Jet lag de lux


Advertisement
Published: December 29th 2006
Edit Blog Post

Precis landat hos familjenPrecis landat hos familjenPrecis landat hos familjen

Ok har jag precis landat hos slakten och vi har placerat oss i en av sofforna vid julgranen. Ja jag vet jag ar blek och javlig!
Det far bli en liten snabb update, eftersom jag ar lagom jet-lagged och inte ens sitter vid en dator med svensk tangentbord - ni far ursakta pricklosheten och att jag kan vara nagot osammanhangande...

Egentligen gick val resan (flyget) ratt bra, lyx med privat skarm att valja musik, filmer och tvspel pa osv.. Men jag sov ju inte direkt mycket och inte heller bra natten innan sa det kan ju forklara min snurrande hjarna just nu. Men i alla fall. Jag ar alltsa for tillfallet i Elkins park hos slakten och det ar inte alls en minimal lagenhet (som jag hade blivit forvarnad om)! Jag har redan blivit utdragen pa lite sightseeing i Philadelphia och sen har vi tagit oss till New Hope och Lahaska. De tva senare ar nog vad man skulle kalla pitoraska smastader med sot belysning och minst sagt annorlunda affarer. Och i Lahaska var det just nu julbelysning verkligen overallt - American style de lux, men riktigt fint faktiskt. Ungefar som en sagostad. Dar har de aven en pepparkakshustavlning varje ar och det var hur manga fina bidrag som helst. Ja det ar mest bilder fran Lahaska, men aven nan bild fran lagenheten (nar jag precis
SmileySmileySmiley

Kan man bli annat an glad nar man far en san har ballong? Har ar den med min stokiga uppackning av svensk choklad...
har landat och motes av en smiley pa lagenhetsdorren - han vaktar just nu mina resvaskor..eller nat).

Mer nar jag inte ar lika medvetslos...

ps. Om det ar nagon som vet ett bra och enkelt satt att komprimera movies fran digitalkamera (Markus?) sa hor av er, det finns redan lite sana filer fran Lahaska men de ar tydligen lite val stora for att ladda upp..


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

PepparkaksvillaPepparkaksvilla
Pepparkaksvilla

Ja.. vad ska man saga om sitt egna pepparkakshus i jamforelse med detta? Snacka om villa! Detta ar ett av bidragen i pepparkakshustavlingen i Lahaska. Vart pepparkakhus hade inte kommit langt...
Gingerbread goes Russia?Gingerbread goes Russia?
Gingerbread goes Russia?

Ja vad sager du pappa, ska vi prova detta nasta gang?!
Pepparkakshus de lux versionPepparkakshus de lux version
Pepparkakshus de lux version

Ja herregud, det ar sa att man far prestationsangest haha!
Lahaska treesLahaska trees
Lahaska trees

Nagra av manga lampkladda trad i Lahaska. All denna dekor var i handelscentrumet av byn, inte privathus och tradgardar alltsa.
Lahaska lightsLahaska lights
Lahaska lights

More lights...
Lahaska blingblingLahaska blingbling
Lahaska blingbling

Dessa ENORMA lysande snoflingor hangde i kastanjerna..


29th December 2006

Vad är att säga.......................?
Har funderat men kommer inte på något........bra.?? Jo ! Love You !! ! !! Paps
30th December 2006

Sma tjejer i stora varlden!
Hej vannen! Va kul att hora att du har det bra! Sjalv har jag upplevt en kulturchock till tusen... LUKT, LJUD, MANNISKOR, BILAR, TUCTUC-overallt, men kul ar det for det mesta...!!! Ha det bra pa balen i morgon. Vi ska pa yoga, fa pedicure och fargning av ogonfrasar och bryn imorgon infor middag och kalas pa kvllen. Saknar dig! Kram, Tinna!
31st December 2006

Gott Nytt År
Hejsan tjejen-- vad roligt att höra att du kommit fram ok. Det verkar vare äkta amerikanske så att säga... med allt ljus etc. Det finns en gata i Los Angeles där alla husen dekoreras ihjäl- stackars någon om de flyttar in och inte vill ha en massa ljus i hela trädgården. Folk vallfärdar dit för att titta på spektaklet... Börjar du nu så smått att ladda för nyårsbalen? Det blir med all garanti glammigt... Själv ska jag fira med snobbarna i lund--- yeah och jippi... men jag ska vara så supertrevlig att de tjejerna som fixar i ordning sig i en vecka ändå inte kan hata mig...blir roligt. Ha det kalas-- vi hörs-- nu ska jag hämnta ett paket på posten från USA- kanske lite MAC and Cheese och strössel i...
1st January 2007

Vi är Bäst - Ingen Protest
Ja, jag är då underbart sen med att upptäcka att jag kunde skriva kommentarer till dig här. Det ser i alla fall jättehärligt ut där du har varit. Det måste ändå vara bra timing att vara i New York så nära nyårsafton. Nog för att New York är slående närsomhelst men det är nog något extra runt denna tiden. Jag hoppas att balen var fin och att du hade jättekul. Själv har jag godisbaksmälla och återhämtar mig långsamt. Gott nytt år! Älskar dig mest i hela världen!!!
2nd January 2007

dear apartliver! (hihi)
så fancy med allt glitter, ljus & glamour! jag känner att the big apple ropar på mig, tänk att strosa rundor där med en manhattanväska (GUD-GE MIG!) i handen & leka sex and the cityfab!jag är så glad att du får uppleva allt detta!! lev livet (censurerat....) & ha det gött! sverige finns alltid kvar, i samma trista form som förut;) saknar dig! älskar dig! puss
3rd January 2007

od Mii tez :D
Czesc slonce! jesssusss te szopki wygladaja jak ruskie normalnie! Ciesze sie ze wszystko ci sie tam uklada. Jaka jest pogoda slonce? Co robisz w wolnym czasie? Jak ci sie podoba ich amerykanski? Zazdroszcze ci.. tez z mila checia bym sie tam przeleciala. Jak na razie u nas w Afryce upal i silne slonce. Mia wraca do Sthlm w Piatek i w sumie jest mi orzykro,ale juz tylko 1 miesiac i bede siedziala w "sterylnej" szwecji!!!! Zero karaluchow, pajakow, robakow, zukow.. i tym podopbnych obzydliwych stworzen. Sadze ze ty tam tego nie masz raczej? Tesknie za toba! Moc pozdr od mojej narzeczonej rowniez!!! :D buziaki SIOSTRA

Tot: 0.134s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0554s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb