schapen scheren! Na het scheren werd er een schaap geslacht en gevild en ontdaan van de ingewanden. Hierna werd het opgehangen en de dag erna hebben we de stukken vlees ervan gesneden ( spareribs,korteletten etc. )

Nadat we de dag erna het schaap "gebutchered" hadden hebben we weer een les in natural horsemanship gedaan, het is echt niet normaal wat de eigenaar van de farm met zijn paard kan met behulp van drukpunten en gebaren! Hierna zijn we gaan "fencing" , dit is het repareren/zetten van hekwerk rond de landerijen, de eigenaar had iets van 1200 hectare land dus er was genoeg te doen! Daarna hebben we de dag weer afgesloten met een maaltijd en een biertje rond het kampvuur.

Dag 4 was de beste dag, We zijn om half acht onze paarden gaan halen, hebben ze opgezadeld en zijn gaan rijden tot 2 uur in de middag, onderweg hebben we de koeien gezocht en bijeengebracht en hebben ze naar een grote ren gebracht en uitgesorteerd uit: koeien/kalven/getagd/ongetagd ( de grote ren bestond uit 4 kleinere rennen ) Daarna hebben we eerst een lasso competitie gedaan om vervolgens met de kalven te gaan worstelen om ze te merken en te castreren. ( ik heb nog steeds overal blauwe plekken!! )Hierna zijn we weer terug gereden naar de boerderij om een demonstratie te krijgen van hoe de honden de kalven bijeen drijven en vervolgens een wedstrijd te doen in het bijeendrijven van de kalven met behulp van de paarden. Na deze mooie dag waren we uitgeput en hebben we nog eventjes gezellig bijeen gezeten en daarna zijn we ons bedje ingedoken.

De laatste dag zijn we met de paarden gaan zwemmen in een vijver en daarna hebben we nog les gekregen in natural horsemanship. Hierna hebben we nog een barrel race gedaan met de paarden. Dit is een wedstrijd wie het snelst een aantal achten kan maken om tonnen heen en dan weer terug.Toen nog een paar uurtjes gereden en toen was het helaas weer tijd om te gaan, eenmaal terug in tamworth zijn we snel gaan douchen en zijn we met de hele groep gaan uiteten! Na het eten zijn we met z'n allen gaan stappen tot in de late uurtjes. Een goede afsluiting van een week "hard" werken!

Tijdens de cursus zijn we gevraagd of we wilden werken op de farm voor 6 weken, hier kreeg je dan kost en inwoning voor en 150 dollar per week. Omdat pap en mam komen over 2 weken heb ik het niet gedaan maar Paul heeft wel ja gezegd dus die moest zaterdag weer terug naar de farm. Hij heeft eerst een week proeftijd dus we zien wel hoe het verder loopt.

Ik heb zaterdag met iemand anders van de cursus besloten om naar Port Macquarie (300 km richting kust) te liften omdat de bus pas maandag vertrok en Tamworth niet echt een groot dorp was. Toen we op het punt stonden om te gaan bood een koreaans meisje ons aan ons te brengen want zij had wel zin in een lekkere duik in de zee!! Tijd voor een roadtrip dus! Er waren ook nog 2 andere mensen die wel zin hadden in een frisse duik dus zijn we met zijn 5en richting Port Macquarie gegaan! S'avonds ben ik gaan stappen met jongens van het hostel hier, erg gezellige nacht geworden! Vandaag heb ik met iemand van de cursus het koala hospital hier bezocht, hier werden alle gewonde koalas opgevangen en verzorgd en weer uitgezet, allemaal op vrijwillige basis. Waarschijnlijk blijf ik hier nog een paar dagen en dan ga ik richting Sydney trekken. Dat was het weer voor deze keer. Bedankt voor al jullie leuke commentaar op de vorige blog! ( ik heb een week zonder internet en gsm gezeten op de ranch dus heb het gister pas kunnen lezen! ) Ik verheug me op 2 maart als mijn ouders me komen bezoeken.

Groeten Roy

P2180171

hahaha dee us sjiek

heel mooi blog
Hoi ROY Je blog is weer net een mooi boek ,met mooie foto.s en een mooi geschreven verslag, net of we er weer bij waren ,dit is het wachten waard geweest. nog ff wachten en dan horen we nog meer verhalen en zijn we bij jou.dikke knoevel en poen . XXx tot gaw.

heyhey
hey vet man met die paarden,leuke fotos ook, echt leuk dat je ouders komen,heel veel plezier verder, vooral als je ouders er zijn,tot the next blog xx rebeca
21st February 2011

Hey Royke, leuk zeg die cowboy cursus maar je zult wel begrijpen dat ik niet alles even leuk daaraan vind he... aaaarem sjopkes!!! Maar goed ik hoef daar dan ook niet bij te zijn en blij dat je er geen foto's van hebt bijgezet. Hoe voelde dat nou, zo'n castratie bekijken/uitvoeren, niet 'n beeeetje pijnlijk? Haha... En zo te zien ook nog een Marley-katje gevonden! Arm beestje wordt meteen door Roy aangepakt! Leuk verhaal weer! Je ouders verheugen zich er ook op om te komen dus dat zal wel gezellig worden! Tot gauw! Alaaf! (Kan t niet laten haha). x Pascale.
22nd February 2011
DSC01442

cowboy
"t liek wèl of g'r in unne cowboyfillum mèt daot.. hiel sjieck... höb d'r weer vaan genote. poen vaan tant Gerda
24th February 2011

hoi Roy, een onbehaaglijk gevoel kreeg ik wel met die arme schaapjes, maar verder een fantastisch stuk geschreven over het "harde leven" in Australië. Volgende week als Math en Toos komen wordt het weer anders, kun je je weer eens laten vertroetelen. Geniet ervan! liefs tante Ine.
27th February 2011

the farmboys
Hey Roy en Paul, mooi en sjiek die verhalen en fotos op de farm. jullie zien er echt uit als echte cowboys. Geniet er maar van en Paul niet te hard werken, want dat zijn jullie al lang niet meer gewend. Ben nog met je broertje Smully naar Eindhoven- MVV geweest. Was gezellig. MVV is daar periodekampioen geworden. En nu voorbereiden op de carnaval. Nieuwe hit: Boe is dat feeske, hey is dat feeske!!!!!!!!!!!!! Amuseer jullie. grt. melanie en will.
27th February 2011
110216 OZ leconfield 048

Ineabraas@hotmail.com
Hallo Cowboy Roy, Zoe te zeen bevielt t diech nog altied hè...... vendaag zeen pap en mam zich aon t klaormake veur vertrek dink iech... Ze verheuge zich hiel erreg um diech weer tròk te zeen.... Welke awwers zouwe dat neet.... Pap vertelde tot geer mèt hun gaot trekke die 5 weke... Sjiek te heure.... Wat un belevenis hè Roy...gewèldig!!!!! Iech wins diech nog unne hiele sjoene tied... Vaol plezeer mèt Pap en Mam.....meh dat is eigelik euverbodig um te zeige...... Leve groete toi toi...tot de volgende keer..... Dikke knuffel Ine!!!

Tot: 0.308s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 50; dbt: 0.2527s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb