Fabulous Philly


Advertisement
Published: May 31st 2007
Edit Blog Post

Målade husMålade husMålade hus

Lite SF stil, men med lite mer färg..

Fabulous Philly

 North America » United States » Pennsylvania » Philadelphia By _Gaby_
May 31st 2007
Gaby
Ja nu är det inte många dagar kvar.. och jag har fortfarande inte lagt upp tillräckligt med bilder här. För att inte tala om California (pinsamt!). California tar hemskt mycket tid, men jag har organiserat lite och kanske får upp något under dagen imorgon. Eftersom bilderna inte tar lika lång tid på sig att laddas upp senare om kvällarna, så resulterar det i dessa mass-uppdateringar som ni har sett på senare tid. Annars har jag mest fokuserat på "main events", vilket resulterat i att ni har missat alla andra galna upptåg som har hänt där emellan! Men som ni har sett, så har ni blivit mer uppdaterade där med..

Philiadelphia är en vacker stad med hur mycket som helst att erbjuda. Husen har charm, naturen är vacker (suburbia), downtown är spännande och så vidare.. Det jag bäst tycker om är nog alla murals (konst på husväggar i centrum), jag har förevigat några av många..

PÃ¥ tisdag (ja nu den 5e!) kommer jag till Köpenhamn orimligt tidigt pÃ¥ morgonen (mind the jet-lag...!), om det är nÃ¥gon som har saknat mig! 😉


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

MyrhusetMyrhuset
Myrhuset

Jag är inte helt säkert på vad detta är, men det ser ut som taget ur en filmscen..
South Street mosaikSouth Street mosaik
South Street mosaik

Murals behöver inte bara vara målade.. det finns en hel del mosaik med
Två av många Två av många
Två av många

.. på samma gata..
Underbart galen butikUnderbart galen butik
Underbart galen butik

Ja utsidan avslöjar insidan. Tre våningar med galna saker.
MosaikMosaik
Mosaik

Detta en del av den mosaiken som är på South Street Hat Store..
SidgataSidgata
Sidgata

Ja, tänk om ens hus såg ut såhär?


1st June 2007

Gud va fräckt! Väldigt bohemiskt...
1st June 2007

Nä,nä !!!!
Hörru du du ! Visst bor vi på den sidogata men.......................... inte f.n får du måla huset på det viset.
2nd June 2007

I cant wait! Du är hemma på tisdag,d et går inte att förstå! vi har väl typ tre veckors prat att ta oss igenom eller ngt sånt? PUSS!
3rd June 2007

Välkommen hem igen !!
Då ses vi på Kastrup lufthavn på tisdag morgon (lokal tid 7.30) Välkommen hem igen, har saknat dig !! ! !! Mum instämer

Tot: 0.125s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb