Nevada, Arizona, New Mexico og Colorado.

North America » United States
July 22nd 2012
Published: July 22nd 2012

VegasVegasVegas

På granny slots.
Puha, man bliver træt bare af at se på overskriften - men sådan går det vist, når vi ikke har ordentligt internet - eller glemmer at skrive hos Inge og Flemming 😉

10. og 11. juli. Vi tjekkede ind på Hard Rock Hotel. OMG et flot værelse! Så flot har ingen af os boet før. Blød seng med rigtig dundyne. Rock'n'roll på væggene med flotte sorte mønstre. Kæmpe fjernsyn og endnu større spejl. Første dag gik vi ind til strippen og så Coca Cola store, hvor Sine købte en læbepomade med spritesmag (for wtf?!) og M&M's store, hvor man kunne lave sine egne m&m's. Anden dag brugte vi ved Nirvana poolen (den med stille pop og rock musik), hvor vi købte en enkelt drink til den nette sum af 200 kr. (ja, det er her, de får deres penge hjem 😉). Om aftenen gik vi på Casino! Sine kom ud med 150 kr i overskud! - Thomas cirka det samme i underskud 😉

12. juli tog vi til Grand Canyon i Arizona. På vejen så vi Fire of Valley, som er en kæmpe park med sten så røde som flammer. Her så vi gamle indianersymboler skrabet ind i klipperne lidt ligesom helleristningerne i Danmark.

13. juli så vi Grand Canyon. Den er virkelig stor, selv taget i betragtning af navnet. Den er kæmpe! Om aftenen så vi dinner and show med ægte cowboy'er show med "guns" og letlevende kvinder. På campingpladsen gik elge rundt, og vi fik et par gode billeder af dem. Om natten fik vi monsunen at mærke - teltet holdt tørt næsten hele natten. Om morgenen løb det dog ind i syningerne.

14. juli tog vi videre fra Arizona og ankom til Santa Fe i New Mexico, hvor vi havde bestilt billetter til International Folk Arts festival. På vejen så vi verdens bedst bevarede meteorkrater. Selvom det er sejt, kunne det dog ikke helt hamle op med Grand Canyon. Det kunne deres turguide til gengæld. han levede og åndede for meteorkrateret og dets dyreliv i dag. På hotellet fik vi tørret vores telt, så det var som nyt. Om aftenen fik vi rigtig barbeque på Cowgirl BBQ - med tjenere i cowgirl tøj.

15. juli så vi International Folk Arts Festival. Folk fra meget af verdenen var repræsenteret for at vise deres traditionelle kunst frem. Vi undrede os over, at Nordeuropa slet ikke var til stede. Kunsten var pæn, omend en smule dyr i forhold til, hvad vi havde forventet.

16. juli kørte vi til the Great Sand Dunes i Colorado, på vejen fandt vi ud af, at vi hurtigt skulle have skiftet olie. Så vi stoppede ikke i Taos, som planlagt, men kørte direkte til the Sand Dunes, da de lå lige på vejen til en mekaniker. Det var meget underligt at se så store sandbanker, samtidigt med at det regnede, og slet ikke var midt i en ørken. Lige inden vi skulle sove så vi bjørne på den campingplads, hvor vi sov. Vi kan bestemt ikke klage over at have lidt spænding ved vores overnatninger :D

17. juli kørte vi til Pueblo, fik skiftet olie og ankom til Inge og Flemmings villa. Sikke et dejligt sted at bo for et par år - masser af plads, godt vejr, kaniner i haven og en fælles pool, der bliver passet for en! Vi fik rugbrød og frikadeller at spise. Tænk at man kan savne ordentlig mad så meget. Mums.

18. juli blev vi hos Inge og Flemming og fik slappet af. Inge foreslog, at vi tog i Hobby Lobby, da Sine er vild med kager. Det gjorde vi og inden vi kom ud af butikken fik Sine købt sig et kæmpe kagepyntningssæt, cupkageforme i forskellige størrelse og en underlig dims til at fjerne midten af cupkagen, så der kan komme fyld i. Om aftenen var vi ude at spise på Texas Roadhouse, hvor vi fik kæmpe portioner spareribs. Vi fik hver en halv slab, og vi har respekt for Martin, der ene mand formåede at spise en hel slab!

19. juli tog vi fra Inge og Flemming til Pikes Peak, som er et af de højeste steder på jorden man kan køre til. Man skulle tro, at det var nemt at finde, ikke? Men nej, vi farede vild og endte med at køre rundt i området i et par timer, inden vi fandt den rigtige vej til toppen. Deroppe var flot, men vi gik ikke meget rundt, da hvert skridt føltes som om vi løb en hel marathon. (Pikes Peak er 14110 feet højt). Herefter kørte vi gennem Fairplay (Southpark byen fra serien Southpark), og endte ved en campingplads ved Silverthorne mellem bjergene i Rocky Mountains.

20. juli. SHOPPEDAG! Niels havde anbefalet os outletterne ved Silverthorne, så det gjorde vi. Thomas fik købt masser af bukser og tshirts fra elskede Tommy Hilfiger og lidt fra Levis. Sine købte ikke så meget, men fik brugt 3 gange så mange penge. Hun forelskede sig i en taske fra Coach, og selvfølgelig en matchende pung, og da hun fik udleveret en kupon med ekstra 30 % rabat, kunne hun simpelthen ikke sige nej. Efter at have brugt så mange penge, skulle hun også lige have en læderjakke.

I dag er så d. 21. juli. Vi er nu snart halvvejs på turen, og vi skynder os frem over stepperne. Vi er ankommet til Kansas / "Fyn" (bumpet på vejen videre). Her er udtørrede marker og store vandingsanlæg. - og det er cirka det. Vi glæder os til i morgen, hvor vi skal ind og se et museum om NASA.

Det var alt for denne gang, og hvis nogen skulle være i tvivl: Vi kom først til Denver halvanden dag efter massakren, så vi er begge i god behold 😊

24th July 2012

En lille hilsen.
Hej Thomas og Sine. Sjovt at følge med på jeres rejseportal. Sikke mange fantastiske ting i oplever, vi er slet ikke misundelige! Vi har besøg fra Holland og så ta'r vi til Sverige senere. Lige nu er vejret fantastisk her, men det har regnet rigtig meget. Fortsat god tur til jer, pas godt på jer selv. Knus fra os alle. Moster Mette.
31st July 2012

Vi er glade for at I kan lide vores blog. Vi har været i en by, der hed Holland på vej til Canada - og de havde faktisk en hollandsk vindmølle på deres skilt ! ;)
28th July 2012

Hi There!
Hej Sine og Thomas, tak for besøget, det var dejligt med et frisk pust hjemmefra. Dejlige billede fra Pikes Pike og Rocky Mountains. Der kom forresten sne oppe på Pikes Pike i denne uge, men stadig meget varmt her i Pueblo. Dog dage med under 100 f !!! Håber at jeres Road Trip går efter planen :) mange kærlige hilsner fra Andreas, Flemming og Inge
31st July 2012

Selv tak
Hehe, og tak fordi vi måtte komme og endnu mere tak for, at I vil tage nogle ting med hjem for os. Vi fik ikke glæden af sne, selvom det var noget blæsende på Pikes Peak. Vi forsøgte at se, om vi kunne tage billeder af Pueblo, men om vi fik den rigtige by er svært at vide ;) Thomas er lidt trist over, at han glemte at få pølserne med. Han savner dem. :D

Tot: 0.113s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0323s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb